کد خبر: 874445
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
معاون هوانوردی و امور فرودگاهی فرودگاه پیام :
معاون هوانوردی و امور فرودگاهی فرودگاه پیام گفت: با پیش بینی های صورت گرفته و با ایجاد شهر فرودگاهی با هدف ترغیب شرکت های آموزش خلبانی مجموعه فرودگاه پیام به عنوان تنها پایلوت فعالیت های آموزش خلبانی و هوانوردی عمومی مطرح می شود.

منوچهر اتقیائی افزود: با برنامه ریز های صورت گرفته و با اجرای برنامه های پیش بینی شده، امکانات و تسهیلات، کلیه خدمات آموزشی هوانوردی، هوانوردی عمومی، جذب هواپیماهای شخصی، مرکز تعمیرات این هواپیماها و سایر خدمات از این طریق انجام می شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه پیام به عنوان اولین و بزرگترین مجموعه آموزش خلبانی صاحب نام است، اظهار داشت: با هدف توسعه هر چه بیشتر این مجموعه فرودگاهی اقدامات عمرانی در بخش فرودگاهی شامل شناسایی، عقد قرارداد یا انتقال خدمات و تجهیزات پیمانکار مانند بهسازی، مرمت و روکش باند و سطوح پروازی، احداث دیوار حفاظتی، مطالعات طرح جامع، خرید و نصب دکل های روشنایی، خرید و نصب سیستم روشنایی باند، خرید و راه اندازی بخشی از تجهیزات ارتباطی رادیویی با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال در حال پیگیری است.

اتقیائی گفت: همچنین مرمت و بهسازی برج و تکنیکال بلاک، ساختمان اداره کل عملیات فرودگاهی، هوانوردی، بهسازی ماشین آلات و تجهیزات زمینی و آتش نشانی ، رفع موانع پروازی اطراف باند ، بهسازی و راه اندازی سیستم ILS/DME ، مرمت و بهسازی ساختمان NDB در حوزه اجرایی با بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در خصوص مسافری شدن فرودگاه پیام خاطر نشان کرد: باتوجه به نقش حاکمیتی فرودگاه بین المللی پیام و واگذاری امور تصدی گری ( جذب مسافر ) مذاکره با شرکتهای هواپیمایی مسافری به منظور برنامه و مقاصد پروازی صورت پذیرفته است.

معاون هوانوردی وامور فرودگاهی گفت:جهت برقراری پرواز های مسافری داخلی و خارجی وجود ارگانها و سازمان های نظارتی و امنیتی در محل فرودگاه لازم است به همین منظور جهت استقرار ارگان های مربوطه مطابق با استاندارد های فرودگاهی، توسط مشاور ذیصلاح جانمایی و برنامه ریزی شده است .

اتقائی افزود: یکی از مهم ترین مسائل در بحث فرودگاهی تامین امنیت پرواز و مسافر است که با محصور نمودن کلیه مسیرهای دسترسی به ایر ساید و سطوح پروازی این امر محقق می شود و به همین منظور هم اکنون قرار داد پیمانکار ابلاغ و زمین نیز تحویل گردیده است.

وی ادامه داد: جهت ارائه تسهیلات و خدمات بهتر به مشتریان در حوزه ایر ساید ،مسافرین و بدرقه کنندگان درحوزه لند ساید لازم است نسبت به تامین روشنایی مناسب در اپرون و مسیر های دسترسی اقدام گردد که به همین منظور دکل های روشنایی اپرون خریداری و تا پایان مهرماه نصب و راه اندازی می شود و سیستم روشنایی معابر نیز بهسازی شد.

معاون هوانوردی و امور فرودگاهی افزود: جهت سرویس به پرواز های مسافری نیاز به تجهیزات خدمات فرودگاهی و کمک ناوبری هوایی است که در بخش تجهیزات فرودگاهی پله هواپیما، خودرو مارشالر، خودرو حمل بار مسافر، خودرو ویژه حمل معلولان و بیمار، برنامه ریزی جهت خرید انجام شده است.

اتقائی گفت: در حوزه هوانوردی سوئیچینگ و کنسول های برج مراقبت تا پایان مهر ماه به بهره برداری می رسد، همچنین برای ارتقاء ایمنی پروازها و برنامه ریزی بهتر برای زمان پروازها سیستم کمک بصری روشنایی باند و اپروچ خریداری و در حال انتقال به فرودگاه است.

وی در ادامه به برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت هوایی پیام در اسفند ماه اشاره کرد و گفت: به همین منظور تفاهم نامه همکاری فی مابین شرکت خدمات هوایی پیام، مرکز همکاری های ریاست جمهوری و اتحادیه هوا و فضا منعقد شده است.

اتقیائی افزود: با توجه به شناسایی و مذاکره با شرکت های بزرگ داخلی و خارجی به منظور شرکت در نمایشگاه در حال رایزنی با شرکت های بزرگ و صاحب نام برای حضور در نمایشگاه هوایی هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار