کد خبر: 866527
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
حمله به معاون وزير ورزش به خاطر موضع‌گيري عليه شجاعي و حاج‌صفي
با گذشت يك هفته از اتفاق هنجارشكن و خلاف آرمان‌هاي انقلاب اسلامي حضور مسعود شجاعي و احسان حاج‌صفي در جريان بازي تيم‌هاي پانيونيوس يونان و نماينده رژيم صهيونيستي هنوز هيچ واكنشي از سوي فدراسيون فوتبال و اين دو بازيكن ديده نشده است.
فريدون حسن
 
فدراسيون تنها به صدور يك بيانه خشك و خالي در محكوميت اين اتفاق بسنده كرد و دو بازيكن نيز بنا به دلايل نامعلوم مهر سكوت بر لب زده‌اند و در مقابل تمام اظهارنظرها حرفي نمي‌زنند. اين فضا تا آنجا پيش رفت كه محمدرضا داورزني، معاون وزير ورزش پنج‌شنبه از عدم دعوت اين دو بازيكن به تيم ملي خبر داد.
 
داورزني گفت: «در بسياري از مواقع ورزشكاران ما طلاي المپيك را از دست داده‌اند تا پاي ارزش‌هاي انقلاب اسلامي بايستند. در 38 سال گذشته اين اتفاق افتاده چون رژيم اشغالگر صهيونيست خط قرمز ايران و ملت مسلمان ماست و ما اصلاً آنها را به رسميت نمي‌شناسيم. وقتي دو فوتباليست ما بي‌تفاوت به اين موضوع عمل مي‌كنند به صرف اينكه تعهدي به باشگاهشان دارند، بايد از آنها پرسيد كه پس تعهدتان به ملت شريف ايران چه مي‌شود؟»
معاون وزير ورزش ادامه داد: «طبيعي است كه فدراسيون فوتبال و كميته انضباطي آن تصميم جدي درباره آينده دو بازيكن بگيرند، اما در حال حاضر و به طور قطع مسعود شجاعي و احسان حاج صفي به تيم ملي دعوت نخواهند شد، زيرا خط قرمزها را زير پا گذاشته‌اند، هيچ كس حق اين كار را ندارد.»
***
اما صحبت‌هاي محمدرضا داورزني بلافاصله با واكنش‌هاي رسانه‌هاي خارجي و البته برخي چهره‌هاي داخلي روبه‌رو شد، چهره‌هايي كه در روز اول اين جريان هم كوركورانه و بعضاً از روي عناد و با مقاصد سياسي قصد حمايت از اقدام اين دو بازيكن را داشتند. از تريبون‌هاي خارجي مي‌توان به روزنامه‌هاي نيويورك تايمز، تلگراف، اكيپ اشاره كرد و از سايت‌ها و شبكه‌هاي تلويزيوني هم مي‌توان از espn، i24 رژيم صهيونيستي، اسپورت‌آيلاستريد، استار آنلاين، تايمز اسرائيل و مينتس فرانسه نام برد، كه هر يك با انتشار گزارشي نوشتند، شجاعي و حاج‌صفي به دليل حضور در ديدار برگشت تيم باشگاهي‌شان مقابل نماينده رژيم صهيونيستي از سوي وزارت ورزش ايران براي هميشه از تيم ملي ايران خط خوردند.
***
آنچه مسلم است اينكه پرداختن به اين موضوع و شاخ و برگ دادن بيهوده به آن براي خراب كردن چهره ايران در مجامع بين‌المللي و حتي پيش كشيدن بحث تحريم و تعلق ورزش ايران از سوي رسانه‌هاي معاند امريكايي، انگليسي و صهيونيستي امري عادي است، اما بازي برخي چهره‌هاي فوتبالي در زمين دشمن و دفاع كوركورانه از اين اقدام حاج صفي و شجاعي مسئله‌اي است كه همه را متعجب كرده است، آن هم در روزهايي كه تيم‌هاي فوتبال ايران در جريان هفته سوم رقابت‌هاي ليگ برتر با در دست داشتن عكس محسن حججي‌آفرين، شهيد مدافع حرم كه توسط ايادي رژيم صهيونيستي سر از بدنش جدا شد، سعي دارند فضاي فوتبال كشور را استكبارستيز معرفي كنند.
 
در روزهايي كه زلاتكو كرانچار،  مربي كروات سپاهان در پاسخ به سؤالي در خصوص حاج صفي مي‌گويد:«من از آن آقاي واسطه تعجب مي‌كنم كه هيچ بندي را در قرارداد حاج صفي لحاظ نكرد تا اگر چنين رويارويي‌هايي براي وي به وجود‌ آمد،  بتواند خود را معاف كند.»
و در روزهايي كه برخي از بازيكنان فوتبال كه اتفاقاً از بهترين‌ها و برترين‌هاي ليگ هستند در صفحات مجازي‌شان به بزرگمرداني چون حججي اشاره مي‌كنند و از نابودي اسرائيل تا 25 سال آينده پست مي‌گذارند، آن وقت عده‌اي هم هستند كه در زمين دشمن بازي مي‌كنند.
عده‌اي مثل كاپيتان سابق تيم ملي و پرسپوليس كه براي سرپوش گذاشتن روي اين حركت خلاف آرمان‌هاي انقلاب اسلامي مانند اصحاب فتنه سال 88 نداي زنده‌باد ايران و ايراني سر مي‌دهد و به حضور ايران در اتفاقات لبنان و سوريه و عراق ايراد مي‌گيرد.
***
جاي بسي تأسف است كه يك مربي خارجي از سياست‌هاي خارجي ما خبر دارد و خوب مي‌داند كه براي احترام به آن و رد نشدن از خط قرمز بايد چه كرد، اما مدعيان داخلي با بهانه قرار دادن مسائل فوتبالي مواضعي مي‌گيرند و اظهارنظرهايي مي‌كنند كه كاملاً در جهت مخالف آرمان‌هاي نظام اسلامي و فرمايشات مقام معظم رهبري است.
 
هر چند كه بيان اين حرف تكراري به نظر مي‌رسد، اما گويا، بايد آن را بارها و بارها تكرار كرد چون هنوز هستند برخي ورزشكاران جديد و قديم كه به‌رغم پرورش يافتن در دامان ايران اسلامي و زندگي زير سايه نظام مقدس جمهوري اسلامي نمي‌دانند كه خط قرمز كجاست و دغدغه آرمان‌ها را داشتن يعني چه، رژيم صهيونيستي خط قرمز ماست، رويارويي ورزشكاران ما با نماينده‌هاي رژيمي كه آن را به رسميت نمي‌شناسيم ممكن نيست، چرا كه قرار نيست ورزشكاران جوانمرد ايران اسلامي مقابل نماينده‌هاي رژيمي به ميدان بروند كه در كارنامه‌اش كودك‌كشي، آوارگي و جنايات بي‌شمار عليه بشريت ديده مي‌شود و طبيعي است كه ملت شهيد پرور و ظالم‌ستيز ايران از آنها كه اين خط قرمز را بشكنند، توضيح بخواهد و به اين راحتي از آنها نگذرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار