کد خبر: 852290
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
در کاخ گلستان انجام مي‌شود
جشنواره نقالي و شاهنامه‌خواني با رونمايي شاهنامه بايسنقري، ثبت شده در حافظه جهاني يونسکو از سوي بنياد فردوسي، در مجموعه فرهنگي تاريخي گلستان برگزار مي‌شود.
آيين رونمايي از شاهنامه بايسنقري از گنجينه آثار کاخ گلستان، همزمان با سالروز جهاني موزه و هفته ميراث فرهنگي و آيين پاياني دوازدهمين بزرگداشت فردوسي و پاسداشت زبان فارسي با نقالي و شاهنامه‌خواني برگزار مي‌شود. در اين مراسم جشنواره نقالي و شاهنامه‌خواني با نقالي مسعود نوري‌فرد، بهاره جهاندوست و کيميا يعقوبي برگزار مي‌شود.
 
از ديگر برنامه‌هاي هنري اين آيين، نقالي پريا ماوندي با کوبه‌نوازي پرهام کشاورزي و شاهنامه‌خواني کودکان نقال، رايان ميرفارسي، محمد نعيمي‌ذاکر و ماني بدرخاني خواهد بود. با حضور محمدحسن طالبيان (معاون سازمان ميراث فرهنگي)، مسعود نصرتي (رئيس مجموعه فرهنگي تاريخي گلستان) و ياسر موحدفرد (دبيرکل بنياد فردوسي) رونمايي رسمي شاهنامه بايسنقري با جانمايي براي بازديد عمومي در تالار سلام مجموعه فرهنگي تاريخي گلستان همراه با نقالي پريسا سيمين‌مهر و زهرا محمودي در 26 ارديبهشت 1396 انجام شده است.
 
آيين رونمايي از شاهنامه بايسنقري، امروز پنج‌شنبه 28 ارديبهشت سال جاري ساعت 16 در تالار سلام مجموعه فرهنگي تاريخي گلستان به نشاني تهران، خيابان 15 خرداد، ميدان ارک برگزار مي‌شود. ورود براي حضور همه فرهنگ‌دوستان در اين آيين و بازديد از مجموعه کاخ گلستان در 28 ارديبهشت‌ماه، آزاد و رايگان است. بازديد عمومي از شاهنامه بايسنقري براي نخستين بار از 29 ارديبهشت تا يکم خرداد 1396 از ساعت 10 الي 17 در تالار سلام کاخ گلستان امکان‌پذير خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار