کد خبر: 947685
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز خبرداد
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: روز استان البرز با کسب نظر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با هدف نشان دادن ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی این استان انتخاب می‌شود.

ناصر مقدم ضمن تاکید بر اهمیت تعیین روز البرز گفت: یکی از مناسبت ها یا مسائل فرهنگی مرتبط با استان باید به عنوان روز استان البرز انتخاب شود‌ تا در پیوست تقویم سالانه درج گردد.

وی با بیان اینکه منبع فکری اداره فرهنگ و ارشاد، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه هستند، اظهار داشت: با کسب نظر از هنرمندان، موردی که مد نظر اکثریت باشد، به عنوان روز استان البرز تعیین خواهد شد.

این مقام مسؤول در خصوص رویکرد جدید جشنواره موسیقی فجر گفت: بنده برنامه‌های موسیقی به خصوص در قالب جشنواره فجر را به فال نیک می‌گیرم اما معتقد هستم که جشنواره ها باید جنبه رقابتی داشته باشند. در این صورت است که استعدادهای هنرمندان شکوفا شده و یک رقابت سالم میان آن ها به وجود می آید.

وی افزود: بنده این قول را می دهم که سال آینده جشنواره استان البرز در دو بخش گروه نوازی و تک نوازی به صورت رقابتی برگزار شود.

مقدم در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با سهم اداره فرهنگ‌ و ارشاد در تابلوها و تبلیغات شهری بیان کرد: تابلوهای تبلیغاتی بسیاری در کلانشهر کرج وجود دارند که این مسئله، موجب آلودگی بصری شده و چهره نامنظمی از شهر به نمایش می‌گذارد.

وی ادامه داد: در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان مقرر شد تابلوهای دو وجهی و سه وجهی که حدودا ۱۰۰ تابلو در میادین اصلی شهر کرج هستند، تا اردیبهشت ماه سال آینده جمع آوری شوند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد تنها وظیفه اظهار نظر در رابطه با محتوای تابلوها را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم با به کارگیری دقت بیش تر در این امر، شهر را به گونه ای نشان دهیم که شهروندان با گردش در شهر و مشاهده این تابلوها احساس آرامش کنند.

مقدم در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: در جلسه اخیر شورای فرهنگ عمومی استان، چهار موضوع المان شهری، گونه جانوری، گونه گیاهی و روز استان البرز مصوب شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار