کد خبر: 925433
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
معاون شهرسازی شهرداری کرج هشدار داد
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج به تخریب بیش از 95 درصد بافت فرسوده شهر کرج در صورت وقوع زلزله ای بالاتر از 6 ریشتر اشاره کرد و گفت: اگر هر چه زودتر به فکر بازآفرینی این بناها نباشیم با فاجعه ای بزرگ روبرو خواهیم شد.

احدالله احمدی پرگو که در کارگاه آموزشی دفاتر تسهیلگری در بافت فرسوده سخن می گفت، این مطلب را بیان کرد و افزود: با وقوع چنین بحرانی بیش از 95 درصد از بافت های فرسوده شهری کرج در معرض آسیب جدی و تخریب کامل هستند.

احمدی پرگو افزود: در پی وقوع زمین لرزه های سال گذشته در کرمانشاه و تهران و کرج، استقبال ساکنان و مالکان بافت های فرسوده برای احیای این بافت ها به میزان قابل توجهی افزایش یافت که فرصت خوبی را برای اصلاح این وضعیت فراهم کرد اما متاسفانه به دلیل مباحث اقتصادی و مشکلاتی که در مسیر این امر وجود داشت، تقاضا مجدد کاهش یافت.

وی اذعان داشت: با این حال این وظیفه ماست که با آگاهی رسانی، آموزش و ارائه تسهیلات و طرح های تشویقی مردم را به بازسازی منازل مسکونی شان تشویق کرده و از میزان خطرات و آسیب های احتمالی ناشی از حوادث بکاهیم.

معاون شهردار کرج در امور شهرسازی و معماری کرج بیان داشت: ما در شهرداری کرج اعلام آمادگی کرده ایم تا هر گونه همکاری را به منظور احیای این بافت ها به انجام برسانیم به طوری که هم اکنون اجرای طرح پایلوت احیای سه هزار متر بافت فرسوده در محله مصباح منطقه 2 را با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار داده ایم.

به گفته احمدی پرگو، در قالب اجرای این طرح که قرارداد مشارکت آن با بخش خصوصی بسته شده، تعداد 23 قطعه تجمیع و بازسازی خواهد شد.

وی، تصریح کرد: بعد از این طرح با اجرای سایر طرح های اندیشیده شده، احیای 30 هزار متر دیگر از بافت فرسوده شهری را در دستور کار قرار خواهیم داد.

این مسئول، ادامه داد: همچنین به منظور تسریع و تسهیل در احیای طرح پایلوت منطقه 2 با شرکت در جلسه ستاد بازآفرینی استان، صورتجلسه ای را تنظیم و به امضای سایر دستگاه های شهری رسانده ایم که بر اساس آن همه دستگاه ها موظف به همکاری و مشارکت در اجرای طرح کرده اند.

احمدی پرگو، با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از مشکلات ما در بازسازی و احیای بافت های فرسوده ناشی از عدم همکاری و ارائه تسهیلات توسط سایر دستگاه هاست، خاطرنشان کرد: با تنظیم این صورتجلسه بخش زیادی از مشکلات مربوط به این بخش رفع خواهد شد.

معاون شهردار کرج ادامه داد: همچنین برای بخش قابل توجهی از 785 هکتار بافت فرسوده شهری کرج که به طور مکرر و بر مبنای شاخص های تعیین شده این مساحت روز به روز در حال افزایش است، طرح ها و برنامه های تشویقی متعددی تعریف کرده ایم.

وی بیان داشت: در کنار همه این امور آموزش نیروهای حوزه شهرسازی و معماری در مرکز و مناطق به منظور ارائه راهنمایی موثر و دقیق به شهروندان و نیز تشویق و ترغیب آنان به بازسازی ساختمان ها و املاک شان از اهمیت بسزایی برخوردار است که این جلسه با همین هدف تشکیل شده است.

احمدی پرگو، حضور تمامی کارشناسان و فعالان حوزه شهرسازی در این دوره ها را ضروری ارزیابی و خاطرنشان کرد: عدم حضور افراد در این دوره ها به اعمال برخوردهای اداری جدی منجر خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار