کد خبر: 946555
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
موضوع مهمانان افق نو بسیار مهم است، آمریکایی‌هایی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند که مطلع از انحرافی هستند که در آمریکا پیش آمده و جهان را به انحراف می‌کشد.

به گزارش جوان‌آنلاین، ۲۴بهمن ۱۳۹۷ (۱۳ فوریه ۲۰۱۹) وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد مونیکا ویت، افسر سابق ضد جاسوسی نیروی هوایی این کشور اطلاعات فوق سری درباره شبکه جاسوسی پنتاگون را به ایران داده است.

در بیانیه‌ای که وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه (۱۳ فوریه) منتشر کرده از مونیکا الفرید ویت، ۳۹ ساله، به عنوان افسر دایره ضدجاسوسی نیروی هوایی یاد شده که در خلال سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۸ در استخدام این نیرو بوده و پس از خروج از ارتش هم از سال ۲۰۱۰ به طور قراردادی و پاره وقت با وزارت دفاع آمریکا همکاری داشته است.

خبر اتهام جاسوسی به مونیکا ویت؛ افسر دایره ضدجاسوسی نیروی هوایی

مطابق با آنچه در این بیانیه منتشر شده، وزارت دادگستری اعلام می‌کند مونیکا ویت در فوریه سال ۲۰۱۲ برای حضور در کنفرانس هالیودیسم که بخشی از همایش‌های جشنواره فیلم فجر بود، به ایران می‌رود. طبق ادعای آمریکایی‌ها این برنامه را سازمان افق نو برگزار کرده که اسپانسر آن سپاه پاسداران است، در حالیکه کنفرانس هالیودیسم که کنفرانس افق نو از آن منشعب شده است، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه‌های تأمین می‌شود.

نادر طالب‌زاده دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو در رابطه با اخبار کذب جعل شده توسط وزارت دادگستری آمریکا در گفتگو با خبرنگار مشرق گفت: خانم ویت را مطبوعات غربی به عنوان دستاویزی برای تحریم کنفرانس «افق نو» مطرح کرده‌اند. به همین دلیل اگر مقالاتی که در نیویورک تایمز، واشنگتن پست و آسوشیتد پرس حتماً مورد بررسی قرار بگیرد. من اصلاً از خانم ویت خبری ندارم، با کدام ارگان در ارتباط بوده، چیزی نمی‌دانم. من مسئول افق نو هستم و با خانم ویت در ارتباط نبوده‌ام. رسانه‌های صهیونیستی قصد دارند و تلاش می‌کنند، بگویند که ما ایشان را به تهران آوردیم، این روش خبرسازی اهداف رسانه‌ای کنفرانس افق‌نو را وارونه جلوه می‌دهد.

**صهیونیست‌ها مساله «مونیکا ویت» را مطرح کردند تا «افق نو» را به حاشیه بکشند

کارگردان سریال بشارت منجی در ادامه گفت: خانم ویت از کارشناسان و روشنفکران غربی نبود که در لیست دعوت کنفرانس افق نو قرار بگیرد. من اغلب روشنفکرانی را دعوت کردم که عمدتاً ضد اسرائیل هستند. موضوع خانم ویت را علم کردند که هویت کنفرانس افق‌نو را به انحراف بکشند. پس از اینکه افق‌نو را مطرح کردند، صهیونیست‌ها مونیکا ویت را مطرح کردند تااهداف کنفرانس‌نو را در رسانه‌ها به انحراف بکشند تا نشان دهند ما آمریکایی‌ها حاضر در این کنفرانس را استخدام کردیم، در صورتیکه اینهمه مهمان در کنفرانس افق‌نو آمده و رفته و اصلاً حوزه نو کار ما در افق نو مخفی نبوده است. همه برنامه‌های ما اغلب سخنرانی‌های ما با حضور خبرنگاران و در مقابل دوربین‌های تلویزیون انجام شده است، فعالیت ما در کنفرانس افق نو رسانه‌ای و کاملاً شفاف بوده است. با این شیوه خبرسازی و اتصال خانم مونیکا ویت به کنفرانس افق نو، تلاش کردند که فعالیت‌های کنفرانس افق نو را به انحراف بکشانند.

**اولین اقدام دولت روحانی و آقای ظریف، تعطیل کردن کنفرانس افق نو بود

اما با تغییر و تحولات سیاسی در کشورمان در سال ۱۳۹۲، وزیر وقت وزارت فرهنگ و ارشاد، علی جنتی، حمایت از این کنفرانس را از دستور کار خارج می‌کند. به عبارت دیگر قبل از اینکه این کنفرانس در سال ۱۳۹۷ توسط مقامات امنیتی و قضائی آمریکایی در لیست تحریم‌های قرار بگیرد، از دایره حمایت‌های وزارت ارشاد وقت کنار گذاشته می‌شود. طالب زاده درباره تحریم‌ها و دست‌اندازهای داخلی این کنفرانس گفت: دست اندازی در دولت نهم برای برگزاری این کنفرانس وجود نداشت و دولت دهم از این کنفرانس حمایت می‌کرد. در دوره آقای روحانی اولین اقدام دولت، متوقف کردن کنفرانس افق نو بود. وقتی که صلاحیت آقای ظریف توسط مجلس تأیید شد، در اولین اقدام با آقای علی‌جنتی تماس گرفت و گفت جلوی این کنفرانس را بگیرید. این کار برنامه ما را هفت الی هشت ماه عقب انداخت. من هم سئوالم این بود که "افق‌نو" را به چه دلیل متوقف می‌کنید.

**همواره برای تامین بودجه دچار مشکل بودیم / در آخرین کنفرانس آستان قدس آستین بالا زد

در حالیکه خبرگزاری‌های غربی با تعمدی جدی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان اسپانسر کنفرانس افق نو معرفی می‌کند اما نادر طالب‌زاده در مورد حمایت‌های مالی از این کنفرانس به مطالب جالب توجهی اشاره می‌کند. طالب زاده می‌گوید:

پس از تغییر دولت و دستور آقای ظریف به جنتی، ما همواره برای تأمین بودجه‌اش دچار مشکل بودیم. همیشه از این ارگان به ارگان دیگری رفت و آمد بودیم و آخرین و مؤثرترین سازمانی که از افق نو حمایت کرد به هشت ماه قبل در ماه می بازمی‌گردد که آستان قدس آستین همت را بالا زد و این کنفرانس در مشهد برگزار شد. در آخرین کنفرانس تعدادی از افراد دولتی آمریکا، که برای دولت این کشور کار کرده بودند را دعوت کردیم. افرادی که عمدتاً معتقد بودند آمریکا توسط اسرائیل اداره می‌شود را به کنفرانس افق نو دعوت کردیم. به هر حال با این خبرسازی‌های دروغین تلاش می‌کنند که این شهروندان وارد ایران نشوند و عمدتاً در خبرپردازی‌های دروغشان مدعی می‌شوند که ما این افراد را داریم جذب یا استخدام می‌کنیم. در صورتیکه ما همچنان در تهیه بودجه کنفرانس با مشکلات عدیده‌ای طی چند سال اخیر مواجه بودیم.

تمام اخبار منتشر شده دروغ است، ما هم هم مثل اغلب همایش‌های و کنفرانس‌های رسمی و بین‌المللی افرادی را دعوت می‌کنیم که سخنرانی کنند و آنها هم پس از سخنرانی به کشورشان بازمی‌گردنند، این سخنرانی‌ها عمدتاً رسمی و در مقابل دوربین‌رسانه‌های بین‌المللی مثل ،AP ،المیادین، الجزیزه انگلیسی، Russia Today و. ..انجام می‌شود. همه خبرنگاران ایرانی هم با مدعوین مصاحبه می‌کنند. پس از برگزاری کنفرانس افق نو به دانشگاه‌های مختلف کشورمان دعوت می‌شوند و در استان‌های سراسر کشور سخنرانی می‌کنند. این سنت افق نوست. از این اتفاق بسیار عصبانی هستند که مدعوین وارد ایران می‌شوند و در این کشور کاملاً آزادانه گشت و گذار می‌کنند و مقدار زیادی آرا و نظرات آنان در اخبار ملی پخش می‌شود و دیدگاه‌های موافقانه خودشان را به آمریکا می‌برند و چون اسم و رسمی دارند، این دیدگاه‌های به کشور آمریکا منتقل می‌شود و با این واکنشی که وزارت دادگستری آمریکا نشان داد و سعی کردند با دستگیری مونیکا ویت را به کنفرانس افق نو نسبت دهد، افکار عمومی را در آمریکا نسبت به این کنفرانس بدبین کنند.

**ماجرای حضور مونیکا ویت در ایران چه بود؟

علی رغم دروغ‌سازی‌های رسانه‌ای، طالب‌زاده در مورد حضور مونیکا ویت در ایران به صورت شفاف‌تری موضوع مربوط به ایشان را توضیح می‌دهد و می‌گوید:

ایشان در سال ۲۰۱۲، در هالیودیسم شرکت کردند و حضور ایشان رسمی نبود. یکی از دوستانی که در ایران زندگی می‌کند ایشان را دعوت کرد تا آمدند به عنوان یک شهروند عادی در این مجموعه برنامه‌های حضور داشت. ما از ایشان اصلاً دعوت نکردیم. من به عنوان مسئوال کمیته سینما و صهیونیسم، ایشان را دعوت نکردم. هیچگاه هیچ درخواستی از وزارت خارجه نکردیم که خانم مونیکا ویت به ایران بیایید. حین برگزاری این همایش، این خانم در ایران بود. صدها نفر در کنفرانس‌های ما می‌آمدند به صورت آزاد می‌نشستند و برخی از آنان که انگلیسی می‌دانستند و سابقه‌ای داشتند را دعوت می‌کردیم که سخنرانی کنند. در سال ۲۰۱۲ خانم مرضیه هاشمی می‌خواستند در آمریکا مستندی بسازنند و از ایشان به عنوان دستیار استفاده می‌کنند. این خبر را هم نیویورک تایمز نوشته و بنده نمی‌گویم. کسی که بیشتر از من درباره خانم ویت می‌داند، خانم هاشمی است و خانم هاشمی با ایشان ارتباط داشته است. ویت را دارند علم می‌کنند که اصل رویدادهای تأثیر گذار در افق نو را به انحراف ببرند.

متن خبر واشنگتن پست که براساس آن ادعا میکند مرضیه هاشمی برای سوال درباره مونیکا ویت در آمریکا بازداشت شده است

**چرا آمریکا روی مهمانان کنفرانس افق نو حساس است؟

طالب‌زاده در پاسخ به این سوال که چرا قصد به انحراف کشیدن افق‌نو با مطرح کردن موضوع ویت را دارند، گفت: موضوع مهمانان افق نو بسیار مهم است، آمریکایی‌هایی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند که مطلع از انحرافی هستند که در آمریکا پیش آمده و جهان را به انحراف می‌کشد و استکباری برخورد می‌کنند در یک مراسمی با پوشش گسترده رسانه‌ای مطرح می‌شود. با این تحریم ما هیچ آمریکایی را نمی‌توانیم به ایران بیاوریم. با این تحریم سرسختانه‌ای توسط دستگاه ریاست جمهوری مطرح شده، دیگر هیچ مهمان آمریکایی را نمی‌توانیم به ایران بیاوریم.

طالب زاده در واکنش به پیشنهاد برگزاری این مراسم در کشور سومی که مورد توجه رسانه‌های آن کشور هم قرار بگیرد گفت: من از روز اول فکر این مسائل نبودم و تصور میکردم می‌توانیم برنامه را به روال سابق برگزار کنیم اما بعداً متوجه شدم که با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم، حتی با حقوقدانان آمریکایی صحبت کردیم، از جمله مهمانان خودمان که پروانه وکالت دارند، صحبت کردیم، متوجه شدیم اصل دعوا این است که کسی از آمریکا نتواند در کنفرانس افق نو شرکت کند و در مورد آمریکا و صهیونیست‌ها صحبت کند، اما درباره برگزاری این مراسم در کشور روسیه، این کار شدنی است.

**همزمان با انفجار اتوبوس حامل پاسداران انقلاب اسلامی، کنفرانس افق نو را هم تحریم کردند

اما نکته قابل توجه، تامین بودجه این کنفرانس در کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه است؛ حال آنکه برگزاری آن در کشور دیگر مستلزم هزینه‌های بیشتری است. دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو در این ارتباط گفت:

اگر متوجه بشوند، قدم بعدی برگزاری این کنفرانس در کشوری مثل روسیه است. مسئولانی که بودجه جنگ نرم را در اختیار دارند و با آن بودجه باید در حوزه جنگ نرم فعالیت کنند، باید قدم نخست را بردارند. امیدوارم متوجه حساسیت‌های کنفرانس افق نو بشوند. بازهم تاکید می‌کنم که امیدوارم متوجه این قضیه بشوند. اگر روس‌های قبول کنند این کشور مقصد خوبی برای این کنفرانس است یا در کشور دیگری که رفت و آمد برای مهمانان مشکل نباشد. نکته جالب توجه در مورد تحریم افق نو این است که در روز و ساعتی که این اعلام رخ می‌دهد دقیقاً مقارن با عملیات انتحاری اتوبوس حامل پاسداران انقلاب اسلامی است. همان ساعتی که این اتوبوس مورد حمله قرار گرفت، کنفرانس افق نو را تحریم کردند و یک روز پس از ۲۲ بهمن اولین کاری که کردند تحریم اولین کنفرانسی بود که اجازه می‌داد آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به ایران بیایند و در مورد حقایق روز صحبت کنند.

تهیه کننده و مجری برنامه پر بیننده راز می‌گوید آمریکا را نئوصهیونیست‌ها اداره می‌کنند. آقایی که اقدام به تحریم کنفرانس افق‌نو کرده است، نام کوچکش مناخیم است. وزیر دارایی آمریکا است و یک صهیونیست درجه یک است. احتمالاً دوتابعتی است و آمریکایی - اسرائیلی است. ایشان به گروهی وابسته است که سال‌های متمادی افق‌نو در تیررس تحریم قرار داده اند. منتها مترصد فرصت بودند که چه زمانی اقدام به این کار کنند و پوشش خبر مونیکا ویت فرصت خوبی برایشان بود که طرح تحریم کنفرانس را اجرایی کنند. الان ما یک فرصت داریم که فریاد بزنیم. چون غیر از ما همه مهمانان سال‌های اخیر ایستاده‌اند تا حرف بزنند. امشب در برنامه خودم چهار نفر از آنان حضور پیدا خواهند کرد. فردا شب در گفت‌وگوی ویژه خبر، چهار مهمان دیگر درباره این رویداد صحبت خواهند کرد. از این به بعد مهمانان افق نو هستند که از این رویداد حمایت خواهند کرد.

**افق‌نو زمانی مورد توجه رسانه‌ها خارجی قرار گرفت که ظریف آن را متوقف کرد

بازداشت مرضیه هاشمی و تحریم کنفرانس افق‌نو به ترتیب پشت سر هم اتفاق افتاد و این رویدادها در مورد ۲ چهره تأثیرگذار رسانه‌ای نمی‌تواند اتفاقی باشد. طالب‌زاده در این مورد توالی این رویدادهای گفت:

یکی از کارهایی که من همیشه کردم این بوده که مردم ایران را آگاه کنم به اینکه یک قشری از مردم آمریکا و اروپا به حقایقی آگاه شدند که در موردش حرف می‌زنند و ترس گذشته را ندارند. برای ثابت کردن ریختن این ترس، آنان را به ایران دعوت کرده‌ایم. من در ابتدا که افق‌نو در قالب هالیودیسم برگزار می‌شد و بیشتر فرانسوی‌ها و بلژیکی‌ها در آن حضور داشتند، گفتم باید هالیوودی‌ها حضور داشته باشند که سال بعد این تزی که ما باید از خود آمریکا مهمان داشته باشیم، این همایش تبدیل به افق‌نو شد.

افق‌نو زمانی مورد توجه رسانه‌ها خارجی قرار گرفت که وزیر خارجه ما این رویداد را متوقف کرد و من اعتراض کردم. من گفتم چرا تنها کنفرانسی که آمریکا را افشا می‌کند متوقف کردید. زمانی بود که می‌خواستند با جان کری صحبت کنند. وقتی مسئولان وزارت امور خارجه به کمیته امنیت مجلس رفتند و باید جواب می‌دادند، عقب‌نشینی کردند اما ویزا همچنان سخت می‌دادند تا آخرین نوبت که هشت ماه پیش برگزار شد، با همکاری و دخالت برخی دوستان برای همه توانستیم ویزا بگیریم؛ من‌جلمه افرادی که در دولت آمریکا کار کرده بودند و معروف بودند به آژیرکش. این گروه آژیرکش‌ها به مردم آمریکا این آگاهی را منتقل می‌کنند که آمریکا تصرف شده صهیونیست‌ها است. با آمدن این افراد افق‌نو وضعیت دیگری پیدا کرد.

طالب‌زاده درپاسخ به این پرسش که این رویداد می‌تواند در قالب جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شود گفت:

خیلی از جاهای مختلف احتیاط می‌کنند که در لیست تحریم قرار نگیرند. چون این تحریم عنوانش این است Executive Order 13224، که از یازدهم سپتامبر به بعد توسط دولت بوش اعمال می‌شود. ۱۲ روز پس از واقعه یازدهم سپتامبر، یک لایحه‌ای تصویب می‌شود، علیه افراد و کسانی که از تروریست‌های حمایت می‌کنند و در مورد این افراد اعمال می‌شود. این تحریم از آن سال به بعد هر سال تائید می‌شود. ما با اعمال لایحه Executive Order 13224 وارد لیست تحریم‌ها شدیم که با تحریم‌های عادی دیگر فرق می‌کند. فراموش نکنیم که این شیوه تحریم به دروغ ۱۱ سپتامبر ربط پیدا می‌کند. یک رویدادی را خلق کردند که علیه تروریسم اعلام جنگ بکنند به معنای خودش. FATF و CFT را ۴۵ روز پس از ۱۱ سپتامبر خلق کردند.

باید یادآوری کنم که هیچ کنفرانسی به اندازه افق‌نو درباره ۱۱ سپتامبر فعالیت نکرد. کلی از متخصصان درباره این رویداد درباره ۱۱ سپتامبر صحبت کردند و از این اتفاق هم بسیار عصبانی هستند و در رسانه‌های خودشان بسیار واکنش نشان دادند. به همین دلیل تحریم افق نو کاملاً برای من قابل انتظار بود. تیری میسان را برای اولین بار ما به ایران آوردیم. میسان سه بار به این کنفرانس دعوت شد و در رابطه با کتاب "دروغ بزرگ" خودش صحبت کرد و در برنامه راز حضور داشت و خیلی از این مهمانان در برنامه راز و عصر شرکت کردند. کما اینکه در برنامه‌های پرس تی وی حضور داشتند. حضور مهمانان در رسانه‌های ایران آمریکایی‌ها را بشدت عصبانی می‌کرد.

تیری میسان که در برنامه راز حضور پیدا کرد، رئیس جمهور وقت روز بعد در سازمان ملل درباره صحبت‌های تیری میسان سخنرانی کرد و بعدها خودشان به تیری میسان گفتند من از تو الگو گرفتم. ایشان در برنامه ما افشا کرد که ساختمان سومی که در یازدهم سپتامبر فروریخت، بیست دقیقه قبل از فروریزی، خبرنگار، خبر نشست ساختمان را اعلام کرده بود. خبرنگار بی‌بی‌سی اعلام کرد که ساختمان شماره هفت فرونشست و مشخص بود میان بی‌بی‌سی و کسانی دگمه نشست ساختمان را زدند، هر دو باهم لینک بودند.

**بازجویی‌های مرضیه هاشمی درباره کنفرانس افق نو بوده است

اما مستقل از اظهارات اخیر طالب‌زاده، نیویورک تایمز و آسوشیتد پرس افشا کرده‌اند که در ۱۱ روزی که خانم هاشمی دستگیر شده بود، ۹۰ درصد بازجویی‌های ایشان درباره کنفرانس افق نو بود. مارک دن کاف mark dankof در همین ارتباط می‌نویسند، ملانی فراکلین (مرضیه هاشمی) فقط گلایه کرد و گفت به من غذای حلال ندادند و وضعیت خوبی در زمان بازداشت نداشته‌ام. چرا درباره مهمترین سوالی که از او در بازجویی‌هامی‌شد، چیزی را مطرح نکرد. این اتفاق در حالی می‌افتد که در داخل ایران، با وجود آگاهی از این سطح از تأثیر گذاری، حاضر به تأمین بودجه این کنفرانس نیستند.

طالب‌زاده درباره سرنوشت برخی مهمانان افق‌نو می‌گوید: شش نفر از مهمانان ما پس از ورود به ایران اف‌بی‌آی به منزل آنان هجوم برده و پس از ورود به آمریکا بازجویی شدند. مثلاً صبح نخستین روزی که مایکل ملوف (تحلیلگر ارشد سیاست‌های امنیتی سابق در دفتر وزیر دفاع) وارد خاک آمریکا شد، پس از شرکت در کنفرانس افق نو، خیلی زود به خانه ایشان هجوم بردند و در مورد شرکت در کنفرانس افق‌نو مورد بازجویی مفصلی قرار گرفت.

مایکل ملوف (تحلیلگر ارشد سیاست‌های امنیتی سابق در دفتر وزیر دفاع) پس از شرکت در کنفرانس افق دستگیر و بازجویی شد

**ماجرای حضور طالب زاده در یک تلویزیون لس آنجلسی از زبان خودش

اما این نخستین باری نیست برای نادر طالب زاده پرونده سازی و درباره او دروغ پردازی می‌کنند.

طالب زاده سال ۲۰۰۶ به آمریکا سفر می‌کند و در یکی از تلویزیون‌های فارسی زبان حضور پیدا می‌کند. در آن زمان اغلب تلویزیون‌های فارسی زبانی که فعالیت سیاسی داشتند، علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کردند و در لس‌آنجلس مستقر بودند. چندی بعد شایعه بزرگی در تلویزیون‌های فارسی زبان و مدیران این رسانه‌ها نقل می‌شود که نماینده جمهوری اسلامی با چمدانی از دلار برای خرید شبکه‌های فارسی زبان سیاسی وارد لس‌آنجلس شده است.

این شایعه مدت‌ها در میان لس‌آنجلسی‌ها مطرح بود اما حالا یک شایعه کوچک، تبدیل به یک تحریم بزرگ شده است. این موضوع را با وی در میان گذاشتیم و طالب‌زاده چنین پاسخ داد:

من بشارت منجی را تازه ساخته بودم. وقتی فیلم نمایش داده شد، یکی از کسانی که بنده را دعوت کردند تا فیلم را برایشان نمایش بدهم و با آن‌ها گفت‌وگو کنم، انجمن پزشکان ایرانی در لس‌آنجلس (آکادمی پزشکان ایرانی) بود. در آنجا کارگردان معروف ایرانی آقای رضا بدیعی فیلم را دید و بسیار خوشش آمده بود. بدیعی توانسته بود، جایزه یک عمر فعالیت هنری اتحادیه کارگردانان سینمای آمریکا را برای کارگردانی بیشترین تعداد سریال‌های یک ساعته تلویزیونی نیز به دست آورد. او از من درخواست کرد که من شما را می‌توانم به یک شبکه تلویزیونی ایرانی دعوت کنم و در مورد فیلم مسیح با شما صحبت کنم، بنده پاسخ دادم: البته و می‌توانید.

رفتم و به مونیتورینگ صدا و سیما خبر دادم که این برنامه را ضبط کنند. در این برنامه تقریباً یک‌ساعت و نیم زنده در رابطه با فیلم حضرت مسیح صحبت کردم و همزمان با امام جماعت مساجد واشنگتن و ویرجینیا زنده گفت‌وگوی تلفنی کردم. رضا بدیعی بود که مرا معرفی کرده بود. خودش می‌خواست به عنوان یک فیلمساز تقدیر کند. من در مورد اینکه در جمهوری اسلامی ما در مورد انبیا فیلم می‌سازیم صحبت کردم و کاری نداشتم که اصلاً این کار در کدام شبکه اتفاق افتاده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
0
2
باید در فضای مجازی فعالیتمان را بیشتر کنیم به زبان های مختلف تا اتحاد و تبادل اندیشه صورت گیرد بخصوص با عرب زبان ها.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار