کد خبر: 946113
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
«محمد گلریز» از وجود مافیا در فضای موسیقی گفت
خواننده انقلابی کشورمان گفت: فضای موسیقی مافیا دارد. موسیقی که نه محتوا دارد و نه شعر آبرومندی، آنهم با کلی هزینه، جایگزین موسیقی اصیل ایرانی شده است.

به گزارش جوان آنلاین، محمد گلریز، خواننده انقلابی و متعهد کشورمان در گفتگو با خبرگزاری دانشجو در ارتباط با فضای موسیقی کشور  اظهار داشت: فضای فعلی موسیقی، واقعا راضی کننده نیست خصوصا برای کشور و رویدادهای مختلف که عنوان اسلامی را هم یدک میکشد، این فضای موسیقی مایه تاسف است.

وی افزود: فرهنگ موسیقی اتفاقا باید ابزار فرهنگ اسلامی و ایرانی ما باشد ولی فعلا که برآیندی از انقلاب اسلامی نیستند.

این خواننده تأکید داشت: من حتی مستقیما از وزیر ارشاد انتقاد کردم. در کشور ما مگر جشنواره به اسم فجر و انقلاب نیست؟ و قرار نیست نمودی از فرهنگ ما داشته باشد؟ اما چرا در ذات اینگونه جلوه نمی کند.

موسیقی که نه محتوا دارد و نه شعر و فضای آبرومندی حایگزین موسیقی اصیل شده است

وی اشاره داشت: همین فضای موسیقی هم مافیا دارد. موسیقی که نه محتوا دارد و نه شعر آبرومندی، آنهم با کلی هزینه، جایگزین موسیقی اصیل ایرانی شده و موسیقی فاخر ما را مظلوم کرده است. چطور برای این همه کنسرت و پاپ و موسیقی آمریکایی بودجه هست اما برای کارهای انقلابی خیر؟

محمد گلریز یادآور شد: ملتی که در 22 بهمن با این همه مشکلات معیشتی و سختی جوری به صحنه آمدند که دنیا را مات و مبهوت خودشان میکنند، را نباید نادیده گرفت. همچنانکه معتقدم ارگانها میتوانند حتی با کنسرتهای متعدد و متعهد، جریان انقلابی را نیز در موسیقی راه بیندازند.

گلریز در ادامه در خصوص جشنواره موسیقی فجر گفت: اگرچه امسال همین جشنواره بخشی را به چهل سالگی انقلاب اسلامی اختصاص داده و از سویی دیگرمسئولین جشنواره فضای بهتری را در این دوره برای هنرمندان موسیقی اصیل و موسیقی نواحی فراهم کرده اند که اقدام شایسته ای است اما قطعا کافی نیست و امیدوارم این موارد گذرا نباشد. به نظرم این اتفاق در حد خالی نماندن از عریضه است چون توقع ما از جشنواره موسیقی فجر بالاتر از اینهاست.

واقعا با این فرهنگ میتوان جلوی جنگ نرم ایستاد؟

وی درباره فضای کلی موسیقی نیز اظهار داشت: وقتی نمیتوانیم با رویدادهای موسیقی و فرهنگی منعکس کننده انقلاب اسلامی باشیم، لااقل اسمشان را عوض کنیم! این همه خرج و هزینه می کنند اما در عمل عایدی برای فرهنگ ما ندارد.

گلریز با بیان اینکه این اقدامات یادآور اصطلاح به نام انقلاب و به کام دیگران است، گفت: توقع ما از نمایندگان مجلس است که جدیتر وارد میدان شوند. واقعا با این فرهنگ میتوان جلوی جنگ نرم ایستاد؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار