کد خبر: 877809
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
مدیرکل بهزیستی البرز خبر داد
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: در راستای حفظ سلامت کودکان ایرانی مقررشد بینایی ۱۳۰ هزار کودک زیر ۶ سال البرزی توسط آموزش‌و‌پرورش موردسنجش قرار گیرد.

داریوش بیات نژاد در همایش ۲۲ سال پیشگیری از تنبلی چشم برای بهتر زیستن که در باشگاه فرهنگی میلاد برگزار شد، گفت: اجرایی شدن این طرح‌ها کمک می‌کند، سلامت آحاد جامعه به‌ویژه نسل جدید تأمین شود.

وی افزود: حدود ۸۰ درصد از نسل جوان و کودکان ایران‌زمین تحت پوشش این طرح هستند که البرز درزمینهٔ اجرای این طرح موفق شده است رتبه برتر کشور را از آن خود کند.

مدیرکل بهزیستی البرز با تأکید بر اینکه حدود ۱۴۷۷ کودک در استان البرز با مشکل بینایی همراه هستند، اظهار داشت: در سالی که پشت سر گذاشتیم موفق شدیم حدود ۹۰ درصد از کودکان البرزی را تحت پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار دهیم که از این تعداد ۶ هزار و‌۴۳۳ نفر به مرحله دوم سنجش بینایی معرفی شدند.

بیات نژاد افزود: همچنین در سال گذشته بیش از ۹۵ هزار و ۴۱۲ نفر البرزی در طرح غربالگری شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح یادشده نشان داد حدود هزار و‌ ۵۰۰ کودک مشکل بینایی دارند و ۴۸۸ نفر تنبلی چشم دارند، متذکر شد: تنبلی چشم در افراد ممکن است کم بینایی و نابینایی را به همراه داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در ادامه یادآور شد: در نظر داریم در راستای رسیدگی به‌سلامت کودکان با کمک دانشگاه علوم پزشکی اقدامات لازم را انجام دهیم.

بیات نژاد بیان داشت: مقررشده است سنجش چشم ‌کودکان زیر ۶ سال توسط نهاد آموزش‌و‌پرورش اجرا شود.

به گفته وی ۱۳۰ هزار کودک زیر ۶ سال البرزی داریم که مقررشده است این افراد تحت سنجش بینایی قرار گیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار