کد خبر: 736490
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
معاون مالی شهردار مشهد:
معاون اداری و مالی شهردار مشهد با بیان اینکه هر خودرو برای شهرداری مشهد در طی سال 180 هزار تومان هزینه در بر دارد، گفت: در سال گذشته با رکوردی جدید از محل عوارض خودرو 16 میلیارد تومان دریافتی داشتیم.

محمد آذری در مشهد در مورد عوارض خودرو اظهار کرد: امروز حدود یک‌ میلیون خودرو با پلاک مشهد در حال تردد است که از این میزان 33 درصد را خودروی پراید تشکیل می‌دهد.

وی افزود: میانگین دریافتی شهرداری مشهد از عوارض هر خودرو حدود 25 هزار تومان است که برای خودرو این رقم با افزایش صورت گرفته حدود 20 هزار تومان می‌شود.

معاون مالی و اداری شهردار مشهد بیان کرد: با بررسی انجام‌ شده در سال 93 در شهرداری مشهد تنها در بودجه‌های جاری برای هر دستگاه خودرو 180 هزار تومان هزینه شده که می‌توان به روکش آسفالت، بحث‌های ترافیک، خط‌کشی معابر، تابلوهای رانندگی، دوربین‌های ترافیکی اشاره کرد و این در حالی است که در این محاسبه به بخش زیست‌ محیطی ورودی پیدا نکرده‌ایم.

آذری تصریح کرد: حرف ما این است که وقتی یک دستگاه خودرو یک‌ میلیون تومان هزینه بیمه شخص ثالث می‌کند 10 درصد آن را به‌ عنوان عوارض پرداخت کند.

وی ادامه داد: ما این موضوع را در لایحه درآمدهای پایدار ذکر کردیم و اگر مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کند این اتفاق رخ می‌دهد البته این آمادگی نیز وجود دارد که به دفترها بیمه حق‌الزحمه نیز از سوی شهرداری تعلق گیرد.

معاون مالی و اداری شهردار مشهد در مورد میزان دریافتی شهرداری مشهد از محل عوارض خودرو نیز گفت: در سال گذشته با رکوردی جدید از این محل 16 میلیارد تومان دریافتی داشتیم که البته 50 میلیارد تومان نیز عوارض معوقه پلاک مشهد بوده است.

آذری خاطرنشان کرد: صاحبان خودرو نیز باید بدانند که بر اساس قانون به ازای هر ماه تأخیر دو درصد جریمه به صاحبان خودرو تعلق می‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار