کد خبر: 1228973
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
به نظر می‌رسد تا زمانی که ارزش معاملات خرد در سطح ۳ تا ۵ همتی داشته باشد بازار بیشتر دست فروشندگان سهام باشد و روند شاخص نزولی باشد.
جواد عسکر

جوان آنلاین: بورس همچنان به روند نزولی هفته گذشته خود ادامه داد و امروز نیز با سقوط بیش از ۳۱ هزار و ۷۴۹ واحدی به رقم ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار واحد رسید. 
مانند روند روز معاملاتی گذشته ورود و خروج پول حقیقی، این عدد در روز جاری نیز منفی بود. چنان‌که در پایان بورس امروز حدود ۴۹۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگری که باید عنوان کرد امروز حدود ۱۲۸ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است. 

شاخص‌های سهامی فرابورس ایران کاملا قرمز پوش بودند. شکاف بازدهی شاخص کل و هم‌وزن در بازار بورس تهران ۵ صدم درصد بود و کاهش تراز بیشتر شاخص کل را نشان می‌داد. این معیار برای فرابورس ایران با ۹ صدم درصد بیانگر عملکرد ضعیف‌تر شاخص کل هم‌وزن بود. کمترین بازدهی را در میان شاخص‌های اصلی فرابورس، شاخص کل هم‌وزن فرابورس با ۸۷ صدم درصد کاهش تراز به ثبت رساند و بیشترین بازدهی نیز به شاخص بازار اول فرابورس با ۷۵ صدم درصد کاهش تراز تعلق گرفت.
به نظر می‌رسد تا زمانی که ارزش معاملات خرد در سطح ۳ تا ۵ همتی داشته باشد احتمالاً معاملات را با کاهش تراز شاخص‌های اصلی آغاز می‌شود. بازدهی منفی و اندک شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد ضعیف‌تر شاخص کل هم‌وزن به نسبت شاخص کل بالاباشد. به نظر می‌رسد پایین بودن حجم معاملات باعث می‌شود که خروج پول حقیقی در بازار ادامه دار باشد و تا زمانی که ارزش معاملات به طور چشمگیر افزایش پیدا نکند نمی‌توان منتظر رشد‌های قیمتی شارپی بود. 
بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های توسن، وتجارت و شستا تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های واعتبار، وتوسم و وتوس ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلتر‌های بورسی نشان می‌دهند پول هوشمند از نماد‌های شگامرن، تکاردان و بپاس خارج شده است.

شایان ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های غفارس، غشاذر و ثالوند رقم خورد. همچنین البرز در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد خاهن بود.

 به گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۳۱۷۴۹ واحد کاهش به ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۴۲۲ واحد و ارزش روز بازار به ۷ هزار و ۴۶۱ هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۶۵۸۳ واحد کاهش به ۴۴۸ هزار و ۱۸۳ واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۲۶۹۰ واحد افت به ۷۱۶ هزار و ۱۷۴ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۷۰۸۲ واحد کاهش به ۳۹۹ هزار و ۶۷۲ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با ۴۴۷۰۴. واحد افت به ۲ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۸۸۶ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۲۶۲۷۶ واحد کاهش به یک میلیون و ۶۶۵ هزار و ۷۱۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۴۹۶۳ واحد کاهش به رقم ۴ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۲۲۸ واحد رسید.
نماد فولاد، فملی، فارس، شپنا، وبملت، شستا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس ایران داشت و وامید بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشت.
 در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۴۶۰.۹۸ واحد صعود به رقم ۲۳ هزار و ۹۷۴ واحد رسید.
معامله‌گران فرابورس تعداد ۱۰ میلیارد و ۶۷۶ میلیون برگ سهم در قالب ۱۸۳ هزار و ۶۵۱ فقره به ارزش ۴۰۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان با مجموع اوراق بدهی دولت داد و ستد کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار