کد خبر: 866008
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
واكنش‌ها به سلفي حقارت‌آميز نمايندگان مجلس با مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا انگار همچنان ادامه دارد و بازتابش از مرزهاي داخلي فراتر رفته و انعكاسي بين‌المللي يافته است.
زهرا چیذری 

واكنش‌ها به سلفي حقارت‌آميز نمايندگان مجلس با مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا انگار همچنان ادامه دارد و بازتابش از مرزهاي داخلي فراتر رفته و انعكاسي بين‌المللي يافته است. حالا ديگر نه فقط رسانه‌هاي داخلي و كاربران فضاي مجازي، چهره‌ها و بازيگران به اين سلفي واكنش نشان دادند بلكه اين رفتار در رسانه‌هاي جهان نيز بازتاب گسترده‌اي داشته است، به‌گونه‌اي كه رسانه‌هاي جهاني رفتار نمايندگان مجلس كشورمان را براي عكس گرفتن با فدريكا موگريني، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا مورد واكاوي قرار داده و از اين رفتار به «مسابقه نمايندگان» ‌براي سلفي گرفتن با وي تعبيركرده‌اند.
 
حاشيه‌هاي سلفي برخي نمايندگان با موگريني در مراسم روز تحليف روحاني حاشيه‌هاي فراواني را به دنبال داشت. اين حرمت تأمل‌برانگيز از سوي اعضاي پارلمان كشورمان در كنار واكنش‌هاي داخلي از ديد رسانه‌هاي خارجي نيز پنهان نماند و رسانه‌هايي نظيرگاردين يا ديلي تلگراف اين رفتار را از ديدگاه خود تحليل كردند و انعكاس دادند.
 
تصاوير منتشر شده از اين تلاش براي گرفتن عكس يادگاري با موگريني در رسانه‌هاي معاندي همچون من و تو و همچنين بي‌بي‌سي هم به طور ويژه بازتاب داده شد، به گونه‌اي كه بي بي سي توئيت حسام الدين آشنا، مشاور فرهنگي رئيس‌جمهور را درباره سلفي نمايندگان با خانم موگريني در كانالش منتشر كرد كه گفته است «مشكل سياسي نيست فرهنگي است.»
 
همچنين كانال اين شبكه با طرح سؤالاتي نظير «به نظر شما آيا سلفي انداختن نماينده‌هاي مجلس ايران با فدريكا موگريني نشانه «ذوق زدگي» و احياناً «حقارت» آنهاست؟»‌ يا «تعبير شما از دليل تجمع نمايندگان در اطراف خانم موگريني براي سلفي انداختن چيست؟ اين كار به خاطر شهرت سياسي اوست، يا آنطور كه عده‌اي مي‌گويند نگاه جنسيت‌زده نمايندگان مرد دليل اين سطح از توجه بوده؟» تلاش كرده به اين موضوع جهت دهي خاص خود را تحميل كند و نتايج دلخواهش را بگيرد.
 
دويچه وله نيز در گزارش مفصلي بازتاب اين اتفاق را در رسانه‌هاي كشورمان مورد واكاوي قرار داده است. سايت راديو فردا هم با نمايش كاريكاتور تصوير موگريني در مقابل مجلس و با چهره‌اي متفكرانه در حال نگاه به تصاوير سلفي گرفتن نمايندگان در مثلثي قرمز تلاش كرده رفتار نامتعارف برخي از نمايندگان كشورمان را تقبيح كند.
 
ديلي تلگراف هم در اين باره نوشت: «تعدادي از نمايندگان مجلس ايران به دليل رفتار غيرحرفه‌اي و خلاف شأن نمايندگي مورد انتقاد قرار گرفتند. آنها در مراسم تحليف روحاني، براي سلفي گرفتن با يك مقام اتحاديه اروپا عجله بسياري به خرج دادند. موگريني كه روسري سفيد و سبز بر سر داشت، از جمعيتي كه دور او در پارلمان ايران حلقه زدند، غافلگير شده بود. اين اقدام اين نمايندگان مورد انتقاد بسياري از ايرانيان و همچنين تعدادي از نمايندگان مجلس قرار گرفت.»
 
گاردين نيز‌ اين رفتار را اينگونه بازتاب داد «گروهي از نمايندگان مجلس ايران به دليل مسابقه گذاشتن بر سر گرفتن سلفي با فدريكا موگريني مورد انتقاد قرار گرفتند.  البته در اين ميان يكي از نمايندگان كه با موگريني عكس گرفته بود، پس از مشاهده واكنش‌هاي گسترده منفي مجبور به عذرخواهي از مردم شد.» همچنين، بازفيد درباره حاشيه‌هاي اين سلفي گرفتن نوشت: «تعدادي از نمايندگان ايران به دليل هجوم براي گرفتن سلفي با مقام ارشد اتحاديه اروپا به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند. اين افراد با تلاش بسيار تلاش مي‌كردند تا بتوانند با موگريني سلفي بگيرند.»
 
اين نشريه در ادامه سخنان صادق خرازي را در لزوم آموزش پروتكل‌ها و تشريفات به نمايندگان مجلس نقل قول كرد.
سلفي حقارت نمايندگان مجلس كشورمان در حالي اتفاق افتاد كه حضرت امام خميني (ره) درباره مجلس فرموده‌اند «مجلس در رأس امور است، بايد تأييد بكند ملت و هيچ وقت اينطور نباشد كه ملت تضعيف بكند.»
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
1
لازم بود وزارت خارجه قبل از برگزاری برنامه " هدف را برای میزبانان مشخص " هم چنین کلاسی بابت اداب و معاشرت چنین فضائی را "
برقرار می کرد " تا اینهمه هزینه روی دوش کشور" با سلفی گرفتن عده ای نماینده واداده " نفل مجلس رسانه های خارجی "که قرار بود صلابت کشورمان را به رخ جهانیان بکشند " تحت شعاع قرار
نمی گرفت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
محسن حججی امد وموج بلندی از شعور را به ارمغان اورد...از قضا ابروی اقایان معلوم الحال را هم دوباره برد... اون سلفی کجا و این سلفی کجا ....؟؟؟!
غروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
2
از یک مشت افراد اصلاح طلب وغربگرا و غربزده مجلس که خانه ملت ودر راس امور است اشغال کرده اند وبرجام را در 20 دقیقه تصویب برسانند بیش از این انتظاری نیست
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
2
اقای‌قشقاوی‌سفیر‌سابق‌،معاون‌وزارت‌خارجه‌،شما‌چرا؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
2
اولا اصلاح طلبان بخشی از مسئولین نظام هستند. در این نظام چه اصلاح طلب، چه اصولگرا و چه هر گرای دیگر همه و همه دوشخصیتی و گاها فرصت طلب هستند و بوئی از مکتب واقع علی و اسلام محمدی نبرده اند.
احمد پالشی شماره کارت ملی2259487467 شماره تلفن 09112789087
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
1
حقارت و بی ... این عده نماینده ابرویی برای ما ایرانیان نگذاشتند ... بر سر شان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
1
چه جای تعجب از این رفتارهای حقارت آمیز
تدریجا عادی می شه و بعد از مدتی به رفتاری تحسین برانگیز تبدیل می شه

به قول معروف:
از کوزه همان برون تراود که در اوست !!!!!!!!!!!!!!!!!!
غروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
1
کشوری که بااینگونه نمایندگان خصوصا ان روحانی که با ذوقزدگی هرچه تمام عکس می گیرد هم عزت وهم اسلامیت نظام را زیر سوال برده اند اداره شود باید ملت بحال خودشان تاسف بخورندرئیس دولت هم طالب همین افراد است کمی مانده از طرف خواستگاری کننداینهمه هزینه تحمیل ملت شد که نتیجه اش این سلفی سوژه خاص وعام بشود
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
2
با اوضاع سیاسی که دولت بنفش و بعضی نماینده نما ها پیش آورده اند ممکن است زمانی فرا برسد اگر دشمنان ملت ایران را تکریم نکنیم مورد مجازات قرار بگیریم !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار