کد خبر: 1227563
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
از خبر‌های دروغ هفته پیش مربوط به حمایت رابرت دنیرو از اسرائیل بود که توسط این بازیگر و نتفلیکس تکذیب شد. 

جوان آنلاین: پس از موج ضداسرائیلی که طی دو هفته اخیر دانشگاه‌های امریکا را فراگرفت، تلاش صهیونیست‌ها بر القای دو قطبی متمرکز شده‌است و برای این منظور به دستکاری فیلم و ویدئو متوسل شده‌اند. 
رسانه‌های طرفدار اسرائیل نیازمند القای دوقطبی درباره اعتراضات دانشجویی هستند و از آنجا که ماجرا در جامعه امریکا کاملاً تک‌قطبی و به ضرر اسرائیل است و حتی یک سلبریتی هم حاضر نشده در زمین اسرائیل بازی کند دست به دامن دستکاری ویدئو شده‌اند. 
از خبر‌های دروغ هفته پیش مربوط به حمایت رابرت دنیرو از اسرائیل بود که توسط این بازیگر و نتفلیکس تکذیب شد. 
صهیونیست‌ها مجبورند القا کنند که در میان جامعه طرفداران جدی دارند. البته اینکه یک لابی قدرتمند در میان سیاستمداران امریکایی از اسرائیل به طور علنی حمایت می‌کند، قابل‌کتمان نیست، اما حوادث این روز‌ها نشان می‌دهد در میان اکثریت مردم امریکا اسرائیل جایگاهی ندارد و همین موضوع سبب شده آن‌ها به دروغ‌های بیشتری دامن بزنند. 
آسوشیتدپرس در این‌باره گزارش داد ویدئویی که نشان می‌دهد رابرت دنیرو در حال تمرین برای سریال نتفلیکس است و گفته شده سر معترضان ضداسرائیلی فریاد می‌زند، یک خبر نادرست و فیک است. در حالی که ادعا شد رابرت دنیرو بازیگر فیلم در حال فریاد زدن بر سر معترضان ضداسرائیلی در شهر نیویورک است، سخنگوی نتفلیکس به آسوشیتدپرس گفته است که دنیرو در حال تمرین صحنه‌ای برای سریال آینده خود در نتفلیکس با عنوان «روز صفر» در حال فیلمبرداری در خیابانی در شهر نیویورک بوده‌است. نظرات او بخشی از فیلمنامه است و ربطی به جنگ اسرائیل و حماس یا اعتراضات پیرامون آن و مسائل دیگر ندارد. 
با سرکوب اعتراض‌های دانشگاهی در سراسر امریکا توسط پلیس، ادعا‌های نادرست پیرامون این ویدئو در فضای مجازی پخش شد. یکی از نسخه‌های برجسته این ویدئوی نادرست با برچسب «رابرت دنیرو در کنار اسرائیل ایستاده است!» منتشر شد تا نشان دهد بازیگر محبوب برنده دو جایزه اسکار دارد از اسرائیل حمایت می‌کند. دنیرو در این کلیپ می‌گوید: این یک فیلم نیست. این یک فیلم نیست، این واقعی است. وی به جمعیت می‌گوید که باید گوش کنند و اجازه دهند مردم کارهایشان را انجام دهند. او مردم را تشویق می‌کند که حمایت خود را ارائه دهند، اما پشت سنگر‌ها بمانند. 
دنیرو در ادامه می‌گوید: اگر می‌خواهی به حرف‌های بیهوده ادامه بدهی، پس باید به خانه برگردی. آن‌ها می‌گویند دوباره این کار را می‌کنند! از نو! ما این را نمی‌خواهیم. 
عنوانی که به ویدئو اضافه شده به ذهن متبادر می‌کند که «این کار» که دنیرو به آن اشاره می‌کند، حمله مرگبار حماس در ۷ اکتبر به اسرائیل است که واکنش اسرائیل را برانگیخت و جمله «آن‌ها می‌گویند دوباره این کار را می‌کنند!» را به ۷ اکتبر ارجاع می‌دهد. در یکی از پست‌های ایکس که ویدئویی با شرح نادرست را به اشتراک گذاشته، آمده‌است: «مایلم از هواداران تروریست حامی حماس تشکر کنم که اعصاب همه را به هم ریختند. رابرت دنیرو هم موافق است و به آن‌ها برای کشتار‌های ۷ اکتبر هشدار می‌دهد!»
همچنین در پست‌هایی به دروغ مطرح شده که این ویدئو در دانشگاه کالیفرنیا - لس‌آنجلس، جایی که «درگیری‌های فیزیکی» بین گروه‌های معترضان در هفته پیش رخ داد، فیلمبرداری شده‌است. اما واقعیت این است که دنیرو نه معترضان را نصیحت می‌کرد و نه از وقایع واقعی صحبت می‌کرد. این بازیگر در حال تمرین صحنه‌ای برای «روز صفر» بود، سریالی که برای نتفلیکس ساخته می‌شود و از آن به عنوان یک «ماجرای مهیج توطئه‌آمیز» یاد شده‌است. 
این شرکت پخش با اشاره به پخش آنلاین ویدئو به آسوشیتدپرس گفت: این تمرین صحنه‌ای از سریال نتفلیکس است که روز شنبه، ۲۷ آوریل فیلمبرداری شد و این سخنان بخشی از تولید بود. نتفلیکس همچنین تأیید کرد که سخنرانی دنیرو مربوط به فیلمنامه سریال بود و به تظاهرات پیرامون جنگ اسرائیل و حماس ارتباطی ندارد. 
استن روزنفیلد، سخنگوی دنیرو نیز ادعا‌های رسانه‌های اجتماعی را کذب محض خواند و تأیید کرد که این ویدئو صحنه‌ای از «روز صفر» را نشان می‌دهد. 
صهیونیست‌ها همواره سعی کرده‌اند از صنعت سینما به عنوان یک عامل گمراه‌کننده افکار عمومی استفاده کنند، اما یک قرن تلاش آن‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری روی سینما به جایی رسیده که دانشگاه‌های سراسر امریکا علیه جریان صهیونیسم به پاخاسته‌اند. این رسوایی سبب‌شده آن‌ها دست به دامن دروغ از طریق بازی با تصاویر و فیلم‌ها شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار