کد خبر: 945724
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴
چندی پیش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد کسانی که کارت سوخت خودرو یا موتورسیکلت ندارند یا مفقود شده است، می‌توانند به چند روش نسبت به ثبت‌نام کارت سوخت خود اقدام کنند.
بيژن سورانی
سرویس جامعه جوان آنلاین: یکی از این روش‌ها حضور در دفاتر پلیس +۱۰ بود که براین اساس ده‌ها هزار نفر از مردم با مراجعه به این دفاتر و ارائه اسناد و با پرداخت مبلغ ۱۱ هزار تومان در سامانه مربوطه ثبت‌نام کردند، اما پس از چند روز اعلام شد که سایت دفاتر بسته شده و افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند در چند هفته بعد کارت سوخت خود را تحویل خواهند گرفت. ماه‌ها گذشت و از کارت‌های ثبت‌نام شده خبری نشد و کسی هم پاسخگوی این روش ثبت‌نام نیست. سرگردانی شهروندان از یکسو و بدقولی متولیان ارائه کارت سوخت سبب شد تا نگرانی‌ها در این زمینه افزایش یابد و کسی هم پس از چندین ماه از این موضوع کماکان پاسخگوی شهروندان نمی‌باشد.
در این خصوص چندی پیش سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از ثبت‌نام ۳ میلیون نفر برای دریافت کارت سوخت خبر داد و گفت:از این تعداد ۲میلیون و ۴۰۰هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و ثبت‌نام ۵۰۹ هزار نفر نیز از طریق مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+ ۱۰ بوده است.
زیبا اسماعیلی همچنین با تأکید بر اینکه پالایش اطلاعات ثبت‌نامی افراد آغاز شده است، گفت: اطلاعات دریافتی دسته‌بندی، پالایش و فیلتر می‌شود و آمار نهایی ثبت‌نام‌کنندگان به صورت مشخص به‌زودی اعلام خواهد شد.
سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تأکید کرد: باز توزیع بیش از ۲۶۰هزار کارت سوخت متعلق به خودرو‌هایی که از سال ۹۳ به بعد شماره‌گذاری شده و در دفاتر پست معطل مانده بود، آغاز شده است و همچنان امکان ویرایش اطلاعات و حذف درخواست برای ثبت‌نام کنندگان وجود دارد.
وی همچنین از ابطال بیش از ۳۷ هزار کارت سوخت غیرقانونی مهاجر خبر داد و افزود: این کارت‌های سوخت متعلق به کسانی بوده است که در سامانه ثبت‌نام کرده و به صورت غیرقانونی کارت سوخت خود را به فروش رسانده‌اند و در استان سیستان و بلوچستان از طریق این کارت‌ها سوخت‌گیری انجام شده است.
متأسفانه افرادی که در سامانه مربوطه برای کارت سوخت ثبت‌نام کرده‌اند، تاکنون نتواسته‌اند به رغم پی‌گیری‌های متعدد مراجعه به سامانه مربوطه یا شماره تلفن اعلام شده پاسخ در خوری دریافت کنند. یکی از این مراجعان به «جوان» گفت: همان موقع برای دریافت کارت سوخت به پلیس +۱۰ مراجعه کردم و با ارائه اسناد و مدارک و پرداخت مبلغ تعیین شده وعده دادند که تا دو هفته آینده کارت سوخت برایم ارسال می‌شود، ولی خبری نشد. چندین بار با داشتن کد رهگیری به سامانه و شماره تلفن اعلام برای ثبت‌نام کارت سوخت مراجعه کرده و زنگ زدم، ولی تنها یک جواب دریافت کردم که «کارت شماره پلاک وسیله نقلیه برای صدور ارسال شده است» و لی چهار ماهی است که هیچ اتفاقی رخ نداده است.
وی با گلایه از بی‌برنامگی در صدور کارت سوخت گفت: قصد فروش خودروی خود را دارم، ولی به‌دلیل نبود کارت سوخت با ملاحظاتی روبه‌رو شده‌ام و همچنان سرگردان در سایت و سامانه مربوطه چشم انتظار خبری از کارت سوخت هستم، ولی خبری نیست و کسی هم پاسخگو این بی‌نظمی و سرگردانی نیست.
امروز و فرداکردن برای تصمیم و سرگردانی مردم در شرایط کنونی به نوعی تحریم ارباب رجوع به جای تکریم آن به حساب می‌آید که می‌توان گفت: زمان و وقت و پول مردم هم با کارت سوخت در حال سوختن است! با احتساب تعداد افرادی که به گفته شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده است برای ثبت نام کارت سوخت در دفاتر پلیس +۱۰ اقدام کرده‌اند و قرار بوده هفته بعد کارت سوختشان را دریافت کنند و با در نظر داشتن پرداخت ۱۱ هزار تومان برای هر کارت سوخت، اکنون بیش از ۵/۵ میلیارد تومان پول در جیب یک نهاد خاص رفته است؛ بماند که سود این مبلغ طی این مدت چقدر شده است و‌وقت و هزینه صرف شده از مردم و علاف کردنشان هم که بیخیال!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار