کد خبر: 726792
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران:
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران گفت: جشنواره قصه‌گویی از سوی این نهاد به میزبانی مازندران برگزار می‌شود.

قاسم عزیززاده‌گرجی با اشاره به شیوه‌نامه ارسالی کانون پرورش فکری کشور در مورد اجرای جشنواره استانی قصه‌گویی، اظهار کرد: با ایجاد دبیرخانه استانی می‌توان در شناخت ظرفیت‌های قصه‌گویی در بخش‌های کودک و نوجوان، بزرگ‌سالان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها موثر بود.

وی از قصه به عنوان ابزار تربیتی موثر در انتقال فرهنگ، آداب، رسوم و سنن یاد کرد و بر ضرورت به‌کارگیری شیوه‌های موثر برای قصه‌گویی تاکید کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران یادآور شد: کانون پرورش فکری ظرفیت مناسبی برای قصه‌گویی و ترویج این ابزار فرهنگی دارد و جشنواره قصه‌گویی کانون که در سطوح کتابخانه‌ای استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود تلاش می‌کند تا با حفظ فرهنگ قصه‌گویی به عنوان میراث ماندگار بشری از این ظرفیت موثر به عنوان یک مکانیزم فرهنگی و تربیتی استفاده کند.

وی افزود: جشنواره کتابخانه‌ای مراکز فرهنگی و هنری کانون‌های سراسر کشور 24 شهریور امسال همزمان با سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) و قصه‌گویی کانون در مازندران برگزار می‌شود.

عزیززاده‌گرجی در پایان گفت: در استان نیز این جشنواره ابتدا در سطح مراکز فرهنگی و هنری برگزار می‌شود و برگزیدگان در مرحله استانی با هم به رقابت می‌پردازند تا برگزیدگان استانی به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کشور معرفی شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر