کد خبر: 959035
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
مردی که به اتهام قتل همسرش به‌قصاص محکوم شده از قضات دادگاه خواسته تا برایش حکم اعدام صادر کنند. 
سرویس اجتماعی جوان آنلاین: براساس اوراق پرونده ۱۵ سال قبل مردی میانسال همسرش به‌نام شهلا را در خانه‌شان واقع در کمالشهر کرج به قتل رساند و به قصاص محکوم شد.

کریم به پزشکی قانونی معرفی شد و، چون کارشناسان پزشکی قانونی سلامت روان وی را تأیید کردند بار دیگر پای میز محاکمه ایستاد و قضات او را به قصاص محکوم کردند. اما اولیای دم حاضر به پرداخت تفاضل دیه و اجرای حکم نشدند. تا اینکه پس از گذشت ۱۵ سال بار دیگر این متهم درحالی که ۶۳ سال سن دارد و به خاطر کهولت سن وبیماری در شرایط بدی در زندان به سر می‌برد با درخواست اعمال ماده ۴۲۹ از قضات دادگاه کیفری استان تهران خواست اورا از برزخی که گرفتارش شده است نجات دهند.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که صبح دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی و با حضور دو مستشار تشکیل شد، پسر مقتول در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: حاضر به قصاص پدرم نیستم. اگر پدرم قول دهد بعد از آزادی تهران و کرج را برای همیشه ترک کند و با ما کاری نداشته باشد از قصاص گذشت می‌کنم. اما خواهر و برادران زنی که کشته شده اعلام کردند به هیچ قیمتی حاضر به گذشت نیستند.

وقتی متهم در جایگاه ویژه ایستاد گفت: من و همسرم همیشه با هم اختلاف داشتیم. همسرم به دادگاه رفته و از من شکایت کرده بود. از همسرم خواستم بار دیگر به خانه برگردد تا بعد از پایان امتحانات پسر کوچکم درباره زندگی‌مان تصمیم بگیریم.

همسرم آن روز به خانه آمده بود که بار دیگر با هم درگیر شدیم درحالی که من در اوج عصبانیت بودم به او حمله کردم و وقتی او از ترسش به حمام پناه برد با چاقو به جانش افتادم.

وی ادامه داد: من از قتل همسرم پشیمانم و در این سال‌ها در زندان خیلی عذاب کشیده‌ام حالا تقاضا دارم یا زودتر اعدام شوم یا به زندگی عادی برگردم تا این سال‌های آخر عمرم را بیرون از زندان سپری کنم. بنا به این گزارش، در پایان این جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره سرنوشت این مرد تصمیم بگیرند.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار