کد خبر: 748917
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
معاون آموزش و پرورش استان مرکزی:
علی شیرخانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور کمک به تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان طرح امین در 154 مدرسه استان اجرا می‌شود، اجرای آزمون‌های سه‌گانه مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان متوسطه دوم تقویت باورهای دینی‌ و ارائه مشاوره با دانش‌آموزان، راهپیمایی 13 آبان، برگزاری مراسم کتاب‌خوان در 2400 واحد آموزشی، سی‌ و چهارمین دوره مسابقه‌های فرهنگی‌ و هنری و انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس از مهم‌ترین برنامه‌ها است.

وی افزود: در سال تحصیلی 95-94، 227 هزار دانش‌آموز استان به تحصیل مشغول هستند که از این تعداد 15 هزار نفر در دوره پیش‌دبستانی، 120 هزار نفر در دوره ابتدایی، 51 هزار نفر در متوسطه اول، 26 هزار نفر در متوسطه دوم و بقیه در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش استان مرکزی گفت: امسال نسبت به سال گذشته افزایش 30 درصدی اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی را داشته‌ایم.

شیرخانی ادامه داد:9 هزار و 600 دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم در سال تحصیلی گذشته به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند که این رقم امسال به 12 هزار نفر می‌رسد.

وی بیان داشت:اردوی راهیان‌نور سرمایه‌ای عظیم برای نظام و دانش‌آموزان است و بهترین روش برای انتقال فرهنگ‌ایثار، شهادت‌ در اذهان جوانان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: مرحله نخست این اعزام‌ها از 11 مهر آغاز شد و تاکنون در قالب 7 سفر، 2466 دانش آموز پسر به همراه 118 فرهنگی، 23 روحانی و 39 راوی به این مناطق اعزام شده‌اند.

شیرخانی عنوان کرد:حضور جوانان در اردوهای راهیان نور و فضای معنوی مناطق عملیاتی باید برنامه‌‌ریزی مناسبی به منظور حفظ این روحیه انجام شود، چراکه اینگونه سفرها نقش موثری در آشنایی دانش آموزان با دوران 8 سال دفاع مقدس دارد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار