کد خبر: 918317
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

معاون برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: وضعیت کاهش دبی منابع آب در استان سمنان نگران کننده است و در حال حاضر، دبی منابع آب استان نسبت به سال 1385 بیش از 1.5 برابر کاهش یافته است.

محمد رضا محسنی در همایش ائمه جمعه استان سمنان در محل تونل آبرسانی چشمه روزیه مهدیشهر به شهرستان سمنان، اظهار کرد: میزان دبی منابع آبی استان سمنان در سال 1385، دو هزار و 980 لیتر در ثانیه بوده است که امروزه یک هزار و 62 لیتر در ثانیه کاهش پیدا کرده است و به میزان دبی یک هزار و 918 لیتر در ثانیه رسیده است.

وی از کاهش سه برابری میزان دبی آب چشمه گل رودبار یکی از منابع اصلی تأمین کننده آب شهرستان سمنان خبر داد و گفت: میزان دبی آب چشمه گل رودبار در سال 1385، حدود 350 لیتر در ثانیه بوده است که امروز با کاهش 244 لیتری در ثانیه، به میزان دبی 106 لیتر در ثانیه رسیده است.

معاون برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان همچنین میزان کاهش دبی چشمه روزیه شهرستان مهدیشهر را نیز بالغ بر 2.29 برابر نسبت به سال 1385 اعلام کرد و گفت: چشمه روزیه شهرستان مهدیشهر که به عنوان منبع اصلی تأمین کننده آب شرب سمنان مطرح است، در سال 1385، بالغ بر 620 لیتر بر ثانیه دبی داشته است، که امروزه با کاهش 350 لیتر، به میزان دبی 270 لیتر بر ثانیه رسیده است.

محسنی همچنین از کاهش دوبرابری میزان دبی آب در قنات شاهرود به عنوان یکی از منابع تأمین کننده آب این شهرستان خبر داد و گفت: میزان دبی قنات شاهرود در سال 1385، حدود 240 لیتر در ثانیه بوده است که امروزه این میزان به نصف رسیده است و در حال حاضر میزان دبی قنات شاهرود، 120 لیتر در ثانیه است.

وی با بیان اینکه میزان دبی چاه های استان سمنان نیز 348 لیتر در ثانیه کاهش پیدا کرده است، گفت: میزان دبی چاه های استان در سال 1385، بالغ بر یک هزار و 770 لیتر در ثانیه بوده است که امروز به حدود یک هزار و 422 لیتر در ثانیه رسیده است.

معاون برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان همچنین اضافه کرد: در استان سمنان بالغ بر 47 هزار مشترک با مازاد مصرف وجود دارد که بیش از میزان استاندارد یعنی 20 مترمکعب آب مصرف می کنند.

همایش ائمه جمعه استان سمنان با موضوع آب و بحران کم آبی در استان سمنان با مشارکت سازمان آب و فاضلاب شهری استان، شرکت آب منطقه ای سمنان، جهاددانشگاهی استان سمنان و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار