کد خبر: 943906
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج خبرداد
رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج از احداث نمازخانه،وضوخانه و سرویس بهداشتی با طراحی و معماری ایرانی اسلامی در گلزار شهدای بهشت سکینه (س) خبر داد.

حمیدرضا عسگری گفت: با توجه به نیاز مراجعین و خانواده های معزا جهت اقامه نماز و نبود مکانی مناسب جهت برگزاری این فریضه الهی، احداث نمازخانه ای مجهز ضرورت داشت که پس از گذراندن طرح مطالعاتی و طراحی، عملیات اجرایی آن در دستور کار سازمان قرار گرفت.

وی با بیان این که نمازخانه و سرویس بهداشتی مجاور سالن معراج و غسالخانه گلزار شهدای بهشت سکینه (س) در شرایط مطلوبی قرار نداشت و مستهلک شده بود افزود: این موضوع موجب نارضایتی و گلایه مندی شهروندان و مراجعین قرار گرفته بود که در این راستا، با تخریب ساختمان قدیمی و سرویس بهداشتی متروکه، ساخت بنایی مجهز و دو طبقه مجاور سالن تطهیر و محوطه معراج در دستور کار قرار گرفته است .

عسگری گفت: این مجموعه ۴۲۰ متر زیربنا دارد که ۲۱۰ متر آن به نمازخانه و ۲۱۰ متر هم به وضوخانه و سرویس بهداشتی اختصاص داده شده است.

وی افزود: طبقه زیرین این بنا علاوه بر وضوخانه، دارای ۱۶ چشمه سرویس بهداشتی سنتی و دو چشمه آن ویژه استفاده سالمندان و معلولین می باشد و همچنین پیش بینی فضای سبز گلخانه ای در دو قسمت زنانه و مردانه از ویژگی های طراحی این بنا است.

رییس سازمان مدیریت آرامستان ها با بیان این که در طراحی این بنا توجه ویژه ای به معماری ایرانی اسلامی شده است گفت: دسترسی ها و رعایت استاندارد های لازم جهت استفاده شهروندان از اولویت های تیم مطالعاتی و طراحی بوده که در این راستا نظارت واحد فنی و اجرایی سازمان بر پیمانکار این پروژه با دقت بیشتری خواهد بود، عسگری در پایان مدت زمان اجرای این پروژه را حدوداً هشت ماه اعلام کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار