کد خبر: 959094
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
فرمانده کل سپاه:
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پشت سر منطق مذاکره، جنگ و تخلیه شدن از قدرت و تسلیم نهفته است، گفت: ما به پیروزی نزدیک هستیم و تنها راه حل ما مقاومت است که بر مصلحت ملی و انقلابی ما منطبق است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش سپاه نیوز، سرلشکر حسین سلامی در آیین ملی استاد تراز انقلاب اسلامی که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران، اظهار داشت: شاید هیچ‌کس مثل شهید چمران نسبت به شخصیت خود بصیر نبود و هرگز جاذبه و شکوه تمدن غرب او را مرعوب نکرد و علمش مانع جنگش نشد و از دانشگاه به میدان جهاد هجرت کرد. وی افزود: انسانیت به صورت کامل در شخصیت شهید چمران تجلی پیدا کرد و در کنار لطافت و مهربانی که مظهری از عاطفه بود، همچون کوهی از حدید در مقابل کفار می‌ایستاد.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ترکیبی از علم، هنر و اندیشه از شهید چمران انسانی جاودان برای جامعه ساخته بود، خاطرنشان کرد: بذر‌هایی که او در تفکر جوانان و کودکان لبنان کاشت، امروز شجره طیبه‌ای به نام حزب‌الله شده که در جهان اسلام می‌درخشد. سلامی تأکید کرد: ملت‌ها برای رشد یافتن، نیاز به منابع تولید هویت پایدار دارند، البته عواملی، چون اقتصاد، جمعیت، قدرت دفاعی و وسعت جغرافیایی نیز مهم هستند، اما هیچ عاملی مانند منبع تولید هویت به‌عنوان قدرت وجود ندارد. وی با بیان اینکه در دوران رژیم پهلوی کشور در فرهنگ، اقتصاد، سیاست و دفاع وابسته به کشور‌های بیگانه بود، گفت: در آن زمان ایران به نوعی یک ایالت از یک قدرت دیگر بود و اجازه و امکان انجام رسالت خود را نداشت، اما همین که ولایت و رهبری بر کشور حاکم شد، منابع قدرت ملی این کشور جوشان و بی پایان شد. فرمانده کل سپاه ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده در خصوص نقاط ضعف امریکا، اعلام می‌کنند که بزرگ‌ترین ضعف در امریکا فقدان رهبری فردی روحانی است، شما ببینید رهبری کشوری با این همه ادعا فردی است مانند ترامپ که فاقد عقل و تدبیر لازم است. سرلشکر سلامی با تأکید بر این موضوع که شاخص‌های ظاهری تعیین‌کننده قدرت کشور نیست، تصریح کرد: معنویت، هویت و رهبری منابع قدرت کشور‌ها هستند. ما از میدان جنگ می‌آییم و آرایش جنگی دشمن را می‌بینیم؛ بنابراین درک ما از شاخص‌های ظاهری قدرت عینی است و می‌دانیم کدام قدرت با گذشت زمان فرسوده می‌شود. وی با اشاره به برگزاری آیین ملی استاد تراز انقلاب اسلامی، اظهار داشت: استادان به عنوان سازندگان اصلی ایمان، فضیلت و علم جوانان هستند و در واقع سازندگان اصلی سازه‌های قدرت انقلابند. فرمانده کل سپاه با اشاره به خاطرات مشترک خود با شهید طهرانی مقدم، گفت: ۱۲ سال پیش با شهید طهرانی مقدم به دنبال راهی برای پایان دادن به داستان ناو‌های هواپیمابر امریکا در منطقه بودیم و می‌بایست موشک‌های بالستیک این کار را می‌کردند زیرا موشک‌های کروز به دلیل سرعت و مسیر حرکت در نزدیکی زمین آسیب‌پذیری داشتند، اما موشک‌های بالستیک با سرعتی چند برابر صوت به هدف برخورد می‌کنند و هدف قرار دادن آن‌ها با موشک‌های ضد موشک کار دشواری است، اما نیازمند فناوری بودیم که اهداف را با دقت صددرصد هدف قرار دهد، در ۱۵ سال پیش این یک آرزو بود.
سرلشکر سلامی ادامه داد: اگر به این فناوری دست می‌یافتیم می‌توانستیم ناو‌ها را هدف قرار دهیم، آزمایش‌های بسیاری انجام داده و شکست می‌خورد، اما این شهید بزرگ ناامید نشد تا یک روز این اتفاق افتاد. اگرچه باورکردنی نبود، اما موشک دقیقاً به هدف برخورد و ما توانستیم توازن قدرت را تغیر دهیم. این نتیجه یک تفکر جهادی بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار