کد خبر: 867124
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان البرز خبر داد
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان البرز گفت: در هفته دولت شاهد راه‌اندازی و بهره‌برداری از مجهزترین و بزرگ‌ترین مرکز تصویربرداری استان در بیمارستان البرز با مساحتی بیش از هزار و 700 مترمربع باحضور مقامات کشوری خواهیم بود.

ابولفضل آفریده در همایش طرح نسیم سلامت که در تالار صدف طلائی شهر مشکین با حضور مسوولای شهری و استانی برگزار شد، اظهار داشت: در طرح نسیم سلامت هدف ما برای بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی رعایت موارد خود مراقبتی، بهداشتی و درمانی، تغذیه ای، سلامتی جسمانی و روانی است.

وی ادامه داد: طرح مذکور در راستای ارتقاء سطح آگاهی، سلامت، بهداشت و خود مراقبتی بازنشستگان در شهر و محلات استان البرز در حال اجرا شدن است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان البرز افزود: سازمان تأمین اجتماعی خدمات گسترده ای را نسبت به بیمه شدگان و بازنشستگان دارد که هشت خدمت مختلف که بحث درمان یکی از آن‌ها است، در این سازمان وجود دارد.

آفریده با اشاره به وجود ۹ مرکز درمانی، دو بیمارستان، وجود یک بخش بیکی یونیک، سه بخش پلیک نور و یک مرکز دندانپزشکی تأمین اجتماعی در استان بیان داشت: همچنین با وجود موارد مذکور با هزار و ۵۳۵ مرکز درمانی در استان در راستای کمک به سلامت و درمان بیمه شدگان، قرارداد خرید خدمت داریم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی، تبعی و بازنشسته داریم، که به تعبیری ۵۳ درصد از جمعیت استان است.

این مسوول عنوان کرد: به دلیل ارائه خدمات با کیفیت بالا در بیمارستان البرز از سال گذشته اقدام به ساخت مجموعه تصویربرداری کامل که شامل پیشرفته‌ترین MRI کم صدا وارد شده به کشور است، کرده‌ایم.

آفریده در ادامه با اشاره به خرید دستگاه‌ها و لوازمات پیشرفته برای این مجموعه تصویربرداری افزود: باخرید یک سی تی اسکن 32 اسلایس، دو دستگاه رادیولوژی فول دیجیتال، یک دستگاه مامو گرافی دیجیتال، سفالومتری، پرتاب و پانورکس فول دیجیتال و... این مجموعه به مجهزترین و بزرگ‌ترین مرکز تصویربرداری استان تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به رعایت چندی از موارد پزشکی برای سالمندان، اظهار داشت: مهم‌ترین موارد رعایتی در این حوزه بحث تغذیه و بعد از آن مراقبت‌های بهداشتی و درمانی است که باید این سالمندان بدانند داروها و رژیم‌های غذایی را چه زمان و به چه صورتی مصرف کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان البرز گفت: محدودیت‌های رژیم غذایی از جمله محدودیت مصرف نمک، روغن،غذاهای فست فود که دارای مواد نگه دارنده و افزودنی بسیار است، خواهد بود.

آفریده تصریح کرد: بارعایت موارد فوق و ترویج و اشاعه ورزش همگانی روزانه، شاهد صحت وسلامت سالمندان و بازنشستگان خواهیم بود.

وی ادامه داد: نزدیک به ۱۲ هزار نفر افراد که مربوط به بیمه بیکاری هستند را در استان داریم، که آن‌ها طبق قانون مشمول مزایای بیمه و استفاده از آن هستند.

این مسوول با اشاره به امتیازات جدید این سازمان برای بیمه شدگان خود افزود: با ورود داروهای جدید مخصوصاً در ارتباط با بیماری‌های لاعلاج شاهد ارائه خدمات صددرصد و 10 درصدی رایگان در راستای سلامت بیمه شدگان هستیم.

آفریده بیان داشت: با رواج وگسترش طرح نسیم سلامت سعی در سوق دادن فرهنگ باز نشستگان به سمت خود مراقبتی، ورزش و سلامتی را داریم.

وی در خاتمه گفت: اعتقاد سازمان تأمین اجتماعی براین است که بیمه شدگان از اصلی‌ترین سرمایه‌های این سازمان هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار