کد خبر: 855849
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
شهردار کلانشهر کرج تاکید کرد
شهردار کرج با بیان اینکه طی چهار سال گذشته در این کلانشهر شبکه بزرگراهی به درستی و مطابق با نیازهای شهر اجرایی شده است گفت: تکمیل شبکه مترو، گسترش فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری و پیاده روی از جمله دغدغه های مدیریت شهری کرج در حال حاضر است که بر آنیم تا با ایجاد زیرساخت های لازم در این زمینه آرامش ، ایمنی و امنیت کامل را برای شهروندان و عابران فراهم آوریم.

علی ترکاشوند افزود: شهرداری کرج بر این باور است، باید به سمتی پیش رفت که بیش از نیمی از سفرهای روزانه شهری با استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی و مقدار اندکی به وسیله خودروهای شخصی انجام شود.

شهردار کرج اظهار داشت: رویکرد مدیریت شهری این کلانشهر نسبت به توسعه مسیرهای دوچرخه سواری و ایجاد پیاده راه ها به عنوان یک مدل حمل و نقل پاک این است که هم مانع افزایش آلودگی هوا شود و هم از بیشتر شدن ترافیک شهری جلوگیری کند.

ترکاشوند ادامه داد: به غیر از مساله توجه به ایجاد زیرساخت های لازم در توسعه مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده راه ها، توجه به فرهنگ استفاده از این وسیله و آشتی دادن مردم با دوچرخه و پیاده روی از اهمیت بسیاری برخودار است که برنامه ریزی های فرهنگی در این راستا جز اولویت مدیریت شهری این کلانشهر می باشد.

این مسئول گفت: با توجه به معضلات ترافیکی در سطح شهر ها ناگزیر باید به سمتی پیش رفت تا مانند گذشته مسیر زندگی مردم به سمت دوچرخه سواری پیش برود که در این راه باید به جوانب اجتماعی و فرهنگی آن نیز توجه شود.

وی یادآور شد: همچنین در نظر داشتن این نکته ضروری است که در فرهنگ سازی های ترافیکی امکان دارد که نتیجه آن 10 تا 15 سال آینده مشخص شود اما اگر از امروز به دنبال اجرایی کردن راهکارهای استفاده از حمل و نقل عمومی و توسعه فرهنگ دوچرخه سواری و پیاده روی باشیم حداقل این است که طی سالهای آینده دچار عقب ماندگی در این حوزه نخواهیم بود.

شهردار کرج در پایان خاطر نشان کرد: اگر مساله آلودگی هوا برای ما مهم است باید به سمتی سوق پیدا کنیم که از خودرو استفاده غیر ضروری نداشته باشیم؛ همچنین طبیعتا اگر بخواهیم کرج را به شهری انسان محور تبدیل کینم، علاوه بر ایجاد و توسعه زیرساخت ها، نقش شهروندان نیز در این زمینه مهم بوده و به عبارت ساده باید به دنبال پررنگ کردن نقش و مسئولیت پذیری از سوی شهروندان در زندگی شهری باشیم تا با کمک به نهادهایی همچون شهرداری ها ارتقاء خدمات بیشتر و کیفی تر را موجب شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار