کد خبر: 979354
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۵
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است که اروپایی‌ها در همه زمینه‌ها در قبال تعهدات به ایران خلف وعده کردند و برای مثال یکی از آن‌ها اینستکس است که سرنوشتش شبیه به SPV شد و کاملاً از دستور کار آن‌ها خارج شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، به سرنوشت اینستکس اشاره کرد و گفت: اروپایی‌ها بار‌ها در مسائل گوناگون در قبال انجام تعهدات خود نسبت به ایران وعده داده‌اند، اما متأسفانه به هیچ‌کدام از وعده‌های خود هم تا به امروز عمل نکرده‌اند. وی در ادامه افزود: spv یکی از وعده‌هایی بود که اروپایی‌ها به آن عمل نکردند و به کلی این موضوع کان لم یکن شد و بعد از آن هم اینستکس را طراحی و اعلام کردند که در قالب غذا و دارو به آن عمل می‌کنیم که پس از آن هم جمهوری اسلامی ایران از این مسئله استقبال کرد و بار‌ها در این رابطه هم مذاکره و صحبت شد، اما متأسفانه سرنوشت اینستکس هم به سرنوشت spv منجر شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به گام‌های بعدی کاهش تعهدات هسته‌ای اشاره و تصریح کرد: اروپایی‌ها اراده‌ای برای انجام تعهدات خود ندارند و مسیری را که جمهوری اسلامی ایران در حال طی کردن آن است؛ مسیر کاهش تعهدات برجامی بوده و این مسیر را تا به آنجایی ادامه می‌دهیم که طرف مقابل یا به انجام تعهدات خود پایبند شود و اقدام عملی کند و یا اینکه ما تعهدات خود را در برجام به صفر می‌رسانیم. نماینده مردم ورامین در ادامه تأکید کرد: ما هیچ زمانی از برجام خارج نمی‌شویم، اما تعهدات خود را به صفر می‌رسانیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار