کد خبر: 920868
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
گزارش «جوان آنلاین» از بی‌کیفیتی تابلوهای تبلیغاتی سازمان زیباسازی شهرداری تهران؛
باید گفت به همان اندازه که سازمان زیباسازی شهرداری تهران درگیر بنرهای تبلیغاتی برای یکی از بازیگران شده، نسبت به خلاقیت و نوآوری در زیبایی بصری شهر غافل شده‌ است.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: مدتی است که انتقاد علیه سازمان زیباسازی شهرداری تهران قوت گرفته و نسبت به بی‌کیفیتی تابلوهای تبلیغاتی شهر تهران نقدهایی مطرح می‌شود. این در حالی است که برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره وضعیت تابلوهای شهری و محتوا و کیفیت آنها گفته: « تابلوهای شهری به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول تابلوهای بازرگانی و تبلیغاتی است که این تابلوها عمدتاً در اختیار افراد و شرکت هایی است که از آنها بهره برداری می‌کنند و اجاره می‌دهند. دسته دوم تابلوهای فرهنگی و هنری هستند که در اختیار سازمان زیباسازی شهر تهران است و تا به امروز کسی نسبت به کیفیت آنها منتقد نبوده است.»

خرداد ماه امسال بود که انتقاداتی در فضای مجازی و برخی از سایت‌ها نسبت به خالی بودن جای زنان بر روی دیوارنگاره مرتبط با جام جهانی در میدان ولیعصر تهران شد. در این دیوارنگاره تصویر همه قومیت‌ها به نشانه اتحاد در جام جهانی قرار داده شده بود؛ اما متاسفانه هیچ تصویری از زنان در این دیوارنگاره قرار نداشت.

این انتقادات تا جایی بالا گرفت که حتی برخی از اعضای شورای شهر نیز نسبت به آن انتقاد کردند. زهرا نژاد بهرام، عضو شورای شهر تهران با انتقاد از این مسئله و با بیان اینکه اتفاق بدی است که در تصاویر شهری زنان به عنوان نیمی از جامعه یادمان برود، گفت: جای نگرانی است که در شهر، تصاویر تک جنسیتی منتشر شود و نیمی از جمعیت جامعه یعنی زنان فراموش شوند.

یک ماه بعد بود که کادوی تولد گرانقیمت بازیگر سینما و تلویزیون از سوی شهرداری تهران خبرساز شد و واکنش‌های بسیاری را به دنبال خود داشت. تا جایی که این واکنش ها ضرغامی؛ رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران را به پاسخگویی واداشت و وی تلویحا وجود چنین درخواستی را تایید کرد: « سرپرست سازمان ورزش تهران درخواستی را به سازمان زیباسازی جهت حمایت از این مستند ارسال کرده که تا این لحظه این درخواست مورد بررسی قرار نگرفته است. قطعا اگر این تولید فرهنگی نیز در راستای سیاست‌های سازمان و مجموعه شهرداری تهران باشد، همانند موارد دیگر در راستای حمایت از آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

اما ماجرای مربوط به بذل و بخش 20 تابلوی تبلیغاتی به اینجا ختم نشد و اعضای شورای شهر و شهردار تهران نیز در برابر فشار افکار عمومی مجبور به واکنش شدند. این در حالی بوده سازمان ورزش شهرداری درباره اهدای بیلبوردها اعلام بی اطلاعی می کرد که در نهایت فیلم مراسم جشن تولید بهاره افشاری و اعلام رسمی اهدای کادوی جشن تولید وی از سوی ابوالحسنی؛ رئیس سازمان ورزش در فضای مجازی منتشر شد! وی در این فیلم اعلام می کند که خانم افشاری می توانند به انتخاب خود در هرجایی از پایتخت که تشخیص داد، مستند خود را تبلیغ کند!

متاسفانه باید گفت به همان اندازه که سازمان زیباسازی شهرداری تهران درگیر بنرهای تبلیغاتی برای یکی از بازیگران شده، نسبت به خلاقیت و نوآوری در زیبایی بصری شهر غافل شده‌ است. این مسئله در حوزه تبلیغات محیطی به ویژه بیلبوردهای شهری، چه در طرح و چه در محتوا، بیشتر به چشم می‌آید زیرا که در این مدت وجود تبلیغات جذاب اجتماعی و مناسبتی درسطح شهر بسیار کمرنگ شده است. به نظر می‌رسد که این سازمان باید نگاهی نو و جدید نسبت به زیباسازی شهر تهران داشته باشد و برای این مسئله برنامه ریزی کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار