کد خبر: 866202
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
مدیرکل بهزیستی البرز خبرداد
مدیرکل بهزیستی استان البرز از اجرای طرح نهال حامی برای توسعه اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی و جلب و جذب مشارکت‌های مردمی در استان خبر داد.

داریوش بیات نژاد در نخستین نشست شورای مشارکت‌های مردمی استان البرز که در سالن استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به‌عنوان رئیس شورا، وزیر کشور، رئیس سازمان بهزیستی کشور به‌عنوان دبیر شورا، نماینده دبیرخانه ائمه جمعه و جماعت، شهردار، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین ۵ الی ۷ نفر از معتمدین محلی به انتخاب رئیس سازمان مسئولیت هماهنگی اعضای این شورا در سطح کشور را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: قانون اصلاح لایحه قانونی تشکیل سازمان بهزیستی کشور مصوب سال ۱۳۵۹ در خصوص اصلاح تبصره۴ قانون و ترکیب اعضای شورای مرکزی مشارکت‌های مردمی با بهزیستی و وظایف شورای مشارکت‌های مردمی با بهزیستی است.

بیات نژاد گفت: استاندار، امام‌جمعه مرکز استان، شهردار، مدیرکل بهزیستی استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان و ۵ الی ۷ نفر از معتمدین محلی به انتخاب مدیرکل بهزیستی استان اعضای این شورا در استان را تشکیل می‌دهند.

وی برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و فراهم‌سازی بستر مناسب جهت جلب و جذب کمک‌های مادی و معنوی اشخاص حقیقی و حقوقی به‌منظور حل مسائل و مشکلات اقشار آسیب‌پذیر تحت پوشش سازمان بهزیستی را ازجمله اهداف و وظایف این شورا برشمرد و تصریح کرد: نظارت بر نحوه مصرف وجوه عام اهدائی به سازمان بهزیستی و سیاست‌گذاری در مورد مصرف بهینه اموال منقول و غیرمنقول اهدائی به سازمان بهزیستی بر اساس اولویت‌ها از دیگر این وظایف محسوب می‌شود.

مدیرکل بهزیستی البرز شناسایی سازمان بهزیستی، خدمات و نیازهای آن به عموم مردم جامعه را ازجمله اقدامات انجام‌گرفته عنوان کرد و گفت: متأسفانه هم‌اکنون بسیاری از افراد جامعه اطلاعی از وظایف سازمان بهزیستی و نیازهای بالقوه و بالفعل آن ندارند.

وی بیان کرد: در این راستا اداره کل بهزیستی استان البرز با برگزاری طرح نوین مسابقه همت عالی گامی مهم در این راستا برداشت.

بیات نژاد با تأکید بر اینکه این مسابقه شامل ۳۰ سؤال است که بیانگر فعالیت‌های اساسی سازمان بهزیستی و همچنین روند تعاملات با عموم مردم و خیرین است، افزود: هزینه هر کارت مسابقه ۱۰۰ هزار ریال است که در راستای توانمندسازی مددجویان در بخش‌های اشتغال، مسکن، درمان، معیشت و جهیزیه هزینه می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از خیرین سازمان پشتیبان مسابقه بوده و پس‌ازاین که کارت‌های مسابقه در صندوق‌های تعبیه‌شده در مراکز بهزیستی انداخته شد؛ پاسخنامه‌ها تصحیح و به برندگان مسابقه بر طبق قرعه جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی البرز تصریح کرد: عواید حاصل از فروش کارت‌ها در راستای تأمین نیازهای اشتغال، مسکن، درمان و معیشت جامعه هدف هزینه می‌شود.

وی در خاتمه به روند اجرای طرح نهال حامی در راستای اشتغال‌زایی برای جامعه هدف، آماده‌سازی شغلی مددجویان، توان‌خواهان، جلب و جذب مشارکت‌های مردمی- اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح برای ۱۰ مددجو بهبودیافته تحت پوشش اشتغال ایجادشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار