کد خبر: 936284
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
روز خوب شفر و استقلال در آزادی، سپاهان جنگ صدرنشینی را برد
هفته طولانی چهاردهم لیگ برتر عصر پنج‌شنبه با برتری سرخابی‌های پایتخت ادامه یافت.
دنيا حيدری
هفته طولانی چهاردهم لیگ برتر عصر پنج‌شنبه با برتری سرخابی‌های پایتخت ادامه یافت.
رقابت‌های این هفته که از چهارشنبه با تساوی فولاد- ذوب‌آهن آغاز شده بود عصر روز گذشته با برگزاری سه دیدار دیگر ادامه یافت که علاوه بر برتری پرسپولیس و استقلال برابر حریفان خود، تساوی -۲، ۲ نساجی برابر سپیدرود را هم به دنبال داشت.

برانکو یک خان دیگر را هم با موفقیت پشت سر گذاشت تا بار دیگر ثابت کند که مرد عمل است. تیم او برای بازی با ماشین‌سازی، به معنای واقعی کلمه با بحران مهره مواجه بود. پرسپولیس تنها با ۱۲ بازیکن زیر ۲۳ سال تهران را به مقصد تبریز ترک کرد، با نیمکتی جوان و ناشناس که بدون شک تاریخی‌ترین نیمکت این تیم بود!
گرفتن امتیاز در تبریز کار ساده‌ای نبود، به طوری که مرد کروات نیمکت سرخپوشان بعد از بازی ساعت ۱۵ عصر پنج‌شنبه تأکید کرد: «ماشین‌سازی از استقلال و سپاهان بهتر بازی کرد.» یاران برانکو، اما با وجود بازی خوب ماشین‌سازی در نهایت با گل شجاع خلیل‌زاده در واپسین دقایق بازی ششمین برد این فصل را از آن خود کردند، آن هم در شرایطی که جو ورزشگاه شش هزار نفری بنیان‌دیزل تبریز به شدت علیه این تیم بود. البته می‌شد انتظارش را داشت. یک هفته قبل نیز هواداران تبریزی در ورزشگاه آزادی و در خلال بازی پرسپولیس و تراکتور با به نمایش گذاشتن پرچم ژاپن، شعار‌های کاشیما، کاشیما سر داده بودند، داستانی که این‌بار توسط هواداران در تبریز و بازی با ماشین‌سازی تکرار شد. هوادارانی که گزارشگر تبریزی سعی داشت آن‌ها را حامیان ماشین‌سازی بخواند و به اتحاد تبریزی‌ها ربط‌شان بدهد. شعارها، اما نشان می‌داد که هواداران عمدتاً تراکتوری هستند و برای تسویه‌حساب با پرسپولیس آمده‌اند، نه حمایت از ماشین‌سازی.
در چنین جو سنگینی، پروفسور سرخ‌ها توانست موفقیتی دیگر را به نام تیمش بزند و با دست پر تبریز را ترک کند. ضمن اینکه اولین باخت مهاجری در تبریز را نیز به سرمربی ماشین‌سازی تحمیل کرد.
مهاجری، اما معتقد بود تیمش می‌توانست برنده بازی باشد، ولی زمانی گل خورد که دیگر راهی برای جبران نداشت. با وجود این، پرسپولیس می‌توانست بازی را ۲ بر صفر به سود خود خاتمه دهد اگر قاضی میدان گل دوم را آفساید اعلام نمی‌کرد.

استقلال، دیگر تیم تهرانی نیز پنج‌شنبه بازی خود را با برتری به پایان برد. شاگردان شفر در آزادی به مصاف نفتی‌های آبادان رفتند. دیداری که کاملاً بی‌دردسر و با برتری ۳ بر صفر آبی‌پوشان به پایان رسید تا همه چیز بر وفق مراد مرد سپیدموی نیمکت استقلال باشد. پنج‌شنبه در واقع روز شفر بود و استقلال کلین‌شیت کرد و برد. پرگل هم برد، اما بدون شک آنچه که این برد را برای مرد آلمانی استقلال ارزشمندتر کرد، آبروداری خرید‌های او بود. خرید‌های این فصل شفر که انتقادات و حاشیه‌های زیادی را برای او به دنبال داشت، سرانجام در مصاف با نفت آبادان و بعد از نزدیک به یک نیم‌فصل جواب دادند و گل کاشتند. فرشاد محمدی‌مهر گل اول استقلال را ساخت تا فرشید باقری بزند.
گل دوم را هم شوت طارق همام بود که ساخت و گل سوم هم اللهیار صیادمنش دیگر خرید این فصل استقلال روانه دروازه گردان کرد. علاوه بر آن، دانشگر با استقلال کلین‌شیت کرد. نیومایر تیر دروازه را بعد از یک دریبل دیدنی لرزاند و تیموری برای نخستین بار طعم بازی با پیراهن استقلال در آزادی را چشید تا در یک عصر پاییزی همه چیز بر وفق مراد شفر باشد. البته مرد آلمانی بعد از بازی تأکید کرد که امید دارد این موفقیت و گلزنی‌های صیادمنش و همام ادامه داشته باشد.

در ادامه دیدار‌های هفته چهاردهم عصر روز گذشته پدیده در دیداری حساس که حکم فینال نیم‌فصل اول را داشت به مهمانی سپاهان اصفهان رفت. دیداری که با برتری یک بر صفر سپاهان و صعود این تیم به صدر جدول همراه بود. شاگردان یحیی گل‌محمدی اگرچه لیگ را با شکست برابر پرسپولیس آغاز کردند، اما در ادامه با وجود مشکلات مالی فراوان هرگز برای دومین بار طعم تلخ شکست را نچشیده بودند، اما سپاهان که مترصد کوچک‌ترین فرصتی برای به زیر کشیدن شاگردان یحیی از صدر جدول بود با تحمیل دومین باخت این فصل به پدیده با تفاضل گل بهتر صدر جدول را از آن خود کرد. نتیجه به دست آمده اگرچه صدرنشینی لیگ را بعد از ۱۴ هفته برای زردپوشان اصفهانی به دنبال داشت، اما بهترین نتیجه برای پرسپولیس هم بود، چراکه حالا شاگردان برانکو تیم سوم جدول با یک بازی کمتر تنها پنج امتیاز با صدر جدول فاصله دارند. در دیگر بازی‌های دیروز نیز نفت مسجدسلیمان برابر پیکان به برتری یک بر صفر دست یافت و دیدار سایپا و استقلال خوزستان هم با تساوی یک- یک به پایان رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار