کد خبر: 954305
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
جهانگیری تأکید کرد
در حالی که حجم قاچاق کالا و ارز در هر سال بیش از ۱۰ میلیارد دلار است و این رقم با احتساب هر دلار ۱۵ هزار تومان، رقم ۱۵۰ هزار میلیارد تومان را انعکاس می‌دهد، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: تمامی دستگاه‌ها موظفند با سرعت نسبت به استقرار، تکمیل و مرتبط‌سازی سامانه‌های موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام کنند و نتیجه را به فوریت گزارش کنند.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: جلسه بررسی آخرین وضعیت سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز امروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و در این جلسه جهانگیری بر راه‌اندازی سریع سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد. اسحاق جهانگیری استقرار و تکمیل سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز را یکی از ضروری‌ترین نیاز‌های امروز کشور برشمرد و گفت: تکمیل و استقرار این سامانه‌ها مورد اهتمام همه ارکان نظام است و با توجه به نقش مهمی که در شفاف‌سازی و پیشگیری از تخلفات و فساد دارند، باید هر چه سریع‌تر باید تکمیل و عملیاتی شوند.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به گزارش نماینده ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص تکالیف دستگاه‌ها در قبال استقرار این سامانه‌ها تصریح کرد: باید همه دستگاه‌های ذی ربط به تکالیف خود در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و استقرار و تکمیل این سامانه‌ها به خوبی عمل کنند و اگر دستگاهی در این زمینه تعلل و کوتاهی داشته باشد، باید شناسایی و با آن برخورد شود.
جهانگیری از وزیر کشور خواست گروهی نظارتی برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در زمینه استقرار سامانه‌های موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین کند و ضمن بررسی و ارزیابی دقیق گزارش ارائه شده از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ظرف یک هفته گزارشی جامع از آخرین وضعیت استقرار سامانه‌ها و نحوه عملکرد دستگاه‌ها ارائه دهند تا چنانچه دستگاهی عملکرد مناسبی نداشته یا در عمل در زمینه تکالیف قانونی خود کوتاهی و تعلل کرده‌است، مشخص و با آن برخورد شود. معاون اول رئیس‌جمهور افزود: اگر این سامانه‌ها براساس برنامه زمانبندی تکمیل شوند و دستگاه‌های مختلف همکاری لازم را در ارائه اطلاعات و اتصال این سامانه‌ها به یکدیگر انجام دهند، گام مهمی در جهت شفاف‌سازی و جلوگیری از تخلفات و فساد برداشته خواهد شد.
جهانگیری تأکید کرد: کلیه دستگاه‌ها موظفند با سرعت نسبت به استقرار، تکمیل و مرتبط‌سازی سامانه‌های موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام کنند و نتیجه را فوری گزارش کنند.
در این جلسه که وزرای کشور، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، دادگستری، رئیس سازمان ملی استاندارد، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و نمایندگان ناجا و سایر دستگاه‌های مرتبط نیز حضور داشتند، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه روند استقرار و تکمیل سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال ۹۷ سرعت مناسبی پیدا کرده‌است، گفت: میزان پیشرفت این سامانه‌ها تا سال ۹۶ حدود ۲۰ درصد بود، اما از سال ۹۷ شاهد جهش و تحرکی اثربخش در تکمیل این سامانه‌ها بوده‌ایم.
در ادامه این جلسه سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارشی از اقدامات دستگاه‌های مختلف در خصوص تکالیف آن‌ها در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با محوریت سامانه‌ها ارائه کرد و گفت: حدود ۴۵ سامانه برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز طراحی شده و هر یک از دستگاه‌ها براساس تکالیف خود و مطابق برنامه زمانبندی اعلام شده در حال تکمیل این سامانه‌ها هستند.
در این جلسه مقرر شد، وزیر کشور با تشکیل هیئتی نظارتی متشکل از نمایندگان وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بازرسی کل کشور و دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ضمن ارزیابی دقیق گزارش ارائه شده از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آخرین وضعیت عملکرد دستگاه‌ها در خصوص استقرار، تکمیل و مرتبط‌سازی سامانه‌های موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد ارزیابی قرار دهند و ظرف یک هفته نتیجه این بررسی را گزارش کنند تا اگر دستگاهی کوتاهی و تعلل داشته مشخص و با آن برخورد شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار