کد خبر: 859741
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
رئيس مجلس اعلاي اسلامی عراق در مراسم آغاز به كار نهمين اجلاس مجمع راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي:
سيدعمار حكيم، رئيس مجلس اعلاي عراق در مراسم افتتاحيه نهمين اجلاس مجمع عمومي اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي كه روز گذشته در مشهد مقدس آغاز به كار كرد، خواستار توجه رسانه‌هاي كشورهاي مسلمان به همگرايي ميان مذاهب اسلامي و احياي فرهنگ اسلامي شد.
نویسنده: محمدصادق عابديني
 
سيدعمار حكيم، رئيس مجلس اعلاي عراق در مراسم افتتاحيه نهمين اجلاس مجمع عمومي اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي كه روز گذشته در مشهد مقدس آغاز به كار كرد، خواستار توجه رسانه‌هاي كشورهاي مسلمان به همگرايي ميان مذاهب اسلامي و احياي فرهنگ اسلامي شد.
نهمين اجلاس بين‌المللي راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي از روز گذشته آغاز به كار كرد. در كنار اين مجمع بين‌المللي هفتمين بازار فيلم اسلامي با بيش از 133 شبكه و مؤسسه از بيش از 20 كشور جهان حضور دارند.
  
عمار حكيم: رسانه يعني شجاعت
در مراسم آغاز به كار اجلاس مجمع عمومي اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي، كه روز گذشته در مشهد مقدس برگزار شد، چهره‌هاي سياسي و فرهنگي جهان اسلام به بيان ضرورت همگرايي رسانه‌اي ميان شبكه‌هاي راديو و تلويزيوني جهان اسلام تأكيد كردند. رئيس مجلس اعلاي عراق در اين مراسم طي سخناني گفت: ما به رسانه‌هاي جهان اسلام بايد بگوييم اگر رسالتي را بخواهند بر دوش بكشند، اين است كه رسانه داراي هدف است و به دنبال احياي فرهنگ است و نه به دنبال برانگيختن مسائل حاشيه‌اي.
 
وي با درخواست از رسانه‌هاي كشورهاي اسلامي براي تلاش در جهت رسيدن به وحدت اسلامي، تصريح كرد: وحدت نه تنها شعار نيست بلكه راهكاري ملي براي كشورهاي اسلامي است و وحدت عملي توسط رسانه‌ها بين مذاهب اسلامي برقرار شود. حكيم افزود: رسانه وحدت‌بخش به دنبال پررنگ كردن نقاط وحدت است و هرگز به دنبال مسائل ساختگي و غيرحقيقي نيستند. رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق گفت: ما بايد با اخلاق و اخلاق مداري اسلام را تبليغ كنيم و رسانه اسلامي هرگز به دنبال فرقه‌گرايي نيست و اين اولويت رسانه‌هاي اسلامي است. حكيم افزود: رسانه در دين اسلام از اهميت زيادي برخوردار است و بايد با روشنگري اين راه را ادامه دهيم و به ويژه براي مقابله با داعش يكصدا عمل كرده و يكصدا مفهوم حقيقي را به مخاطبان منعكس كنيم. وي با اشاره به اينكه در ديدگاه اسلامي ما رسانه‌ها بايد منصفانه عمل كنند، گفت: ما به دنبال همگرايي با پيروان مذاهب اسلامي هستيم و بايد روي نقاط اشتراك كار كرده و بر دستاوردهاي حقيقي خودمان تأكيد كنيم و اين خوش‌بيني را داشته باشيم كه ديگران همنوع و هم‌كيش ما هستند و همدرد و هم‌عقيده با ما هستند و وقتي سخن از رسانه مي‌گوييم بايد تأكيد كنيم كه رسانه بايد شجاعت و صراحت داشته باشد و حرفش را با شفافيت اعلام كند.
  
شمخاني: رسانه‌هاي اسلامي نگذارند موضوعات فرعي جايگزين موضوعات اصلي شود
دريابان علي شمخاني، نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز در مراسم آغاز به كار مجمع عمومي اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي، گفت: بايد از هرگونه افراط‌گري مذهبي در رسانه‌ها و نزاع‌هايي كه صرفاً منافع سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه و نظام سلطه را محقق مي‌سازند، پرهيز شود و ظرفيت‌هاي جهان اسلام به سمت امور اصلي و اولويت‌هايي همچون رشد اقتصادي، قدرت يافتن در معادلات جهاني و استقرار صلح و امنيت هدايت شود. وي قدرت‌سازي در خدمت اهداف جهان اسلام، آگاه‌سازي افكار عمومي جهاني نسبت به واقعيت‌هاي دين حنيف اسلام و مقابله مؤثر با عمليات رواني عليه محور مقاومت را به عنوان كارويژه فعاليت رسانه‌هاي كشورهاي اسلامي مورد تأكيد قرار داد و افزود: شناسايي ظرفيت‌ها و جهت‌دهي هدفمند به آيين‌هاي تقويمي چون حج، اربعين و مناسبت‌هاي مشترك ميان مذاهب اسلامي از ضرورت‌هايي است كه مي‌تواند جهانيان را با ارزش‌هاي انساني و جهان شمول دين اسلام آشنا نمايد.
 
دبير شوراي عالي امنيت ملي با تأكيد بر ضرورت تبيين اهداف انقلاب اسلامي در فضايي كه نظام سلطه بر ايجاد فتنه‌هاي مذهبي در جهان اسلام متمركز شده است، اظهار داشت: همه مذاهب و حكومت‌هاي اسلامي در مسير تحقق اهداف حق‌طلبانه بايد انقلاب اسلامي را مدافع و پشتيبان خود دانسته و جمهوري اسلامي ايران را متحد راهبردي خود ببينند. علي شمخاني همچنين از مديران و اصحاب رسانه‌هاي كشورهاي اسلامي خواست كه با گام برداشتن در مسير گسترش فرهنگ، هنر و تمدن اسلامي، ضمن توليد مدياي حلال، زمينه استفاده مخاطبان خود از مدياي مباح را نيز فراهم كنند. وي تأكيد كرد: لازم است اتاق فكر و ستاد راهبري اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي به صورت مستمر و به هنگام رسانه‌هاي جهان اسلام را نسبت به اولويت‌هاي پيش رو آگاه نموده و اجازه ندهد موضوعات فرعي جانشين مسائل اصلي شود.
  
كريميان: رسانه‌ها زوال صهيونيسم را رقم خواهند زد
دبيركل اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي در مراسم آغاز به كار نهمين مجمع اين اتحاديه گفت: امروز مسئوليت رسانه‌ها از هميشه سنگين‌تر است و زوال صهيونيسم را رسانه‌ها رقم خواهند زد و هر كدام از ما وظيفه داريم در مسير گسترش اخلاق، معنويت، راستي و درستي حركت كنيم.
حجت‌الاسلام والمسلمين علي كريميان با تأكيد بر اينكه در جهان امروز نقش بي‌بديل رسانه‌ها بر افكار عمومي بر هيچ كس پوشيده نيست، اظهار كرد: امپراتوري رسانه كه در سيطره صيهونيست‌ها قرار دارد اهداف و معادلات سياسي، امنيتي و اقتصادي خود را بر جهان تحميل كند.
وي با اشاره به شرايط بحراني منطقه و فتنه جريان‌هاي تكفيري گفت: امروز در اين شرايط نقش رسانه بيش از پيش اهميت دارد و در گير و دار اين شرايط بحراني تلاش دشمن بر آن است كه اولويت‌ها را جابه‌جا كرده و جريان فلسطين را به عنوان محوري‌ترين قضيه جهان اسلام به فراموشي بسپارد. كريميان خاطرنشان كرد: همزمان با اين دوره نشست هفتمين بازار فيلم اسلامي، هفتمين جشنواره اتحاد براي ايجاد رقابت سالم و توليد برتر و ششمين نمايشگاه تجهيزات رسانه‌اي و دومين نشست فعالان فضاي مجازي برگزار خواهد شد.
  
اسماعيل هنيه: فلسطين مهم‌ترين محور رسانه‌هاي اسلامي قرار گيرد
رئيس دفتر سياسي حماس با ارسال پيامي تصويري به اجلاس اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي، خواستار محوريت قرار گرفتن آرمان فلسطين در رسانه‌هاي اسلامي شد و گفت: اين موضوع كه آرمان اصلي امت اسلامي و قدس دستخوش نقشه‌هاي مختلف قرار گرفته، موضوع روشني است و ما چشم به اين كنفرانس دوخته‌ايم كه بتواند موضوع فلسطين را همچنان موضوع شماره يك جهان اسلام قرار دهد. هنيه از اعضاي اتحاديه خواست بر مؤلفه‌هاي وحدت جهان اسلام به عنوان يكي از نيازهاي مهم امت اسلامي توجه كنند و افزود: اميدواريم در اين جلسه موضوع فلسطين مورد توجه خاص قرار گيرد، همچنان كه خداي متعال فرمودند امت شما يك امت واحد است بايد وحدت را به صورت عملي به جهانيان نشان دهيم و به اهداف والاي اسلامي دست يابيم. وي با بيان اينكه در اين اجلاس بايد بر رسانه و تبليغ مبتني بر مقاومت تأكيد شود، گفت: چرا كه مقاومت اسلامي از واژه‌هاي قابل‌توجه است و در سايه مقاومت مي‌توانيم به اهداف بلند اسلام دست يابيم. رئيس دفتر سياسي حماس تأكيد كرد: از مشاركت‌كنندگان در اين اجلاس مي‌خواهم بر اعتبار و درستي تبليغ در رسانه‌هاي اسلامي تأكيد كنند و اقدامي نكنند كه اعتبار اتحاديه را خدشه‌دار كند، چنانچه رسانه‌هاي ما هدف‌دار باشند مي‌توانند در درون خانواده‌ها نيز تأثير مثبتي داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار