کد خبر: 1229028
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
نشست هم اندیشی استانداران کشور با محور جوانی جمعیت و با حضور وزیر آموزش و پرورش، استانداران و مدیران کل بانوان استانداری‌ها و به ریاست وزیر کشور برگزار شد.

جوان آنلاین: احمد وحیدی وزیر کشور در این جلسه ضمن دریافت گزارش وضعیت استان‌ها از حیث ساختار جمعیتی و جمعیت دانش آموزی بر ضرورت تأمین امکانات و رفع کمبود‌ها با مشارکت و بسیج امکانات دستگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش ایرنا از وزارت کشور، حمایت از طرح‌های نیمه تمام عمرانی در حوزه آموزش و پرورش، آمادگی عملی و میدانی برای فصل آزمون سراسری خردادماه به منظور برگزاری آزمونی امن و آرام بخشی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

بررسی روند تخصیص اعتبارات آموزشی به استان ها، اجرای طرح‌های اشتغال زایی و کنترل نرخ بیکاری در راستای تحقق شعار سال، ساماندهی اتباع در استان‌ها و پیگیری برنامه‌های فرهنگی در روستا‌ها و شهر‌ها همزمان با سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و اربعین حسینی دیگر مباحث این نشست بود.

پیگیری مسائل مرتبط با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان ها، بررسی روند اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، شناسایی حلقه‌های مفقوده در زنجیره سرمایه گذاری استان‌ها و اشتغالزایی، تشکیل قرارگاه‌های جوانی جمعیت در استانداری‌ها و فرمانداری ها، گفتمان سازی قوی و فرهنگسازی موضوع جوانی جمعیت در کنار اجرای طرح‌های نتیجه محور که به پیشگیری از طلاق و آسیب‌های اجتماعی منتهی خواهد شد از محور‌های طرح شده در این نشست سراسری بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار