کد خبر: 714230
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبرداد:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 70 درصد از مجموعه بازار تاریخی اراک مرمت و بازسازی شده است.

سید محمد حسینی در حاشیه بازدید خبرنگاران از بازار تاریخی اراک که به مناسبت روز محوطه‌ها و بناهای تاریخی صورت گرفت، اظهار داشت: در حال حاضر تمام طاق‌های بازار اراک به طور کامل مرمت شده‌اند و بازسازی کاروانسراها در دستور کار این سازمان قرار گرفته و تاکنون نیز هفت کاروانسرا مرمت و بازسازی شده است.

وی بیان کرد: تعمیر هر طاق 12 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که بر همین اساس کسبه و انجمن‌های مردم نهاد نیز باید با جدیت در راستای تحقق اهداف طرح بازسازی بازار تاریخی اراک وارد میدان شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: تاکنون همه راسته‌ها در بازار اراک مرمت شده‌اند که با اجرای طرح بازسازی این مجموعه تاریخی در سه سال آینده شاهد توسعه و رونق آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این استان به لحاظ فرهنگی و مذهبی یکی از مراکز اصلی تربیت و پرورش اندیشمندان و بزرگان مذهب شیعه به شمار می‌رود خاطر نشان کرد: از مشاهیر و علمای دینی، ادبی و... این شهر می‌توان به امام خمینی(ره)، فخرالدین عراقی، میرزا حسن آشتیانی، میرزا تقی خان امیرکبیر، حاج آقا محسن عراقی، ادیب‌الممالک فراهانی و... اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی شهر اراک ادامه داد: حمام چهار فصل، امام‌زاده ابراهیم(ع)، بقعه پیر مراد‌آباد، چشمه سلاله، مجموعه بازار تاریخی اراک، مدرسه سپهداری، باغ وحش، غارهای انجدان، منطقه حفاظت شده هفتاد قله، پارک جنگلی شهید باهنر، موزه حسن‌پور، قلعه وکیل، موزه مفاخر، سرای مهر و... از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌روند.

وی با اشاره به هنرهای سنتی، صنایع دستی و سوغات استان مرکزی افزود: قالی استان با نام تجاری قالی ساروق در جهان شناخته شده و گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی از دیگر دست بافت‌های این استان محسوب می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار