کد خبر: 897095
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
مشاور وزیر کشاورزی:
مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید درزمینهٔ حل بحران کم‌آبی همه مسئولان تعامل لازم را داشته باشند و از اقدامات مؤثر سایر کشورهای موفق در حل این معضل الگوبرداری نمایند.

محمدعلی شریعتمدار در سومین همایش ملی مدیریت آب در مزرعه که در موسسه علوم باغبانی مشکین‌دشت برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به بحران کم‌آبی، مصرف بهینه و مدیریت آن در بخش کشاورزی از اهمیت بالائی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه عدم رسیدن آب به گیاه موجب پژمرده شدن آن می‌شود، ادامه داد: اقدام در این زمینه و جلوگیری از پژمرده شدن گیاهان از اهداف اصلی ما در مدیریت آب می‌باشد.

این مسئول تأکید کرد: در این راستا با انجام اقدامات لازم و تجهیز نمودن مزارع به امکانات پیشرفته که گیاهان در رطوبت دائم باشند می‌توان از پژمردگی گیاهان جلوگیری نمود.

شریعتمدار بیان کرد: لازم است بر روی افزایش تعرق گیاهان به‌طورجدی کار شود و اقدام درزمینهٔ فوق تأثیرات مثبتی بر مدیریت صحیح آب خواهد داشت.

وی گفت: باید درزمینهٔ حل بحران کم‌آبی همه مسئولان تعامل لازم را داشته باشند و از اقدامات مؤثر سایر کشورهای موفق در حل این معضل الگوبرداری نمایند.

مشاور عالی وزیر کشاورزی افزود: از مهم‌ترین اقدامات بخش کشاورزی، افزایش بهره‌وری از آب کشاورزی می‌باشد که به ازای هر مترمکعب آب، محصول بیشتری حاصل شود.

شریعتمدار خاطرنشان کرد: در حال حاضر متوسط بهره‌وری از آب در جهان 1.7 لیتر به ازای هر مترمکعب است که این آمار در سال ۹۵ در کشور ما 1.25 بوده است.

وی تصریح کرد: هدف برنامه ششم دولت افزایش پنج‌درصدی بهره‌وری از آب می‌باشد که در این راستا خواهان تعامل و همکاری وزارت نیرو و کشاورزی درترمیم منابع آب با بخش کشاورزی هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار