کد خبر: 702418
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
این بیماری ناهنجاری جنین است که تمام بدن جنین ورم می‌کند و مایع در پوست و همه قسمتهای اندامهای جنین جمع شده و در آخر به مرگ جنین منجر می‌شود.

آزاده دیباج متخصص زنان و زایمان گفت: هیدرو فتالیس یک ناهنجاری جنینی است که تمام بدن جنین ورم کرده به عبارتی مایع در پوست و همه قسمتهای اندام داخلی جنین جمع می‌شود و منجر به مرگ جنین می‌شود.


وی ادامه داد: علتهای هیدروپس فتالیس می‌تواند کم خونی شدید جنین، ناسازگاری خونی بین مادر و جنین، ناهنجاری‌های قلبی جنین انواع سندرمهای مختلف که به علت اختلاف کروموزومی است باشد.


دیباج بیان کرد: این ناسازگاری خونی این گونه است که مادر rh+ ،- rh و جنین+ rh باشد و خونریزیهایی در طی حاملگی اتفاق می‌افتد که خون مادر و جنین مخلوط شده که این فعالیت ایمنی که در بدن مادر رخ می‌دهد باعث ایجاد آنتی بادیها می‌شود و در نهایت گلبول خون جنین را تخریب می‌کند که در این صورت جنین دچار کم خونی شدید می‌شود و قلب برای جبران این کم خونی فعالیت خودش را خیلی زیاد می‌کند در نتیجه جنین ورم کرده.


وی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از این مشکل پس از مراجعه مادر به پزشک متخصص آمپولهایی را می‌گیرد که باعث جلوگیری از این اتفاق می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار