کد خبر: 842610
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
وعده در 100 روز اول، آمار متناقض در 100 روز آخر
چهار سال پيش بود كه حسن روحاني، با نقد وضع اقتصادي، اجتماعي و سياسي كشور، به مردم وعده داد دولتي بر سر كار خواهد آورد...
نيره ساري
چهار سال پيش بود كه حسن روحاني، با نقد وضع اقتصادي، اجتماعي و سياسي كشور، به مردم وعده داد دولتي بر سر كار خواهد آورد كه هم مشكلات اقتصادي چون بيكاري و گراني را حل و هم مطالبات سياسي و اجتماعي و فرهنگي مردم را محقق كند.
وعده‌هاي روحاني با توجه به شرايط كشور بيشتر حول موضوعاتي همچون پرونده هسته‌‌اي، مهار تورم، حل مشكل بيكاري، رشد اقتصادي و كاهش تنش‌هاي سياسي قرار گرفت.
وعده كوتاه مدت روحاني حل ۱۰۰ روزه مشكلات اقتصادي بود، چنانچه از پيش‌بيني راه‌حل‌هاي كوتاه مدت براي حل مشكلات و معضلات اقتصادي، اجتماعي و سياست داخلي و خارجي در دولت تدبير و اميد حرف مي‌زد و تأكيد داشت كه در فرصت كوتاه، تحول اقتصادي رخ خواهد داد.
ساير وعده‌هاي سياسي چون به كار‌گيري از همه متخصصان، بازگشت احترام به پاسپورت ايراني، شكست تحريم‌ها و جلوگيري از وضع تحريم جديد، پايان بخشيدن به بداخلاقي‌هاي سياسي، پرهيز از تهمت و تخريب، آشتي با نخبگان، تعامل سازنده با قدرت‌هاي بزرگ و از همه مهم‌تر تعهد به بازگرداندن عزت و غرور ملي ايرانيان! نا فرجام ماند.

وعده‌هاي اجتماعي و فرهنگي همچون به كار‌گيري چهار ميليون دانشجو به عنوان سرمايه‌هاي انساني، توجه به فرهنگ ايراني و اسلامي، ايجاد انسجام، وحدت و ايجاد عدل و برادري و برابري به عنوان تنها راه نجات كشور و مهم‌تر از همه دولتي با محوريت ادب و اخلاق!
وعده‌هاي اقتصادي از قبيل عدالت، آزادي، رونق اشتغال، اقتصاد و حقوق بايسته براي كارگران، افزايش دستمزد كارگران به اندازه تورم، برداشتن موانع توليد، حمايت از كالا و كارگر ايراني، چرخش همزمان چرخ سانتريفيوژها و چرخ زندگي مردم، كاهش اتكا به نفت، جذب سرمايه ايرانيان خارج از كشور، مبارزه با فساد و رانت‌خواري، تأكيد بر مسئله عدالت با دو مقوله رانت و فساد، بيمه همگاني و در يك كلام اساس برنامه‌اقتصادي كه بر دو محور «توليد ثروت ملي» و «توزيع عادلانه ثروت» و شعار «نجات اقتصاد ايران» خلاصه شد.

اما امروز از خلق حماسه‌ سياسي و اقتصادي كه دولت از آن دم مي‌زد، تنها ركود، بيكاري بي‌سابقه، تورم، تبعيض، ركود، اشرافيگري و در يك كلام گلايه‌مندي مردم باقي مانده است و حتي براي حل ساده‌ترين مشكلات زيست‌محيطي مردم در شهرهاي جنوبي، ساير نهادهاي مسئول به دولت پيشنهاد كمك مي‌دهند يا خواستار اين مي‌شوند كه با كناره‌گيري به ياري مردم بشتابند!
گلايه‌مندي و ناراحتي و رنجي كه رهبر معظم انقلاب به درستي آن را گوشزد كردند و در ديدار با مردم آذربايجان شرقي (95/11/27) فرمودند:‌«به مسئولان عرض مي‌كنم كه اين حضور مردمي در بيست‌و‌دوّم بهمن را به حساب گلايه نداشتن آنها از فعاليت‌هاي ما مسئولان به حساب نياوريد. مردم گله‌مندند؛ از بسياري از چيزهايي كه در كشور مي‌گذرد، مردم گله‌مندند. مردم با تبعيض ميانه‌اي ندارند؛ هرجا تبعيض ببينند، احساس ناراحتي و رنج مي‌كنند. هرجا كم‌كاري ببينند همين‌جور، هرجا بي‌اعتنايي به مشكلات ببينند همين‌جور، هرجا پيش نرفتن كارها را ببينند همين‌جور؛ مردم گله‌مندند.»
مردم از تبعيض و حل نشدن مشكلات، از گراني و بيكاري و ركود، از اشرافيت مسئولان، از حقوق‌هاي نجومي، از غفلت‌هاي زيست‌محيطي، از سياسي‌كاري‌ها، از پسرفت رشد علمي كشور، از وعده‌هاي دروغ گله‌مندند!

و امروز حتي براي همايشي كه گله‌مندي‌هاي خود را هم در آن مطرح كنند، با كارشكني دولت مواجه مي‌شوند.
خطاب به شخصي كه گفته بود «دولت بايد ضمن شفافيت در همه امور به مردم پاسخگو باشد»، بايد گفت به رغم آنكه بر خلاف شعار‌هاي خود، سياست محرمانه را در پيش گرفتيد، اما به مصداق تأكيد پيامبر اعظم اسلام- صلّي اللّه عليه و آله - كه فرمودند: «هر كه ايمان به خدا و روز جزا دارد بايد چون وعده نمايد، به آن وعده وفا كند. » لااقل از آنچه وعده داديد و آنچه عمل كرديد، شفاف با مردم سخن بگوييد!

چراكه براي اولين بار پايگاه اطلاع‌رساني رهبر انقلاب در توئيتي خطاب به شخص رئيس‌جمهور مي‌نويسد: به روحاني گفته‌ام كه بيان شاخص‌هاي كلان و آمارهاي غيرقابل خدشه خوب است، اما به هرحال در معيشت مردم در كوتاه‌مدت و ميان‌مدت اثر نمي‌گذارد.
آقاي روحاني، خود به جوانان گفته بوديد «من علاقه‌اي ندارم براي پيروزي در انتخابات جشن بگيرم، بلكه دوست دارم زماني كه غمي بر چهره كارگر نديدم، جشن بگيرم. آن روز كه ايران در جايگاه غرور و افتخار در جهان بود جشن بگيرم. آن روزي كه مردم ما احساس رضايت كردند، روز جشن ما خواهد بود.»
امروز مردم احساس رضايت نمي‌كنند! همين
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
0
آقای روحانی شما اینکاره نیستید برادر
این بدبختی از انظر اشتغال و گرانی و غیرو به سر مردم آوردی تا سال های سال قابل جبران نیست. فقط دلت خوش کردی به آمار کذب تورم تک رقمی.
برادر اینکاره نیستی برو تا گناهانت بیشتر نشود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار