کد خبر: 875162
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
دیده‌بان:
در حالي كه هنوز دو ماه از روي كار آمدن دولت دوازدهم نمي‌گذرد، انتقادها به عملكرد دولت از سوي برخي هنرمندان و سينماگران آغاز شده است...
جواد محرمي

در حالي كه هنوز دو ماه از روي كار آمدن دولت دوازدهم نمي‌گذرد، انتقادها به عملكرد دولت از سوي برخي هنرمندان و سينماگران آغاز شده است؛ انتقادهايي كه نوعاً بيش از اينكه عرصه فرهنگ را نشانه رود، ناظر بر نابساماني‌هاي عمومي اقتصادي است. در تازه‌ترين اين موارد كيهان ملكي (بازيگر) در اينستاگرام نوشت: «آقاي روحاني! الوعده وفا طبق وعده اومدم انتقاد كنم ديگه!خب گروني كه برقراره. برجامم داره نفس‌هاي آخرو ميكشه، واسه ملت چه كردي تو اين چهار پنج سال جز بيكاري و حقوق‌هاي تعويقي و اخراج و تعطيلي توليد، مگه دوره جنگ با يه ميليون بشكه فروش نفت هفت دلاري هشت سال جنگ نكرديم؟ مردم كار و حقوق داشتن يا نه؟ واضح بگين درآمد كشور چرا نميتونه مردمشو سير كنه؟»

ضعف قوانين سمعي و بصري
عليرضا رئيسيان با تأكيد بر اينكه با وجود گذشت سال‌ها همچنان از روش‌هاي قديمي براي رسيدگي به جرائم متخلفان آثار سمعي و بصري استفاده مي‌شود، به اين نكته اشاره مي‌كند كه ايجاد يك شعبه تخصصي براي قوه قضائيه ايده خوبي است، ولي نكته مهم، ضعف قوانين است. اين تهيه‌كننده و كارگردان سينما در گفت‌وگويي با اشاره به اينكه «تخلفات مربوط به فيلم‌هاي ايراني شكل بسيار متنوع و گسترده‌اي دارد»، گفت: تخلفات در حوزه آثار سمعي و بصري از يك مدل خاص پيروي نمي‌كند و من اصلاً مطمئن نيستم كه قوانيني براي مقابله با تخلفات به صورت جدي وجود داشته باشد، كمااينكه در قوه قضائيه هم كه دوستاني پيگير شكايت‌هايشان بودند، راه به جايي نبردند. 

او با تأكيد بر اينكه «مسئله قاچاق فيلم‌هاي ايراني و عدم پرداخت حقوق آنها تبديل به يك مسئله تاريخي شده است»، افزود: به نوعي سايت‌ها، مراكز عمومي و شبكه‌هاي فارسي‌زبان چه در داخل و چه در خارج به دفعات و به شكل وسيعي در حال انجام تخلفاتي هستند و من تا به حالا اراده و جديتي براي برخورد با آنها را نديده‌ام و نمي‌دانم اين كميته جديد چه كار خواهد كرد!
رئيسيان با اشاره به وجود خلأهاي قانوني در اين حوزه يادآور شد: « ما در خصوص جرائم رايانه‌اي قوانين خيلي بهتري داريم تا راجع به كالاهاي سمعي و بصري.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار