کد خبر: 897990
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
پيدا شدن جعبه سياه هواپيماي سقوط كرده آسمان در كوه دنا با درگيري فيزيكي همراه شد.  دو روز قبل بعد از تكذيب و تأييد‌هاي مدام درباره پيدا نشدن جعبه سياه، سرانجام سازمان هواپيمايي كشور كشف اين جعبه سياه را تأييد كرد. هنوز پاي جعبه سياه به پايتخت نرسيده بود كه بهرام پارسايي، عضو هيئت رئيسه كميسيون اصل ۹۰ مجلس از اعمال فشارهايي بر استانداري كهگيلويه و بويراحمد خبر داد كه مانع از واگذاري جعبه سياه به دادستاني دنا مي‌شد. او به ايسنا گفت: اين افراد مي‌خواستند پيش از رؤيت دادستاني، جعبه سياه را به تهران منتقل كنند كه خوشبختانه جديت مديريت بحران و معاونت عمراني استانداري كهگيلويه و بويراحمد جلوي اين اقدام را گرفت و نهايتاً منجر به تحويل جعبه سياه به دادستاني شد. وي افزود: اين مسئله به درگيري فيزيكي هم منجر شد، آنها مي‌خواستند قبل از رؤيت دادستاني جعبه سياه را به تهران ارسال كنند كه خوشبختانه موفق نشدند. 
 
زمان بازخواني اطلاعات معلوم نيست

حسن رضايي‌فر، رئيس كميسيون بررسي سانحه هواپيما ياسوج هم تأييد كرد كه ظاهر جعبه سياه نشان مي‌دهد كه صدمه چنداني به آن وارد نشده اما با توجه به اينكه اين جعبه براي مدت حدود دوهفته زير بارش برف و باران قرار داشته‌است، احتمال نفوذ آب در آن وجود دارد از اين رو بايد بازسازي و بازخواني حافظه جعبه سياه روي دستگاه جديدي اجرايي شود. وي درباره زمان تخميني نهايي شدن بازخواني اطلاعات نيز گفت: نمي‌توان زمان دقيقي را براي نهايي شدن بازخواني اطلاعات در نظر گرفت، اما تمام تلاش ما اين است كه در كوتاه‌ترين زمان ممكن، اين اطلاعات مورد ارزيابي دقيق قرار گيرد. 
 
درگير نشديم، همكاري كرديم

جعفرزاده، مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري اما وجود درگيري را تكذيب كرد و به ايسنا گفت: نمايندگان اين سازمان در حين دريافت جعبه سياه با دادستاني همكاري‌هاي لازم را به عمل آوردند و هيچ درگيري و مشكلي در اين زمينه به وجود نيامده است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار