کد خبر: 895939
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
به همت بسیج شهید سلطانی شهرداری کرج
نخستین یادواره شهید حجت الاسلام غلامرضا سلطانی از سوی پایگاه بسیج شهید سلطانی شهرداری کرج در باشگاه میلاد این دستگاه برگزار شد.

در این مراسم که مسئولانی از استان البرز و مدیریت شهری کرج حضور داشتند، ضمن تقدیر از مقام شامخ این شهید والامقام، از کتاب زندگی وی رونمایی شد.

سردار اکبریان؛ نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، سردار اسلامی؛ مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، ریاست دادگستری کرج از جمله مسئولانی بودند که طی این جلسه به ذکر خاطراتی از شهید سلطانی پرداختند.

آخرین سخنران مراسم سردار اهوازیان بود که با زبانی شیوا و بیانی خوش به شرح برخی رخدادهای روزهای و حرمین شریفین(ع) پرداخت و یکی از مهمترین مسئولیت های مسئولان را حفظ خون شهدا با خدمت به مردم و تکریم مراجعه کنندگان دانست.

وی، با ذکر خاطره ای تلخ و دردناک از سوزاندن و زنده به گور کردن شهدای غواص ایرانی در جریان جنگ ایران و عراق، به شرح شهادت شهید سلطانی پرداخت و افزود: پس از این واقعه دردناک و غمبار که قلب همه رزمندگان شکسته و دردمند بود، تعدادی از افراد نامدار و صاحب مقام از تهران به سمت نیروهای ایرانی حرکت کردند تا با حضور خود به رزمندگان روحیه داده و خون تازه ای در رگ های آنها بدمند.

سردار اهوازیان، اضافه کرد: از جمله کسانی که در این هواپیما حضور داشت، حضرت حجت الاسلام سلطانی بود که بسیار از سجایای اخلاقی و عامل به عمل بودن ایشان شنیده بودیم.

وی گفت: دشمن که متوجه شد این بمب روحیه به سمت ما در پرواز است و می تواند با حضور خود جان تازه ای به رزمندگان بدهد، هواپیمای حامل این عزیزان را بمباران کرد و همه این عزیزان از جمله حضرت حجت الاسلام سلطانی را به شهادت رساند.

اهوازیان در ادامه به شهادت های دردناک و غم انگیز مدافعان حرم اشاره کرد و افزود: جوان های بسیاری در این مسیر از ایران و پاکستان و چین و بسیاری دیگر از کشورهای جهان، برای دفاع از حرم ائمه اطهار(ع) در سوریه به ما پیوسته و به شهادت رسیدند که همگی ما وظیفه داریم از خون آنها پاسداری کنیم.

این سردار ایرانی بیان داشت: اگر جوان های ما امروز به دین بی اعتنا شده اند نتیجه اشتباهات ماست. نتیجه شعارهایی است که به عمل تبدییل نشده و نتوانسته ایم جوانان مان را به دین و اسلام علاقمند کنیم.

نخستین یادواره شهید سلطانی با تشییع نمادین یکی از شهدای گمنام کربلای سومار به پایان رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار