کد خبر: 845568
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
آيت‌الله آملي‌لاريجاني با محكوميت حمله به سوريه به بهانه سلاح شيميايي:
رئيس قوه قضائيه، حمله اخير امريكا به پايگاه هوايي «الشعيرات» در سوريه را مصداق بارز اجراي قانون جنگل دانست و تأكيد كرد كه تروريسم دامان حاميان خود از جمله امريكا را خواهد گرفت.
رئيس قوه قضائيه، حمله اخير امريكا به پايگاه هوايي «الشعيرات» در سوريه را مصداق بارز اجراي قانون جنگل دانست و تأكيد كرد كه تروريسم دامان حاميان خود از جمله امريكا را خواهد گرفت.
به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي، با تبريك فرا رسيدن سالروز ميلاد باسعادت اميرالمؤمنين علي(ع)، اين حضرت را صداي وحي و عدل و مفسر قرآن و مشيد اركان دين مبين اسلام دانست و با اشاره به مجاهدت‌هاي آن حضرت در دوران ظهور و تثبيت دين اسلام در كنار پيامبر اكرم (ص)، تأكيد كرد: ما شيعيان مفتخريم كه اماممان يك حقيقت الهي است و بر همين اساس خداوند را بايد با تعظيم شعائر الهي نسبت به اعطاي نعمت ولايت و وجود شخصيتي بزرگ كه در عالم تكوين و تشريع، امام است، شاكر باشيم.
 
   حمله امريكا به سوريه مصداق بارز قانون جنگل بود
رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حمله اخير امريكا به پايگاه هوايي «الشعيرات» سوريه، اين اقدام را به شدت محكوم كرد و گفت: اين اقدام، جنايتكارانه و برخلاف همه قوانين بين‌المللي، مصداق بارز اجراي قانون جنگل بود و نشان داد در منطق امريكا هركس قدرتي دارد مي‌تواند به خود اجازه دهد كه عليه يك ملت و دولت منتخب مردم وارد عمل شود.
آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه اتخاذ چنين رويكردهاي غيرعقلاني و غيرمنطقي در نهايت به ضرر خود امريكايي‌ها تمام خواهد شد، چنين اقداماتي را در دوران ادعاي عقلانيت سياسي در جهان و تأكيد افكار عمومي بر رعايت حقوق بشر بسيار تعجب برانگيز دانست و تصريح كرد: نماينده امريكا در سازمان ملل مدعي شده بود امريكا وجدان اخلاقي جهان است، آيا تجاوز به حقوق ملت‌ها و كشتار بي‌رحمانه انسان‌هاي بي‌گناه، معني وجدان اخلاقي جهان است؟
رئيس قوه قضائيه به حاميان تروريسم به ويژه امريكا و برخي كشورهاي اروپايي هشدار داد كه با ادامه سياست‌هاي دوگانه، ابزار تروريسم روزي عليه خود اين كشورها به كار گرفته خواهد شد و چنانكه مواردي از تروريسم در سال‌هاي اخير در كشورهاي اروپايي مشاهده شد، امنيت آنان را در معرض تهديد جدي قرار خواهد داد.
 
   سلاح شيميايي بهانه است
آيت‌الله آملي لاريجاني استفاده از سلاح شيميايي در سوريه را صرفاً بهانه‌اي براي اقدام تجاوزكارانه امريكا خواند و خاطرنشان كرد: چند سال قبل، سوريه توسط خود امريكايي‌ها خلع سلاح شيميايي شد و اگر هم ترديدي نسبت به وجود سلاح‌هاي شيميايي وجود داشته باشد بايد كميته‌اي حقيقت ياب براي بررسي اين موضوع تشكيل شود نه اينكه به صورت يك جانبه و با نقض قوانين بين‌المللي حمله نظامي صورت گيرد.
 رئيس قوه قضائيه اظهار كرد: كشورهايي كه در دوره حكومت صدام بزرگ‌ترين حامي او براي به‌كارگيري سلاح‌هاي شيميايي بودند و چنين سلاح‌هايي را در اختيار او قرار دادند تا عليه مردم خود و ملت ايران به كار گيرد، اكنون به بهانه استفاده از سلاح شيميايي عليه سوريه اقدام مي‌كنند.
 
   غربي‌ها در نهان گروه‌هاي تكفيري را تجهيز مي‌كنند
آيت‌الله آملي لاريجاني افزود: امريكا و اروپا بايد بدانند كه امروز مواجهه با تروريسم، شاخصي براي سنجش رفتار آنان در افكار عمومي شناخته مي‌شود و وجدان‌هاي آگاه مي‌دانند كه كشورهاي غربي در نهان اقدام به تسليح و تجهيز گروه‌هاي تكفيري مي‌كنند و به بهانه مقابله با تروريسم، اهداف سلطه جويانه خود را پي مي‌گيرند. چنين رويكردي و به ويژه برخورد انتخابي و گزينشي با تروريسم، موجب توسعه اقدامات جنايتكارانه تروريست‌ها در نقاط مختلف جهان مي‌شود و بر همين اساس مقابله با تروريسم نيازمند اقداماتي جدي و واقعي فارغ از تقسيم تروريسم به تروريسم خوب و بد است.
 
  عزم جدي دستگاه قضايي براي كمك به اقتصاد مقاومتي
آيت‌الله آملي لاريجاني در بخش پاياني سخنان خود با تأكيد مجدد بر عزم جدي دستگاه قضايي براي كمك به دولت و ساير دستگاه‌ها در اجراي منويات مقام معظم رهبري در زمينه اقتصاد مقاومتي تصريح كرد: ما تمام تلاش خود را براي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و اجراي فرامين رهبر معظم انقلاب به كار مي‌گيريم كه از جمله اين اقدامات مقابله با فساد اقتصادي، تأمين امنيت سرمايه‌گذاري سالم و تجارت قانوني و همچنين مبارزه جدي با قاچاق و واردات بي‌رويه كالاست. رئيس قوه قضائيه با اشاره به جلسه روز يك‌شنبه خود با مسئولان عالي دستگاه‌هاي متولي مبارزه با قاچاق كالا و ارز بر لزوم همكاري و هم افزايي همه دستگاه‌ها در جهت مقابله با پديده شوم قاچاق كه به توليد و اشتغال كشور آسيب‌هاي جدي وارد مي‌كند، تأكيد كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار