کد خبر: 848567
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
عضو شورای شهر کرج تاکید کرد
عضو شورای شهر کرج در راستای لزوم توجه به توسعه و رعايت عدالت در گسترش فضای سبز مناطق مختلف کلانشهر کرج اظهار داشت: بدون شک رشد چشمگیر شهرنشینی و افزایش مشکلات زیست محیطی اهمیت مفاهیمی چون کیفیت زندگی را بیش از گذشته نمایان کرده است.

علی حاج کاظم با تاکید بر اینکه فضاهای سبز شهری راه حل مناسبی برای ارتقای کیفیت زندگی انسان در جوامع مختلف است، افزود: توسعه اماکنی نظیر پارکها و فضای سبز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی یادآور شد: در عصر کنونی افزایش شتاب زندگی مدرن شهری و فرهنگ بی تفاوتی مدرن شهرنشینان منجر به کاهش تعاملات اجتماعی شهروندان و غفلت از اهمیت فضاهای عمومی در بخش های مختلف از جمله فضای سبز شده است.

عضو شورای شهر کرج اهمیت فضای سبز شهری در حیات و پایداری آن همچنین تاثیرات فیزیکی، طبیعی و اجتماعی آن در سیستم شهری را انکارناپذیر دانست و گفت: افزایش جمعیت و تمرکز آن در سطح منطقه ای اثرات مستقیم بر کیفیت محیط زیست دارد.

وی بیان کرد: امروزه بر نقش حساس و تعیین کننده برنامه ریزی شهری در جهت حفظ ارتباط و محیط های شهری با فضای سبز و طبیعت تاکید می شود.

وی بیان کرد: در جهان کنونی شهر ها به عنوان کانون های تمرکز فعالیت و زندگی انسان ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تنظیم کنند چاره ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متاثر از سیستم های طبیعی ندارند.

حاج کاظم عنوان کرد: فضای سبز شهری به عنوان جزء ضروری کلانشهرها محسوب می شود که به طور قطع کرج نیز از این قائده مستثنی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز شهری در مجموع کلانشهرها از جمله کرج بازدهی اجتماعی مطلوبی را به همراه خواهد داشت، گفت: اهمیت فضاهای سبز شهری به حدی است که امروزه وجود این کاربری به عنوان یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی جوامع به حساب می آید.

وی کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی، تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، تلطیف هوا و جذب گرد و غبار را از جمله مهم ترین اثرات توسعه فضای سبز در کلانشهر کرج عنوان کرد و افزود: توسعه فضای سبز شهری توسعه و ارتقا استان و منطقه را در برخواهد داشت.

حاج کاظم تصریح کرد: علیرغم تلاش های مؤثری که طی چند سال گذشته در بحث توسعه فضای سبز صورت گرفته اما در حال حاضر نسبت به استاندارهای مطلوب جهانی فاصله داشته و باید برای تحقق عدالت در ایجاد فضای سبز شهری در مناطق مختلف تلاش کنیم.

عضو شورای شهر کرج یادآور شد: به طور قطع رویکرد توسعه فضای سبز شهری در اولویت امور قرار دارد که در راستای تحقق این مهم از ظرفیت ۱۰۰ درصدی خود بهره خواهیم گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار