کد خبر: 1228951
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
حرایم بهداشتی دامپروری در وضعیت فعلی بیشتر از اینکه تأمین کننده سلامت جامعه باشند، به مانعی برای گرفتن مجوز تبدیل شده‌اند. این مشکل باعث شده است سرمایه‌های زیادی از بخش‌های مولد اقتصادی مانند دامپروری به بخش‌های غیرمولد مانند بازار‌های سکه، طلا، ارز و... سرازیر شوند

جوان آنلاین:  حرایم بهداشتی دامپروری از نظر حوزه سیاستگذاری خود به بستری ضدتوسعه‌ای در کشور تبدیل شده است و زمینه را برای فساد و سوءاستفاده فراهم کرده و به امضا‌های طلایی دامن زده است. این در حالی است که طی سال‌های اخیر در دولت اقدامات اساسی در راستای از بین بردن امضا‌های طلایی انجام گرفته، ولی حرایم بهداشتی دامپروری هنوز پابرجاست و به بستری برای تقویت امضا‌های طلایی و رانتی تبدیل شده که قیمت زمین‌های دارای مجوز حرایم بهداشتی دامپروری را بسیار گران و حتی در برخی موارد چند ده میلیارد تومان کرده است و این خلاف نص صریح قانون اساسی در آزادی اشتغال مردم است. 
 
حرایم بهداشتی دامپروری در وضعیت فعلی بیشتر از اینکه تأمین کننده سلامت جامعه باشند، به مانعی برای گرفتن مجوز تبدیل شده‌اند. این مشکل باعث شده است سرمایه‌های زیادی از بخش‌های مولد اقتصادی مانند دامپروری به بخش‌های غیرمولد مانند بازار‌های سکه، طلا، ارز و... سرازیر شوند. برخی فعالان حوزه دامپروری که از تمدید مجوز بازمانده‌اند و حرایم برایشان مشکل‌ساز شده‌اند، اعلام می‌کنند که احتمالاً دامپروری خود را تعطیل کنند و پولشان را سکه و طلا بخرند. 
این شرایط، با آنچه رهبری در شعار سال برای جهش تولید با مشارکت مردم هدفگذاری کرده است تا به آن دست پیدا کنیم، منافات دارد. خروج سرمایه از بخش‌های مولد و سرازیر شدن آن‌ها به بازار‌های مخرب احتمالاً بسترساز شکوفایی اقتصادی کشور با مشارکت مردم نخواهد بود. بسیاری از متقاضیان مجوز از وضع موجود اظهار خستگی می‌کنند و می‌گویند برای گرفتن مجوز دامپروری در نهایت به غولی به نام حرایم برخورد می‌کنیم که ما را زمینگیر می‌کند.
 از گفته‌های متقاضیان مجوز دامپروری این طور برمی‌آید که حرایم بهداشتی دامپروری به غولی پیش‌روی آن‌ها برای دریافت مجوز تبدیل شده است. آن‌ها اغلب اعلام می‌کنند پس از معطلی‌های بسیار و گرفتن موافقت‌های اصولی با مانع حرایم روبه‌رو می‌شوند. بسیاری از متقاضیان پشت مانع حرایم باقی می‌مانند و موفق به دریافت مجوز نمی‌شوند. 
حرایم بهداشتی دامپروری همچنین از نظر حوزه سیاستگذاری نیز خود به بستری ضدتوسعه‌ای در کشور تبدیل شده است. حرایم بهداشتی دامپروری زمینه را برای فساد و سوءاستفاده فراهم کرده و به امضا‌های طلایی دامن زده است. این در حالی است که طی سال‌های اخیر در دولت سیزدهم اقدامات اساسی در راستای از بین بردن امضا‌های طلایی صورت گرفته است.
 حرایم بهداشتی دامپروری به بستری برای تقویت امضا‌های طلایی و رانتی تبدیل شده که قیمت زمین‌های دارای مجوز حرایم بهداشتی دامپروری را بسیار گران و حتی در برخی موارد چند ده میلیارد تومان کرده و این خلاف نص صریح قانون اساسی در آزادی اشتغال مردم است. همچنین بسیاری از حرایم غیرمنطقی هستند و می‌توانیم آن‌ها را حذف کنیم. اگر این کار انجام نگیرد، شاهد بیرون رفتن بخش زیادی از سرمایه‌ها از بخش‌های مولد و سرازیر شدن آن‌ها به بخش‌های غیرمولد خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار