کد خبر: 895673
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
طي مراسمي در سارايوو پايتخت كشور بوسني و هرزگوين، «دستكش ننه عصمت» از طرف جشنواره مردمي فيلم «عمار» به مادر شهيد سربرنيتسايي تقديم شد.
طي مراسمي که با حضور محمود حيدري سفير جمهوري اسلامي ايران در بوسني و هرزگوين، بهروز ناصري مدير دفتر نمايندگي سازمان صدا و سيما در سارايوو پايتخت اين كشور و جمعي از علاقه‌مندان و فعالان فرهنگي برگزار شد از راميزا بورزيج كه خانوده‌اش در جنگ بوسني شهيد شدند با اهداي جايزه ويژه «دستكش ننه عصمت» جشنواره مردمي فيلم «عمار» و هديه‌اي نقدي قدرداني شد. حضور راميزا بورزيج يكي از اعضاي انجمن مادران سربرنيتساي بوسني و هرزگوين و شرح ماجراي دردناك شهادت همسر و فرزندانش در زمان جنگ بوسني در يكي از سكانس‌هاي فيلم بلند «آوازهاي باد» باعث شد جايزه ويژه «دستكش ننه عصمت» به عنوان نمادي از مقاومت و پايداري به خاطر حضور اين شخص در اين اثر از طرف جشنواره «عمار» به او تقديم شود. «دستكش ننه عصمت» جايزه ويژه جشنواره «عمار» است كه طي سال‌هاي اخير به فعالان جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي اهدا مي‌شود و تاكنون چهره‌هايي نظير مسعود ده‌نمكي موفق به دريافت آن شده‌اند.

گفتني است فيلم بلند داستاني «آوازهاي باد» كه اكنون با پشت سر گذاشتن آخرين مراحل فني براي اكران در سينماهاي گروه «هنر و تجربه» آماده مي‌شود، نخستين بار در هشتمين جشنواره مردمي فيلم «عمار» رونمايي شد. «آوازهاي باد» روايت قصه زندگي دختر جوان و هنرمندي به نام آنا ماريا را متأثر از جنگ بوسني به تصوير مي‌كشد و در آن چالش‌ها و پيامدهاي جنگ در زندگي مردمان اين كشور و نقش و تأثير كمك‌هاي انسان دوستانه و صلح جويانه جمهوري اسلامي ايران به بوسني و هرزگوين را به نمايش مي‌گذارد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار