کد خبر: 923331
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
گزارش «جوان آنلاین» از آگهی های عجیب سایت دیوار
تایید اینگونه تبلیغات این شائبه را در ذهن به وجود می آورد که مدیران "دیوار" به درج چنین اگهی هایی زردی که صرفا به سوژه های شبکه های اجتماعی تبدیل می شود تمایل دارند و بدشان نمی آید که گهگاهی با چنین تبلیغاتی بر سر زبان ها بیفتند!
سرویس اجتماعی جوان آنلاین - حامد طبیعت پور: این روز‌ها تقریباً تمام کاربران اینترنت و گوشی‌های هوشمند با نام سایت‌های آگهی رایگان مانند دیوار، شیپور و... آشنایی دارند و احتمالا هر چند روز یکبار سری به آن می‌زنند. این سایت‌ها از کاربردی‌ترین سامانه‌های خدماتی بوده که طیف وسیعی از سراسر مردم ایران از آن‌ها استفاده می‌کنند. به دلیل رایگان بودن و جامع بودن تبلیغات در این سایت‌ها، اکثر مردم برای خرید یا فروش اقلام خود، از منزل مسکونی و وسیله نقلیه گرفته تا وسایل شخصی داخل خانه از اپلیکیشن "دیوار" استفاده میکنند. اما چند وقتی است رشد روز افزون این موضوع و فروش کالا‌های دست دوم در این برنامه ها، به خصوص سایت "دیوار" مشکلات بسیاری را برای خریداران به وجود آورده که تنها در آخرین مورد رئیس پلیس آگاهی اعلام کرد «در ماه گذشته ۲۵ مورد کلاهبرداری با تبلیغات دروغین در سایت دیوار رخ داده است». گرچه گردانندگان این سایت ادعا میکنند که ما نفعی در خرید و فروش کالا نداریم و سایت ما صرفا بستری را به طور رایگان برای فروش کالا‌های مردم به وجود آورده، اما تایید محتوای تبلیغات و هویت شخص آگهی دهنده از وظایف اصلی مدیران سایت به شمار می‌رود که نباید از زیر بار مسئولیت آن شانه خالی کنند.

سوای مشکلاتی که بار‌ها در فروش کالا‌های دست دوم برای خریداران به وجود آمده و تشخیص دزدی بودن یا نبودن اقلام برای خریدار بسیار دشوار است، این روز‌ها رواج تبلیغات زرد و مبتذل و بی هدف در "دیوار" به یک معضل جدی تبدیل شده است. تبلیغاتی که معلوم نیست هدف آگهی دهنده چیست و چه چیزی را دنبال می‌کند.

درواقع وجود آگهی‌های بی محتوایی که توسط بعضی کاربران و به عنوان کالای فروشی ارائه می‌شود به معضل بزرگ گردانندگان "دیوار" تبدیل شده است. با توجه به اینکه هرکسی می‌تواند هر چه را که با شرایط دیوار سازگاری داشته باشد به نمایش بگذارد، بعضی از کاربران، اگهی‌های پوچی که صرفا به تمسخر مخاطب می‌پرازد را روی سایت بارگذاری میکنند. دراین بین گویی نظارت کاملی هم بر محتوای اگهی وجود ندارد و روند درج آگهی‌های مبتذل و تمسخرآمیز در حال گسترش است. بعنوان نمونه در آخرین مورد کسی با درج اگهی فروش پراید هاج بک مدل ۶۶ به قیمت یک میلیارد تومان قوانین معامله در این سایت را تمسخر گرفته است.

نوشتن یادگاری روی دیوار خرید و فروش کالا !

اما سوالی که در ذهن مخاطب به وجود می‌آید این است که اساسا درج اگهی‌های بدون قصد خرید و فروش و صرفا با هدف تمسخر و تحقیر و اهانت به مخاطب، چه دستاوردی برای آگهی دهنده دارد؟ از همه مهمتر نقش مدیران سایت "دیوار" در نظارت بر محتوای آگهی چیست؟ آیا تبلیغی که داد و ستدی در آن انجام نمی‌شود و صرفا برای لودگی و مسخره‌گی کار شده است باید مورد تایید ناظران سایت قرار گیرد؟ تایید اینگونه تبلیغات این شائبه را در ذهن به وجود می‌آورد که مدیران "دیوار" به درج چنین اگهی‌هایی زردی که صرفا به سوژه‌های شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌شود تمایل دارند و بدشان نمی‌آید که گهگاهی با چنین تبلیغاتی بر سر زبان‌ها بیفتند! از این رو امیداست مدیران "دیوار" برای رفع هرگونه ابهام، در تایید محتوای تبلیغات، نظارت جدی‌تری از خود نشان دهند تا دیگر شاهد اگهی‌های زرد بی هدف در سایتی برای خرید و فروش کالا نباشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار