کد خبر: 979834
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۰
سرویس ایران جوان آنلاین: خانه‌هـــای تاریخی در بافت تاریخی شهرگرگان که به واحد‌های اقامتی و پذیرایی تبدیل شده در سفر وزیر میراث فرهنگی به گلستان افتتاح می‌شود.
ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در بازسازی بافت‌تاریخی گرگان (استرآباد)، گفت: خانه تاریخی رضا قلی‌نژاد با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۱۵ نفر به واحد پذیرایی تبدیل و آماده بهره‌برداری است. وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در سفر مونسان وزیر میراث فرهنگی به گلستان افزود: خانه تاریخی شفیعی نیز از دیگر پروژه‌های بافت تاریخی است که با ۲ هزار میلیون ریال به واحد اقامتی تبدیل شده است و با ۱۰ اتاق، ۳۰ تخت و اشتغال ۱۵ نفر در نیمه آذرماه با حضور آقای مونسان افتتاح می‌شود. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به ظرفیت‌های بافت تاریخی گرگان برای جذب گردشگر تصریح کرد: بافت تاریخی گرگان به عنوان نخستین بافت کل کشور در سال ۱۳۱۰ به شماره ۴۱ ثبت آثار ملی شد. کریمی با بیان اینکه بافت تاریخی گرگان پس از چندسال یکی از پایلوت‌های سرمایه‌گذاری برای جذب گردشگر شده است، گفت: سیاست ما درباره بافت تاریخی، تملک ساختمان نیست و بهره‌مندی از توان بخش خصوصی یک از اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی گلستان است.
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان تصریح کرد: هم اکنون با موجی از تقاضا‌ها در بافت تاریخی گرگان مواجه هستیم. برخی از سرمایه‌گذاران بنا‌های تاریخی محدوده بافت را تملک و اقدام به مرمت آن کرده‌اند. این مقام با اشاره به توانمندی‌های مناسب برخی از سرمایه‌گذاران در زمینه تملک و مرمت بافت‌های فرسوده تاریخی افزود: این مهم می‌تواند در دراز مدت به رونق گردشگری در استان منجر شده و درآمد خوبی را برای آن‌ها و شهر به ارمغان بیاورد، و عملاً نقش تأثیرگزاری در ایجاد اشتغال و درآمدزایی داشته باشد و علاوه بر آن نقش مهمی در رونق هرچه بیشتر گردشگری در این استان ایفا کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار