کد خبر: 717676
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
معاون عمرانی استانداری استان مرکزی :
معاون عمرانی استانداری استان مرکزی گفت: بازسازی و مرمت بازار تاریخی اراک همدلی برنامه محور نهاد دولتی و کسبه بازار را می طلبد.

مهدی زندیه وکیلی معاون عمرانی استانداری استان مرکزی افزود: چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات استانداری مرکزی در سال های 92 و 93 برای مرمت بازار تاریخی اراک تخصیص یافته اما برای تسریع در این عملیات بازسازی کامل بازار، کسبه و مردم نیز باید با دستگاه های دولتی همراه باشند.

وی ادامه داد: مرمت و بازسازی سرای آقایی، سرای کاشانی در بازار تاریخی اراک پارسال انجام شد و هم اکنون نیز مرمت رواق ها و طاق نماهای مسیر اصلی بازار در دستور کار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی قرار گرفته است.

معاون عمرانی استانداری استان مرکزی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تمامی سراها و تیمچه های بارزار تاریخی اراک مرمت و بازسازی می شوند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بازار تاریخی اراک بیش از 250 سال قدمت دارد و نماد سنتی کلانشهر اراک است، مرمت و بازسازی این مجموعه تاریخی به عنوان هویت شهری این کلانشهر مورد توجه ویژه استانداری مرکزی است.

زندیه وکیلی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل اوقاف و امور خیریه، استانداری مرکزی و شهرداری اراک باید دست در دست یکدیگر بدهند تا بازار تاریخی این شهر مرمت و بازسازی شود.

وی بیان کرد: سبه بازار نیز نسبت به این مجموعه مسوول هستند و باید برای ماندگاری و پایداری بازار اراک با نهادهای دولتی همکاری کرده و بدون هماهنگی از ایجاد تغییرات در بافت بازار و مرمت آن خودداری کنند.

معاون عمرانی استانداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: حفظ و انتقال میراث فرهنگی برای نسل های بعدی یکی از مهمترین وظایف دولت ها در تمام نقاط جهان محسوب می شود بنابراین دولتمردان باید به این مسئله نگاه ویژه و کارشناسی داشته باشند.

مجموعه بازار تاریخی اراک در بافت قدیمی و مرکزی شهر واقع شده و اکنون نیز همچون گذشته از رونق اقتصادی خوبی برخوردار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار