کد خبر: 945662
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
فیلم «مامور مخفی» ساخته یوال آدلر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس اسرائیلی، درباره برنامه‌ریزی سازمان اطلاعاتی اسرائیل (موساد) علیه برنامه هسته‌ای ایران، در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۹ به نمایش درآمد.
سرویس فرهنگی جوان آنلاین:داستان فیلم درباره یک مامور موساد (سرویس جاسوسی اسرائیل) به نام ریچل کورین (با بازی دیانه کروگر) است که به عنوان معلم انگلیسی وارد تهران می‌شود و در منطقه پاسداران تهران آپارتمان اجاره می‌کند. ماموریت اصلی ریچل جمع‌آوری اطلاعات درباره برنامه هسته‌ای ایران از طریق نفوذ در یکی از شرکت‌های مرتبط در تهران بوده است.

او برای این کار وارد رابطه‌ای عاشقانه با فرهاد (با بازی کاس انوار، بازیگر ایرانی‌تبار کانادا) می‌شود. فرهاد از روسای شرکتی است که ریچل باید جاسوسی‌اش را از طریق آن شرکت انجام دهد.

شاید یکی از عجیب‌ترین مسایل درباره فیلم برای مخاطب ایرانی هنگام تماشا این باشد که چطور فیلمی محصول اسرائیل درباره عملیات موساد علیه برنامه اتمی ایران و شامل صحنه‌های ناهنجار در تهران فیلمبرداری شده است! کارگردان فیلم در نشست خبری توضیح داد که او یک واحد فیلمبرداری در تهران داشته است که گویا «به‌خاطر حفظ امنیتشان» نمی‌دانسته‌اند با چه کسی در تماسند و موضوع برای آن‌ها به این شکل بوده که با گروهی در بلژیک کار می‌کنند.

فرد رابط از طریق تلفن همراه به صورت آن‌لاین و همزمان فیلم‌برداری صحنه‌ها را که در آن بدل بازیگر ریچل (دیانه کروگر) در خیابان‌های تهران و بازار و... حضور داشته است را به کارگردان که در نیویورک بوده حتی در ساعت سه نیمه شب نشان می‌داده و او کارگردانی می‌کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار