کد خبر: 953259
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
قیمت کاغذ درحالی طی ماه‌های اخیر سه برابر شده که کاغذ وارداتی با ارز دولتی، به وفور در بازار آزاد وجود دارد؛ این اتفاق در شرایطی رخ داده که به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ، این اتحادیه از توزیع کاغذ کنار گذاشته شده و وزارت ارشاد مسئول توزیع است.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: سید‌حسین میرباقری، رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با «تسنیم»، با اشاره به اوضاع نابسامان کاغذ در بازار در واکنش به چرایی افزایش چشمگیر قیمت کاغذ در بازار آزاد اظهار کرد: متأسفانه ماه‌ها است که ما مسئولیتی در بازار کاغذ نداریم. مسئولان مربوطه حتی از اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا برای حضور در جلسات تصمیم‌گیری، دعوت هم نمی‌کنند.
 
وی افزود: در طول این مدت ما بار‌ها نسبت به عملکرد توزیع کاغذ در بازار هشدار دادیم و تأکید کردیم که این نحوه کار اشتباه است ولی هیچ گوش شنوایی وجود ندارد؛ این در حالی است که ما بار‌ها با مسئولان مختلف نامه‌نگاری و مکاتبه کردیم، ولی حتی جواب ما را هم نمی‌دهند.
 
میرباقری با بیان اینکه ماه‌ها است این اتحادیه نه کاغذ را در اختیار دارد، نه وظیفه‌ای در توزیع آن دارد، گفت: زمانی که وزارت ارشاد عهده‌دار مسئولیت کاغذ را عهده‌دار شد، قیمت هر بند کاغذ بین ۱۳۰ تا ۱۴۵ هزار تومان بود، ولی امروز قیمت کاغذ در بازار به ۵۵۰ هزار تومان رسیده‌است و سؤال ما اینجاست که چطور قیمت کاغذی که از آن زمان تا امروز با ارز دولتی وارد کشور می‌شده و تجار ما کاغذ را با قیمت ۱۳۸ هزار تومان به ارشاد تحویل می‌دهند قیمتش سه برابر شده و با قیمت ۵۵۰ هزار تومان سر از بازار آزاد در می‌آورد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار