کد خبر: 881421
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
مدیرکل اوقاف استان البرز :
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در همایش وقف و رسانه از نبود موقوفات در استان البرز خبر داد و گفت: امروزه ضرورت شناسایی و فرهنگ سازی فرهنگ وقف بیش از همیشه است.
حجت الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز در همایش وقف و رسانه که در باغ عقیق از موقوفات مرحوم لیستر در کرج برگزار شد از وقف با عنوان فرهنگ غنی ایرانی اسلامی یاد کرد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان با بیان این مهم که امروزه بیش از گذشته نیازمند شناسایی و فرهنگ سازی  فرهنگ وقف هستیم یاد آور شد: یکی از برجسته ترین امتیازها در تاریخ ایران فرهنگ وقف است که از پیش از اسلام رواج داشته است و امروز شناسایی و فرهنگ سازی این فرهنگ غنی یک ضرورت است.

 وی با بیان این مهم که دنیای امروز، دنیای انفجار خبر است، توضیح داد: رسانه به عنوان یک ابزار غنی نقش بسزایی در ترویج فرهنگ وقف دارد.

 حجت الاسلام صالحی از اصحاب رسانه به عنوان نخبگان یاد کرد و توضیح داد: اصحاب رسانه به عنوان نخبگان جامعه می توانند در ترویج و ایجاد انگیزه وقف را به عنوان صادقه جاریه تبیین کنند.

 در ادامه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز به سفر اخیر خود به ایرانشهر اشاره کرد و گفت: در جای جای ایران ما موقوفاتی داریم که وقف مردمی از همین استان است اما متاسفانه در خود استان آمار وقف کم است، به عنوان مثال در ایرانشهر واقف کرجی درمانگاهی را وقف کرده بود و این عمل تحسین برانگیز است با این وصف ما در استان البرز مناطق محروم بسیاری داریم.

 وی باور به هویت البرزی را یکی از ملزومات مردم استان در جهت وقف خواند و توضیح داد: تعلق به استان و باور به هویت این استان در بحث وقف موثر است و این در حالی است که این استان یک استان مهاجر پذیر است.

 معرفی وقف و کارکرد آن یکی دیگر از تاکیدهای مدیرکل اوقاف و امور خیریه از اصحاب رسانه بود که در این رابطه به ایجاد موقوفات در استان اشاره و بر ضرورت آن تاکید کرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار