کد خبر: 857263
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج تاکید کرد
معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج با بیان اینکه یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتي در بدنه شهرداری ها، تسريع در واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی است گفت: برای انجام این مهم می بایست با بررسی های کارشناسانه به مشوق هایی که موجب جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی می شود دست پیدا کرد و زیر ساخت های لازم در این زمینه را فراهم ساخت.

محمد رضا رضاپور افزود: انجام اقدامات عمرانی در شهر به طور مستقیم با مباحث مالی در ارتباط است که باید به دنبال روش‌های تامین مالی این پروژه ها بود و از طرفی مدیریت مناسب منابع مالی را نیز در این مبحث مد نظر داشت.

معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج بیان کرد: دستگاههای خدمات رسان برای تحقق اقدامات خود تا کنون در مباحث مالی روش‌های متعددی را تجربه کرده اند و در قدیم بیشتر از سه عامل کار فرما، مشاور و پیمانکار، اخذ مالیات و... استفاده می‌شد؛ اما امروزه روش‌های جدیدی مانند فاینانس، تهاتر و ... مطرح است و طبیعی به نظر می‌رسد که دنیا در مسیر حرکت خود به این تجربه رسیده که صرفا با تزریق مستقیم پول به پروژه‌ها نمی‌شود کار خاصی انجام داد.

رضاپور با اشاره به اینکه راهکارهای مذکور تفسیری از اقتصاد مقاومتی می باشد ادامه داد: شهرداری کرج در چهار سال گذشته علاوه بر آنکه در سیاست های اجرایی خود به اصل اقتصاد مقاومتی و مدیریت هزینه ها تاکید ویژه ای داشته است؛ تدبیر مهمی که اتخاذ کرد انجام پروژه‌های نیمه تمام و با اهمیت شهری بود که موجب گردید بسیاری از این پروژه‌ها خاتمه یابد و به مدار بهره برداری برسد.

این مسئول خاطر نشان کرد: واگذاري طرح هاي عمراني نيمه تمام به بخش خصوصي در چارچوب روش هاي سنتي امكان پذير نيست و باید به این امر توجه داشت که نگاه به موضوع واگذاري بايد تغيير كند و شرايط بايد به گونه اي باشد كه بخش خصوصي انگيزه و رغبت كافي براي اجراي طرح هاي نيمه تمام داشته باشد.

 وی با بیان اینکه شهرداری کرج سعی کرده است در تمامی زمینه ها فعالیت و وظیفه های خود را به نحو احسن اجرا کند، یادآور شد: مجموعه مدیریت شهری این کلانشهر در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تمام تلاش خود را به کار بست تا پروژه‌های عمرانی و خدماتی را مورد افتتاح و بهره برداری قرار دهد و با اتمام این طرحها رفاه و آرامش را برای شهروندان رقم بزند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار