کد خبر: 850764
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
مأموريت رئيس مجلس به كميسيون اصل 90
كميسيون اصل 90 مجلس با دعوت وزير آموزش و پرورش و مسئولان قضايي موضوع عضويت اين وزير در هيئت مديره يك شركت خصوصي را مورد بررسي قرار مي‌دهد.
كميسيون اصل 90 مجلس با دعوت وزير آموزش و پرورش و مسئولان قضايي موضوع عضويت اين وزير در هيئت مديره يك شركت خصوصي را مورد بررسي قرار مي‌دهد.
به گزارش فارس، علي لاريجاني در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني روز گذشته مجلس گفت: با توجه به مطالبي كه معاون اول و سخنگوي قوه قضائيه در مورد وزير آموزش و پرورش و شركتي كه آقاي دانش‌آشتياني در هيئت مديره آن عضويت دارد و با توجه به نص صريح اصل 141 قانون اساسي كه كارمندان دولت را از حضور در هيئت مديره و مديرعاملي شركت‌هاي خصوصي منع مي‌كند، لازم است كميسيون اصل 90 در اسرع وقت به اين موضوع رسيدگي كند.
وي ادامه داد: وزير آموزش و پرورش و مسئولان قوه قضائيه به كميسيون اصل 90 دعوت شوند و مطلب روشن شود كه چنانچه تخلفي از اين اصل قانون اساسي و قوانين مربوطه صورت گرفته باشد، نسبت به وزير آموزش و پرورش تصميم‌گيري شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اين روزها شاهد هستيم كه از درون و بيرون به حيثيت، آبرو و ستون‌هاي عالم اسلام هجوم آورده‌اند و تروريست‌ها زمينه‌ساز شده و فضا و مجال را براي استكبار و صهيونيست‌ها فراهم كرده‌اند تا عليه مسلمانان توطئه كنند. لاريجاني اضافه كرد: برخي كشورهاي منطقه نيز متأسفانه در اين دام قرار گرفته‌اند و عامل تفرقه و ماجراجويي‌هاي منطقه شده‌اند.
وي افزود: سخنان اخير برخي مسئولان سعودي گرچه آنقدر سخيف و بي‌مقدار است كه نياز به پاسخ ندارد اما حكايت از تلاش‌هاي استكبار در مسئله‌سازي براي منطقه دارد كه اين كشورهاي كج‌‌انديش را مفتخر به تفرقه‌افكني بيشتر كنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: همين‌طور برخي اظهارات بي‌پايه مسئولان امريكايي در موضوع هسته‌اي همه و همه مؤيد نگاه نافذ رهبري معظم است كه بارها تأكيد فرمودند با انتخابات و حضور جدي و مؤثر مردم، اين توطئه‌ها از بين مي‌رود. اين يك واقعيت روشن است كه ايران در پناه رهبري هوشمند و ملتي متحد و در صحنه از انواع توطئه‌ها رسته است و در آينده نيز چنين خواهد بود. وي افزود: اميدواريم در انتخابات پيش‌رو نيز ملت ايران با حضور يكپارچه خود در مقابل اين توطئه‌ها عزت و سربلندي ملي را تأمين كنند. از همه نمايندگان نيز كه در هيئت‌هاي نظارت تلاش كردند انتخابات شوراها به قاعده در مسير خود قرار گيرد، تشكر مي‌كنم.
لاريجاني با اشاره به حادثه معدن زغال‌سنگ آزادشهر خاطرنشان كرد: اين حادثه همه ملت را عزادار كرد كه در اين خصوص از تلاش‌هاي همه مسئولان ملي و استاني كه در جهت كمك به كارگران گرامي تلاش كردند تشكر مي‌كنم و از همكارمان آقاي ابراهيمي و كميسيون صنايع كه از لحظات اوليه اين حادثه هيئتي را براي بررسي اعزام كردند، سپاسگزاري مي‌كنم. وي افزود: لازم است كميسيون صنايع بررسي همه‌جانبه‌اي در زمينه حادثه معدن آزادشهر و تخلفات صورت گرفته انجام دهد و روشن سازد چرا ايمني لازم در معدن وجود نداشته و كارگران اينگونه در معرض خطر قرار گرفتند و نظارت دستگاه‌هاي ملي و محلي چرا به موقع عمل نكرده‌اند؟ اين گزارش هم براي روشن شدن ابعاد اين حادثه و سهم متخلفان مهم است و هم براي آينده كارگران معادن و رعايت ضوابط ايمني آنها بسيار اهميت دارد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: از كميسيون صنايع مجدداً مي‌خواهيم با دقت لازم در اسرع وقت گزارش‌خود را به مجلس ارائه كند و از خداوند متعال براي درگذشتگان اين حادثه علو درجات را آرزومنديم و به خانواده محترم آنان تسليت عرض مي‌كنيم.
لاريجاني با اشاره به مسائل مطروحه در سند 2030، خاطرنشان كرد: لازم است كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس رسيدگي و نظارت جدي داشته باشد كه اولاً نظرات رهبر معظم انقلاب در اسرع وقت تحقق يابد و ثانياً رسيدگي شود كه چرا اين مسير طي شده و نظرات كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اخذ نشده و نتيجه كار را به مجلس گزارش كند. وي افزود: مخصوصاً با توجه به قانون برنامه ششم كه وزارت آموزش و پرورش صرفاً موظف به اجراي سند تحول است بايد به اين موضوع رسيدگي جدي شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار