کد خبر: 866044
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
فرمانده سپاه البرز تاکید کرد
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در آیین تجلیل از خبرنگاران که به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار وسالروز شهادت شهید صارمی برگزار شد گفت : سواد خبری لازمه ی کارهرخبرنگاری برای حفظ مصالح نظام جمهوری اسلامی است.

سید یوسف مولایی در افزود: خبرنگاری فارغ از عنصر انسانی می توانند همچون دوربین ها و ضبط صوت ها خبرنگار باشند و تمام رویدادها را لحظه به لحظه ثبت و ضبط کنند.

وی اظهار داشت: فقط خبر نیست که به خبرنگار اصالت می دهد بلکه درک درست از موقعیت ها و منافع ملی و استراتژیک و همچنین اهمیت ملی است که لازمه ی کار خبرنگاری است.

وی گفت: همچنین فعالیت در حول نظام ارزشی مکتب کشور هماهنگ با سیستم ملی کشور یکی از الزامات کار خبرنگار است و هر خبرنگاری برای بهترین کار باید مصالح ملی را در هر کشوری در نظر بگیرد.

مولایی بیان داشت: نشان دادن بعضی از واقعیت ها از لنز دوربین ها می تواند مصالح ملی را به خطر بیندازد زیرا در دنیا حاکمیتی به نام حاکمیت خبری وجود دارد که یک زمان میلیون ها کلمه خبر مخابره می کنند و گاهی خبرنگاران ما به صورت ناخواسته در قالب آن ها و زمین آن ها بازی می کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمان هشت سال دفاع مقدس نیز جنگی به نام جنگ خبرنگاری داشتیم و اطلاعات نادرستی که از سوی دشمن مخابره می شد را از طریق خبرنگاران خنثی می کردیم، افزود: خاصیت خبرنگاری فقط کار خبر نیست بلکه خبرنگاری یک عرصه ی بزرگ است و اگر نگاه ما در کار خبرنگاری فقط خبر باشد به مشکل برمی خوریم.

فرمانده سپاه استان البرز بیان داشت: صداقت، تلاش مضاعف، دقت، دفاع از انقلاب، اسلام و مردم از ویژگی های کار خبرنگاری در جمهوری اسلامی است و یکی از خاصیت های سپاه پاسداران نیز همین است.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران در تمام زمان ها و دوره ها فارغ از موضع گیرهای سیاسی و حزبی به دفاع از ارزش های اسلامی می پردازد و در این راه سکوت نمی کند و فقط رهبر و قانون را می شناسد و بر اساس آن اقدام می کند.

وی اضافه کرد: ماموریت سپاه متنوع، متکثر و گسترده در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، دفاعی، روانی، علمی و ... است و اکنون یکی از سرفصل های اصلی فعالیت سپاه بنا به فرموده مقام معظم رهبری، محرومیت زدایی در سراسر کشور است.

در این آیین از خبرنگاران فعال در حوزه بسیج و سپاه استان البرز تجلیل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار