کد خبر: 885786
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
از قاچاق مواد با کيسه برنج تا بازداشت سارقان در تعقيب و گريز با پليس

سرپرست کلانتری 208 پایانه جنوب با اشاره به دستگیری دو تن از سوداگران مرگ در پایانه جنوب، گفت: از کیسه های برنج همراه دو تن از مسافران که لباس محلی بر تن داشتند، 5 بطری نوشابه حاوی 9کیلو مواد مخدر کشف شد.

سرگرد "مهدی بلده نژاد" گفت: در پایش اطلاعاتی مشخص شد که تعدادی از خرده فروشان مواد مخدر تحت پوشش مسافر، مقادیر معتنابهی مواد مخدر را وارد شهر تهران کرده و تحت پوشش کالای مسافران اقدام حمل و انتقال مواد مخدر از داخل اتوبوس های مسافربری می کنند.

وی با بیان افزایش گشت های انتظامی و ایست و بازرسی، در خطوط مواصلاتی، بیان داشت: ظهر روز گذشته عوامل انتظامی این کلانتری هنگام گشت زنی در محوطه ترمینال پایان جنوب، متوجه رفتار مشکوک دو تن از مسافران که لباس محلی بر تن داشتند می شوند که در حال جابجایی کیسه های برنج 10 کیلویی از داخل اتوبوس به محوطه ترمینال بودند.

سرگرد مهدی زاده با اشاره به اینکه ماموران انتظامی مدتی مسافران محلی را تحت مراقبت قرار دادند، ادامه داد: ظن ماموران بر انگیخت که احتمال دارد مسافران کالای ممنوعه ای را در داخل کیسه های برنج جاسازی کرده باشند که گشت انتظامی این کلانتری برای بررسی بیشتر تغییر مسیر داده و به مسافران مراجعه کردند.

سرپرست کلانتری بیان داشت: مسافران که تصور نمی کردند به محض ورود به شهر تهران، مورد شناسایی قرار بگیرند با رفتارهای هیجانی پاسخ های ضد و نقیضی را به پلیس می دادند که ماموران هر دو مسافر را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به همراه کیسه های برنج به کلانتری انتقال دادند.

این مقام انتظامی، تصریح کرد: برای رفع ظن، ماموران کلانتری کیسه برنج را مورد بازرسی قرار دادند، ولی در بازرسی انجام شده تعداد 5 بطری نوشابه حاوی 9 کیلو گرم مواد مخدر که به طور ماهرانه در داخل کیسه های برنج، جاسازی شده بود، کشف شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متهمان که چاره ای جز اعتراف نداشتند به بزه انتسابی اعتراف و پس از تکمیل پرونده برای انجام تحقیقات بیشتر هر دو متهم به همراه مواد مخدر مکشوفه تحویل پایگاه هفتم پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت شدند.

**

پلاک مخدوش خودرو، سارق را لو داد

رئیس کلانتری ۱۵۱ یافت آباد، با اعلام خبر دستگیری یک سارق خودرو در محدوده "بوستان استقلال" تهران، گفت: پلاک مخدوش شده خودروی مسروقه به دستگیری سارق ختم شد.

سرهنگ "محمد بیات"، گفت: با شکایت یکی از شهروندان ساکن محدوده یافت آباد در خصوص سرقت خودروی سواری اش، تیمی از ماموران این کلانتری تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز کردند.

وی افزود: متعاقبا، مشخصات خودروی مسروقه در اختیار ماموران گشت های انتظامی مستقر در محل قرار گرفت تا در صورت مشاهده برای دستگیری این سارق اقدام کنند.

رئیس کلانتری 151 یافت آباد، عنوان داشت: این اقدامات ادامه داشت تا این که یکی از گشت های انتظامی شب گذشته این خودرو را در محدوده خیابان قدیری، مشاهده و با توجه به این که پلاک آن مخدوش شده بود، به تعقیب آن پرداخت.

سرهنگ بیات عنوان داشت: دقایقی بعد این خودرو متوقف و سارق آن بازداشت و برای تحقیقات به کلانتری منتقل شد که در بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو اعتراف و پس از تکمیل پرونده به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

گفتنی است، ساعاتی بعد مالک خودرو برای بازپس گیری خودروی خود به کلانتری دعوت و خودرو به وی تحویل گردید.

**

دستگیری سارقان در سناریوی تعقیب و گریز نفس گیر

رئیس کلانتری ۱۴۷ گلبرگ، با اعلام خبر دستگیری دو سارق خودرو و لوازم داخلی خودرو در محدوده تهرانپارس، گفت: این سارقان که در حال سرقت یک خودروی دیگر بودند، از سوی پلیس مشاهده و در یک تعقیب و گریز یک ساعته بازداشت شدند.

سرهنگ "سعید اعلی قلی پور"، گفت: بامداد هفدهمین روز از ماه آذر، ماموران گشت انتظامی این کلانتری در محدوده استحفاظی خود در حال گشتزنی بودند که متوجه می شوند دو سارق با یک میله بزرگ در حال تخریب در یک خودروی سواری هستند.

وی افزود: به محض مشاهده این وضعیت، ماموران برای دستگیری سارقان اقدام کرده و سارقان که خودروی پلیس را مشاهده می کنند به سمت یک خودروی سواری روشن که کنار خیابان پارک بود سوار شده و از محل می گریزند.

رئیس کلانتری 147، عنوان داشت: متعاقبا، پلیس این سارقان فراری را تعقیب کرد و این تعقیب و گریز به مدت یک ساعت در محله های نیروی هوایی، اتوبان بسیج، اتوبان آهنگ، میدان خراسان، خیابان عارف و خیابان جنگروی ادامه پیدا می کند تا این که در نهایت سارقان با یک دستگاه خودروی سواری دیگر برخورد کرده و متوقف می شوند.

سرهنگ اعلی قلی پور، تصریح کرد: به این ترتیب هر دو سارق دستگیر و به همراه خودرویشان به کلانتری منتقل شدند و در ادامه مالک خودروهای تصادفی و مورد دستبرد قرار گرفته نیز به کلانتری دعوت می شوند.

این مقام انتظامی، اظهار داشت: متهمان در بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو و لوازم داخلی آن اعتراف کردند و با شکایت دو مالک خسارت دیده پرونده ای در این خصوص تشکیل و به همراه متهمان به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

گفتنی است، این متهمان در بازجویی های تکمیلی به هشت فقره سرقت خودرو طی ماه های گذشته اعتراف کردند و تلاش پلیس برای شناسایی مالباختگان همچنان ادامه دارد.

**

دوربین مداربسته، سارق 360 هزارتومانی را لو داد

رئیس کلانتری ۱۲۲ دربند، با اعلام خبر دستگیری یک سارق کش رو زن، در این محدوده، گفت: در بازرسی بدنی از این سارق، 360 هزار تومان وجه نقد مسروقه کشف شد.

سرهنگ "محمد باقر قدم زاده"، گفت: با شکایت کسبه محدوده پاساژی واقع در میدان دربند، تیمی از ماموران این کلانتری برای شناسایی و دستگیری سارق وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی های انجام شده و ضبط تصاویر این سارق کش رو زن، توسط دوربین های مداربسته فروشگاه ها، چهره متهم به دست آمد و در اختیار ماموران گشت انتظامی قرار گرفت و ماموران به تعقیب و مراقبت در محل هایی که احتمال سرقت می رفت، پرداختند.

رئیس کلانتری 122 دربند، در ادامه عنوان داشت: این اقدامات و هوشیاری کسبه پاساژ در نهایت نتیجه داد و روز گذشته ماموران موفق شدند این سارق را در یکی از فروشگاه های پاساژ مذکور شناسایی کنند.

سرهنگ قدم زاده، تصریح کرد: بلافاصله با اقدام سریع ماموران، این سارق کش رو زن دستگیر و در بازرسی بدنی در محل مبلغ 360 هزار تومان وجه نقد مسروقه که از فروشگاه مذکور سرقت کرده بود، کشف شد.

وی اظهار داشت: به این ترتیب، متهم به کلانتری منتقل و تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت و کش رو زنی، اعتراف و پس از تکمیل پرونده به دادسرا منتقل شد.

**

کیف قاپ های سابقه دار به سزای عملشان رسیدند

رئیس کلانتری 123 نیاوران، با اشاره به دستگیری دو کیف قاپ در محدوده کاشانک، گفت: این متهمان در بازجویی های انجام شده به 6 فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ "محسن آزاد بخت گفت: با شکایت تعدادی از شهروندان در خصوص کیف قاپی های مکرر از سوی دو موتورسوار سارق، پرونده ای در این زمینه تشکیل و تیمی از ماموران تجسس این کلانتری برای شناسایی متهم وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: طی بررسی ها و تحقیقات انجام شده مشخصات ظاهری متهمان و موتورسیکلتشان به دست آمد و در اختیار ماموران گشت های انتظامی این کلانتری قرار گرفت و از سوی پیام های هشداری در خصوص مراقبت های لازم برای پیشگیری از سرقت و کیف قاپی به شهروندان ارایه شد.

کلانتر 123 نیاوران، اظهار داشت: این اقدامات ادامه داشت تا این که روز گذشته ماموران یکی از گشت های انتظامی این کلانتری متهمان تحت تعقیب را در محله کاشانک مشاهده و به تعقیب آنها پرداخت.

سرهنگ آزاد بخت، تصریح کرد: متهمان که متوجه حضور پلیس شده بودند سعی کردند با انجام حرکات خطرناک و مارپیچ از دست قانون فرار کنند اما سرعت عمل و تیزهوشی پلیس به آنها این امکان را نداد و در نهایت با شلیک هوایی پلیس هر دو متهم جبور به توقف و تسلیم شدند.

وی اظهار داشت: متهمان به کلانتری منتقل شدند و تحت بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر سرقت از شهروندان اعتراف کردند و در بازرسی از وسایل همراهشان 6 کیف مسروقه زنانه که در همان روز به سرقت برده بودند، کشف شد.

کلانتر 123 در پایان اظهار داشت: از طریق بررسی های انجام شده مالباختگان شناسایی شدند و ضمن دعوت به کلانتری اموال مکشوفه به آنها باز گردانده شد و متهمان نیز با شکایت مالباختگان جهت تحقیقات بیشتر به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

***

بازداشت سارقی با 8 کامپیوتر خودروی مسروقه

رئیس کلانتری 133 شهرزیبا، ضمن اشاره به دستگیری یک سارق لوازم داخلی خودرو در محدوده میدان صادقیه، گفت: این متهم در بازجویی های انجام شده به هشت فقره سرقت کامپیوتر خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ "جهان بخشی"، گفت: شب گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده میدان صادقیه بودند که فردی را در حال کلنجار رفتن با قفل در یک خودرو مشاهده و برای بررسی موضوع به سمت وی تغییر مسیر دادند.

وی افزود: این متهم به محض دیدن ماموران سعی کرد از محل فرار کند که با سرعت عمل ماموران ناکام مانده و در همان محدوده دستگیر و به همراه خودروی سواری اش که در همان نزدیکی پارک شده بود، به کلانتری منتقل شد.

رئیس کلانتری 133 شهرزیبا، تصریح کرد: متهم در کلانتری تحت بازجویی قرار گرفت که طی آن به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو اعتراف و در بازرسی از خودروی وی نیز هشت دستگاه کامپیوتر خودرو (ECU) کشف و ضبط شد که متهم در اعترافات خود به سرقت آنها اقرار کرد.

به این ترتیب، پرونده این سارق تکمیل و به همراه اموال مسروقه برای تحقیقات بیشتر به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

**

اعتراف سارق به 3 فقره سرقت در کن

رئیس کلانتری 142 کن، با اشاره به دستگیری یک سارق حرفه ای لوازم داخلی خودرو در محدوده شهران، گفت: این متهم پس از دستگیری به سه فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ "علیرضا یوسفوند"گفت: در پی سرقت های لوازم و محتویات خودرو توسط راننده یک خودروی سواری و شکایت شهروندان، تیم های عملیاتی این کلانتری برای شناسایی سارق وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: پس از بررسی سوابق و مشاهدات عینی شاکیان و شاهدان، مشخصات مالک خودرو به دست آمد و نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضایی، قرار گرفت و متعاقبا دستور بازداشت متهم صادر و ماموران به محل سکونت وی اعزام شدند.

سرهنگ یوسفوند، افزود: با ترفند های پلیسی متهم بازداشت شده و در بازرسی از محل نیز چندین قطعه لوازم مسروقه خودرو و محتویات داخلی آن از جمله، ضبط، باند، جعبه ابزار، تجهیزات خودور، باتری و تعدادی لوازم شخصی کشف و ضبط شد.

وی اعلام کرد: متهم به کلانتری منتقل و تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت لوازم داخلی خودرو در محدوده کن و شهران، اعتراف و همچنین به سه فقره سرقت لوازم داخلی خودرو طی روزهای گذشته اقرار نمود و اذعان داشت که اموال مسروقه را به مالخران اموال مسروقه می فروخته است.

کلانتر 142 کن، در پایان اظهار داشت: طی بررسی های انجام شده تا کنون دو تن از مالباختگان این پرونده شناسایی و به کلانتری دعوت شده اند تا ضمن حضور در کلانتری اموال مسروقه خود را بازپس بگیرند.

**

مغازه ای که پاتوقی برای مجرمان بود

رئیس کلانتری 128 تهران نو با اشاره به دستگیری دو متهم که مغازه پوشاک فروشی را پاتوفی با مالخری اموال مسروقه تبدیل کرده بودند خبر داد.

سرهنگ "ارسلان قاسم زاده" گفت: در پی اطلاع از اینکه یکی از متصدیان مغازه پوشاک واقع در خیابان 17 شهریور، مغازه خود را پاتوقی برای تردد افراد مشکوک از جمله معتادان قرار داده است. تیمی از ماموران تجسس این کلانتری بررسی موضوع و انجام تحقیق در این خصوص را در دستور کار قرار دادند و به آدرس اعلامی اعزام شدند

این مقام انتظامی بیان داشت: در چندین مرحله تحقیقات و مراقبت های لازم انجام شد و در پایش اطلاعاتی بدست آمد که خبر صحت داشته و مالک مغازه که قبلا معتاد بوده و از افراد دارای سابقه است، مغازه پوشاک فروشی خود را عملاً تعطیل کرده و افراد مشکوکی به داخل مغازه تردد دارند.

وی با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد مالک مغازه دارای 6 فقره سابقه سرقت و مالخری است، افزود: نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت و ضمن اخذ دستور دستگیری متهم و یا متهمان از داخل مغازه، دستور بازرسی از داخل مغازه نیز اخذ شد.

سرهنگ قاسم زاده بیان داشت: تیمی از ماموران انتظامی این کلانتری متعاقب این امر به مغازه پوشاک فروشیی اعزام که در یک عملیات ضربتی مالک مغازه و نیز فردی که از مجرمان با سابقه در سرقت و نگهداری مواد مخدر است در داخل مغازه مشاهده که بلافاصله مالک و همدستش دستگیر شدند.

رئیس کلانتری 128 با بیان اینکه داخل مغازه بسیار بهم خورده و آثاری از مغازه پوشاک فروشی برجا نمانده بود، عنوان کرد: تعدادی زیادی اموال مسروقه در داخل مغازه، کشف شد.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی بدنی از متهمان یک قبضه سلاح سرد، کشف شد؛ ادامه داد: هر دو متهم برای انجام تحقیقات به همراه اموال مکشوفه به کلانتری منتقل شدند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: متهمان در بازجویی های انجام شده به بزه انتسابی اعتراف و تحقیقات در خصوص شناسایی سایر همدستان متهم و مالباختگان ادامه دارد.

**

خرده فروشان مواد هنگام فروش در مرکز تهران دستگیر شدند

سرکلانتر هشتم از دستگیری دو متهم خرده فروش حرفه ای خبر داد و گفت: از متهمان هنگام دستگیری 68 گرم مواد مخدر کشف شد.

سرهنگ "محمد جلینی" گفت: در راستای تدابیر فرمانده انتظامی تهران بزرگ مبنی بر اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیر، شناسایی و دستگیری مجرمان از جمله خرده فروشان مواد مخدر در دستور کار ماموران انتظامی این سرکلانتری قرار گرفت.

وی بیان داشت: در اجرای این طرح، ماموران انتظامی کلانتری 115 ¬اطلاع پیدا کردند که فردی در محله راه آهن اقدام به خرده فروشی مواد مخدر به کمک همدستش می کند که تیم تخصصی این کلانتری برای بررسی موضوع و تایید صحت خبر، به آدرس اعلامی اعزام شدند.

این مقام مسئول با بیان تحت نظر گرفتن تردد و ورود و خروج متهمان، بیان داشت: ماموران انتظامی در یافتند که متهم در ساعت پایانی روز به همراه همدستش با یک دستگاه موتورسیکلت از مخفیگاه خارج و با مراجعه به محل های قرار، اقدام به خرده فروشی مواد مخدر می کند که پس از چندین نوبت مراقبت، صحت خبر تایید و نتیجه اقدامات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضایی، تیمی از ماموران انتظامی برای دستگیری متهم و همدستش هنگام خرده فروشی اعزام که شب گذشته ماموران متهمان را ابتدا تعقیب و هنگامی که قصد خرده فروشی داشتند به آنان نزدیک ولی متهمان که تازه متوجه حضور ماموران شده بودند، به محض مشاهده ماموران کلانتری از محل متواری شدند.

سرکلانتر هشتم توضیح داد: ماموران کلانتری 115 موفق شدند پی از دقایقی تعقیب و گریز، موتورسیکلت متهمان را متوقف و راکب و سرنشین موتورسیکلت را دستگیر کنند.

سرهنگ جلینی با توضیح اینکه، متهمان هنگام دستگیری سعی می کردند مواد مخدر همراهشان را معدوم کنند، ادامه داد: در بازرسی های انجام شده مقدار 68 گرم مواد مخدر كشف و متهمان به همراه اموال مکشوفه به کلانتری برای انجام تحقیقات منتقل شدند.

وی خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی اولیه ضمن پذیرش بزه انتسابی به سابقه دار بودن معترف و هر دو متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه هشتم پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت قرار گرفتند.

**

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار