کد خبر: 945674
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
نیما جاویدی گفت: به نظر من منصف ترین ودر عین حال بی رحم ترین منتقدان مردم هستند و بدون هیچ پیش فرضی فیلم را نقد می کنند.

جوان آنلاین: نیما جاویدی فیلمنامه‌نویس و کارگردان امسال در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با دومین ساخته اش "سرخپوست" توانست جایزه ویزه هیات داوران را از آن فیلم خود سازد. اولین فیلم سینمایی او با نام ملبورن، بعد از حضور در 4 فستیوال الف از 4 قاره ی دنیا با کسب 113جایزه ی بین المللی و بیش از 60 حضور بین المللی تحسین منتقدان جهانی را به همراه داشت.

سرخپوست علاوه بر کسب سیمرغ ویژه هیات داوران جزو 5 فیلم برتر نظرات مردمی بود این برای دومین ساخته یک کارگردان اتفاق خیلی خوبی است.

مهمترین هدف من در فیلمسازی ارتباط برقرار کردن فیلم با مردم است بله برای خود من خیلی این اتفاق جذاب بوده و تقریبا همه اکران های مردمی را با مردم دنبال کرده ام و خوشحالم که به خوبی با مردم ارتباط برقرار کرده است.

 در این دوره از جشنواره تقریبا همه نسل های سینمایی در این رقابت حضور داشتند و این نشان میدهد که فیلم شما دارای استانداردهایی است که تماشاگر پسندیده و در نظرات مردمی جزو بهترین هاست.

واقعیت این است که به نظر من منصف ترین ودر عین حال بی رحم ترین منتقدان مردم هستند و بدون هیچ پیش فرضی فیلم را نقد می کنند و خیلی شفاف اگر فیلم را دوست نداشته باشند ابراز می کنند و اگر هم دوست داشته باشند از کار استقبال می کنند ولی خداراشکر چیزی که من دیدم این بود که مردم فیلم را دوست داشتند و این خیلی قضیه خستگی را از تن من و عوامل بیرون کرده است و برایم خیلی لذت بخش است.

در شهرستانها بویژه در مشهد شاهد استقبال خوب مردم بودیم از بازی ها، داستان و کلیت فیلم راضی بودند.

خبر خیلی خوبی است چون من خیلی فرصت نکردم که در این خصوص با مردم صحبت کنم وخیلی کلی شاهد این استقبال بودم. و خدا را شاکر چون ظاهرا در شهرستان های دیگر هم به همین شکل بوده است ولی به هر شکل امیدوارم این فیلم همین موفقیت را در اکران عمومی هم داشته باشد.

زمان خاصی برای اکران مد نظرتان است؟

فعلا نه ولی داریم بررسی می کنیم که بهترین زمان را به اکران فیلم اختصاص بدهیم.

به نظر خودتان چه استانداردی را رعایت کردید که مردم دومین اثر شما را پسندیدند؟

همه تلاش من این بوده که یک فیلم درست و کم نقص بسازم. یکی از بخش هایی که برای خود من اهمیت دارد داستان فیلم است و اینکه کشش داشته باشد و بیننده مدام در تلاش باشد که قرار است بعدا چه اتفاقی بیفتد در عین حال در اجرا هم در همه حوزه ها با وسواس عمل کردم و فکر می کنم همه اینها بی تاثیر نیست و این گونه بوده که عموما مخاطب کار را دوست داشته است.

و اینگونه به نظر می رسد که کارتان را برای ساخته بعدیتان سخت تر کرده اید؟

بله خیلی!

خیلی ها نوید محمد زاده حق مسلم دریافت سیمرغ می دانستند

من فقط می توانم بگویم که نوید محمد زاده خیلی برای این نقش انرژی گذاشت و چیزی که از عکس العمل مردم دیدم این است که نقش در آمده و جذاب بوده است و در عین حال متفاوت بوده است اما چیزی که من می توانم بگویم این است که نوید خیلی برای این نقش تلاش کرد.

منبع:‌قدس آنلاین

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار